Har varit utan internet ett tag, men nu kommer till sist mitt tillskott till tråden.
Just bandesignen får jag nog säga att Super Mario spelen håller väldigt hög klass och även Unreal Tornament har väldigt väl utformade banor. Men bästa estetiken får jag nog ändå säga att, även om jag inte har spelat spelen själv, Ico och Shadow of the Colossus håller väldigt hög standard. Hitman: Blood Money innehåller även det sina guldkorn, bland annat Operabanan och "A New Life" är väldigt välgjorda.
Tycker även om estetiken i många tidigare nämda spel som Max Payne, Half-Life och Worl of Warcraft.
Själv är jag ett stort fan av det lite mörkare sagostuket som går att finna i tex Tim Burtons filmer.
Ett spel som lyckats riktigt bra med det är American McGee's Alice. Många snygga varierande banor och sköna karaktärer. Allt smälts ihop i den otroligt sköna bizarra stilen. Love it.
WoW har verkligen lyckats skapa distinka miljöer och områden som man kan känna igen sig i, men bäst hittils är Gears of War, jag spelade igenom det och ett tag senare tänkte jag lira om det men det blev nästan tråkigt för att VARJE område var så utmärkande så man kom ihåg allting.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!