Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-17, 18:37
Medlem
yonnys avatar
Hur ser loggfilen ut? Eftersom man inte får med musklick eller fönsternamn så kan jag tänka mig att det blir ganska stökigt.
Citera
2007-04-17, 18:48
Medlem
Ja, detta var något nytt för mig! Vart i sverige kan man köpa en? Lätt värt pengarna om man kan komma åt lärarnas lösenord på skolan och på så vis se framtida prov osv. Läkarutbildningen, here I come!
Citera
2007-04-17, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teäspe
Ja, detta var något nytt för mig! Vart i sverige kan man köpa en? Lätt värt pengarna om man kan komma åt lärarnas lösenord på skolan och på så vis se framtida prov osv. Läkarutbildningen, here I come!

Ja det kan du, och löjligt enkelt också, men jag vill varna dig! Under min gymnasietid så installerades en mjukvarubaserad keylogger på en dator och upptäcktes. När den väl upptäckts var det lätt att hitta vem som installerat den eftersom någon varit tvungen att logga in med sitt användarkonto för att göra detta.

Nu kan visserligen inte hårdvaran upptäckas eller spåras, men du har blivit varnad!

Vill man köpa en keylogger i Sverige så finns det bara en återförsäljare: http://www.keylogger.se. Jag står bakom sidan och försöker just nu ta in tillräckligt med förbeställningar för att ta hem ett parti keyloggers till Sverige. Passa på nu när jag säljer dom till ordentligt pressade priser.

Jag jobbar på lite uppdateringar i guiden eftersom jag hittat några fler frågetecken att räta ut. Återkommer snart!
Citera
2007-04-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Gustaf
Ja det kan du, och löjligt enkelt också, men jag vill varna dig! Under min gymnasietid så installerades en mjukvarubaserad keylogger på en dator och upptäcktes. När den väl upptäckts var det lätt att hitta vem som installerat den eftersom någon varit tvungen att logga in med sitt användarkonto för att göra detta.

Nu kan visserligen inte hårdvaran upptäckas eller spåras, men du har blivit varnad!

Vill man köpa en keylogger i Sverige så finns det bara en återförsäljare: http://www.keylogger.se. Jag står bakom sidan och försöker just nu ta in tillräckligt med förbeställningar för att ta hem ett parti keyloggers till Sverige. Passa på nu när jag säljer dom till ordentligt pressade priser.

Jag jobbar på lite uppdateringar i guiden eftersom jag hittat några fler frågetecken att räta ut. Återkommer snart!

Hur många beställningar har du nu då? Är intresserad men vill inte vänta en evighet..
Citera
2007-04-18, 18:53
Medlem
yonnys avatar
Keylogger.se säljer keyloggern för 349 kr.
Keelog.com säljer samma keylogger för 25 euro, dvs. 234 SEK + 7 euro frakt, dvs. 65 SEK. Totalt blir detta 299 kr. Frakten tar då 3-5 dagar.

Jag förstör inte för keylogger.se - jag hjälper dem som vill köpa denna produkt.

MVH
Citera
2007-04-18, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Keylogger.se säljer keyloggern för 349 kr.
Keelog.com säljer samma keylogger för 25 euro, dvs. 234 SEK + 7 euro frakt, dvs. 65 SEK. Totalt blir detta 299 kr. Frakten tar då 3-5 dagar.

Jag förstör inte för keylogger.se - jag hjälper dem som vill köpa denna produkt.

MVH

Absolut, konkurrens är viktigt!

keelog.com saluför precis samma produkt som keylogger.se

Men kom ihåg att det inte är så smidigt att beställa ifrån amerikanska sidor alltid. Ofta (nästan alltid) kräver de att du bekräftar din identitet genom att faxa en kopia av ditt körkort samt fram och baksidan av kreditkortet. Sedan försöker de kontakta banken och bekräfta att kortet existerar, här blir det problem med några av de större svenska bankerna.

Dessutom kan man råka ut för tullavgift!

Jag försöker bygga upp en svensk återförsäljare av keyloggers, jag är precis i början av processen och måste ta in förbeställningar för att kunna pressa priserna på leverantören. I framtiden kommer jag kunna pressa priserna ytterligare, men observera att jag fortfarande håller lågt pris jämfört med t.ex. keyghost som kostar över tusenlappen.

// Gustaf (driver keylogger.se)
Citera
2007-04-19, 19:58
Medlem
Fordies avatar
Vad händer om jag trycker in en sån där i antingen usb eller ps2-uttaget på min laptop? Sparas det som skrivs? Kan jag få fram infon på kortet?

/Fordie
Citera
2007-04-19, 20:03
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Vad händer om jag trycker in en sån där i antingen usb eller ps2-uttaget på min laptop? Sparas det som skrivs? Kan jag få fram infon på kortet?

/Fordie
Du menar alltså att tangentbordet inte är anslutet till keyloggern? dvs att du lägger keyloggern in PS/2-kontakten och skriver sedan på laptopens inbyggda tangentbord?

Nej, fungerar inte.
Citera
2007-04-19, 20:06
Medlem
phils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie

/Fordie
ja, det är det som är sjävla ideen bakom en keylogger.
Citera
2007-04-19, 20:15
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phil
ja, det är det som är sjävla ideen bakom en keylogger.
Han ansluter ju inte tangentbordet till keyloggern...
Citera
2007-04-19, 20:33
Medlem
phils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Han ansluter ju inte tangentbordet till keyloggern...
än en gång har jag tagit bladet från tungan i hast.
Citera
2007-04-20, 03:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Gustaf
Vad är en hårdvarubaserad keylogger?

En hårdvarubaserad keylogger (även kallad extern keylogger) är en liten enhet som monteras på tangentbordssladden. Väl på plats så läser den allt som passerar och sparar det på ett inbyggt flashminne.

Det finns även hårdvarubaserade keyloggers för laptops.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in