• 1
  • 2
2007-04-22, 18:36
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauhassa
80% av alla tyngdlyftare har väl diskdegeneration? :/

Har dom?
Citera
2007-04-22, 19:14
Medlem
Rauhassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Har dom?

Jepp, vid 40 år (glömde en liten detalj...)
Citera
2007-04-22, 19:40
Medlem
zhypers avatar
...så var det igång igen

Skitsamma! Man kör det man tycker känns bra och inte gör ont.
Citera
2007-04-22, 20:04
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Jepp, vid 40 år (glömde en liten detalj...)

Jaha, då får man väl kolla upp det? HUr är det med helt otränade människor då? Styrkelyftare, brottare? Fotbollspelare? mm
Citera
2007-04-22, 21:37
Medlem
Aussons avatar
jag kör dorsalflexion på alla övningar och nu under helgen har jag känt det att på ovansidan handen i lederna har jag fått värk. Har inga kunskaper inom naprapatin men förstår ju det att det är p,g,a sättet att lyfta som har gjort att jag har fått dessa känningar i handens leder.
Citera
2007-04-23, 11:25
Medlem
Axons avatar
Citat:
80% av alla tyngdlyftare har väl diskdegeneration? :/
Tror de ligger högre faktiskt.
Citera
2007-04-23, 11:26
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Jaha, då får man väl kolla upp det? HUr är det med helt otränade människor då? Styrkelyftare, brottare? Fotbollspelare? mm
Dom får diskdegeneration dom med men vid ålder 55+. (degeneration börjar hos en människa vid 25 års åldern och ökar sen gradvis)
Citera
2007-04-23, 11:27
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ausson
jag kör dorsalflexion på alla övningar och nu under helgen har jag känt det att på ovansidan handen i lederna har jag fått värk. Har inga kunskaper inom naprapatin men förstår ju det att det är p,g,a sättet att lyfta som har gjort att jag har fått dessa känningar i handens leder.
Du orkar mer vikt vid dorsalflexion helt klart, men du får betala priset senare.
Citera
2007-04-23, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
finns en bild i den gula sidospalten här:

http://forum.body.se/showthread.php?t=5146

Tackar tackar, men fortfarande är det en sak som jag måste fråga. Om man har dorsalflexerade handleder betyder det att man vilar hela vikten på övre handflatan?

För då kan jag förstå att man får ont av det. Men om man vilar vikten på nedre delen så tar man ju bara stöd mot underarmsbenet och istället så vilar man ju den där, vilket inte alls är ansträngande. Eller tänker jag helt fel?
Citera
2007-04-23, 18:58
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Du orkar mer vikt vid dorsalflexion helt klart, men du får betala priset senare.

När då? Vid pensionsåldern? Skall jag säga till alla mina polare som tränat i 20 -30 år och har superfriska handleder att plötsligt börja köra med raka istället? Då hade jag garanterat blivit utskrattad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in