Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-04-17, 00:09
Medlem
KladHests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doenitz
Jag sällar mig till gruppen som väntar på "det däringa såmbyespelet". Det och "Spore" blir grejer, när spore kommer blir det nytt graffekort och minst dubblat ram. Känns lite tråkigt att lira med en 3.2 ghz, 1024 ram och ett "ati X550"-kort på 128 meg. Tror iofs att grafikkortet är största flaskhalsen i min dator.

Enligt utvecklarna för spore så är det exakt samma systemkrav som the sims 2. Så kan du köra det, kan du köra spore.
Citera
2007-04-17, 00:32
Medlem
skallepaer_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadeMan
Jag skulle tippa på att det rör sej om spelet Flesh feast. Har själv spelat demon och vad jag minns så var det en riktigt jävla oduglig styrning i det spelet.

http://www.gamespot.com/pc/action/fleshfeast/index.html

Ojojoj vilka minnen. Fick med demot i den där gamla tunna och smått värdelösa pc-speltidningen som jag glömt namnet på. Prenumererade på den tills jag fann pcgamer.

Aja. Flesh Feast. Förmodligen det demo jag lagt ner mest tid på. Var så skönt att bara springa omkring i det stora shoppingstället och slakta horder av zombies med allt möjligt. Motorsågar, knivar, baseballträn?
Såg för ett tag sedan ett relativt nysläppt spel till ngn konsol som verkade ha exakt samma tema. Kanske är vad man bör kolla upp isåfall.

EDIT: Dead Rising hette det. Finns nog endast till 360 dock
Citera
2007-04-17, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rausner
Jo det är så att jag testade nåt gammalt demo för hundra år sen (något i den stilen iaf ^^) Som jag har för mig att sega gav ut (har för mig att där var nån segalogga med i spelet). Iaf så hade man hand om ett gäng överlevare i ett köpcentrum i bästa Dawn of the dead-anda. Det hela spelades från ett topdown-perspektiv om jag inte missminner mig.

Vill få reda på vad spelet hette och om det finns möjlighet att plocka hem hela spelet någonstans ifrån så att man kan spela det på min dator med Win Xp..

Tack på förhand!

Ja , du syftar på dawn of the dead
Citera
2007-04-17, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bwarbalder
Ja , du syftar på dawn of the dead
Vadå jag syftar på dawn of the dead, det vet jag väl, skrev ju att det påminde om det.. Har både originalet (bästa) och remaken (funkar).

Skallepaer_: Dead rising är skitkul, har det på min 360. Inte mkt som går upp mot att springa runt med motorsåg å slakta tusentals zombier

Det ryktas även om en uppföljare, och jag hoppas verkligen att det stämmer
Citera
2007-04-17, 10:18
Bannlyst
Tankade hem Dawn of the dead 3 häromdagens och spelade igenom.

Ett arcadespel från SEGA så man styr bara pistolen med musen, men lite skoj var det allt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in