2007-04-14, 13:36
Medlem
Kr senaste VLC fr at kolla p videofiler p min MacBook. Anvnder programet till de flesta formaten som inte Quicktime klarar som AVI, WMF, ASF osv. Vldigt ofta stnger programet helt pltsligt ned och rutan om jag vill ppna det igen kommer upp. Ngon annan som har problem med VLC? Ngot annat program man kan kra alt lgga in drivrutiner?
Citera
2007-04-14, 13:56
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Kr senaste VLC fr at kolla p videofiler p min MacBook. Anvnder programet till de flesta formaten som inte Quicktime klarar som AVI, WMF, ASF osv. Vldigt ofta stnger programet helt pltsligt ned och rutan om jag vill ppna det igen kommer upp. Ngon annan som har problem med VLC? Ngot annat program man kan kra alt lgga in drivrutiner?
Jag hade exakt samma problem. Det r ngot med koden i VLC som gr att det hela tiden stnger ner sig med felmeddelanden. Nr filmen spelas hnder det aldrig utan det r nr du klickar p ngot medans filmen gr, eller?

Hur som helst s bytte jag till MPlayer OSX som fungerar kanon. Inga som helst problem vid ngra uppspelningar alls.

Hur laddar du ner MPlayer:
http://www.mplayerhq.hu/design7/news.html
Citera
2007-04-14, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Jag hade exakt samma problem. Det r ngot med koden i VLC som gr att det hela tiden stnger ner sig med felmeddelanden. Nr filmen spelas hnder det aldrig utan det r nr du klickar p ngot medans filmen gr, eller?

Hur som helst s bytte jag till MPlayer OSX som fungerar kanon. Inga som helst problem vid ngra uppspelningar alls.

Hur laddar du ner MPlayer:
http://www.mplayerhq.hu/design7/news.html

Precis, det r nog alltid d jag spolar och klickar runt som det krnglar. Ska genast testa MPlayer och terkomma hur det fungerar. Tack fr tipset!
Citera
2007-04-14, 21:59
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva

Men visst finns det plugins till QT for att kra avi mm?
Citera
2007-04-15, 09:27
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper

ja det finns det.
Citera
2007-04-15, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Perian och FLip4Mac kan tillsammans spela upp det mesta i Quicktime.
Citera
2007-04-16, 00:36
Medlem
Stng av den meny som dyker upp i fullskrm s skall det bli bttre. Finns under grnssnitt i instllningar tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in