jag kör dorsalflexion på alla övningar och nu under helgen har jag känt det att på ovansidan handen i lederna har jag fått värk. Har inga kunskaper inom naprapatin men förstår ju det att det är p,g,a sättet att lyfta som har gjort att jag har fått dessa känningar i handens leder.
jag kör dorsalflexion på alla övningar och nu under helgen har jag känt det att på ovansidan handen i lederna har jag fått värk. Har inga kunskaper inom naprapatin men förstår ju det att det är p,g,a sättet att lyfta som har gjort att jag har fått dessa känningar i handens leder.
Du orkar mer vikt vid dorsalflexion helt klart, men du får betala priset senare.
Tackar tackar, men fortfarande är det en sak som jag måste fråga. Om man har dorsalflexerade handleder betyder det att man vilar hela vikten på övre handflatan?
För då kan jag förstå att man får ont av det. Men om man vilar vikten på nedre delen så tar man ju bara stöd mot underarmsbenet och istället så vilar man ju den där, vilket inte alls är ansträngande. Eller tänker jag helt fel?
Du orkar mer vikt vid dorsalflexion helt klart, men du får betala priset senare.
När då? Vid pensionsåldern? Skall jag säga till alla mina polare som tränat i 20 -30 år och har superfriska handleder att plötsligt börja köra med raka istället? Då hade jag garanterat blivit utskrattad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!