2007-04-22, 22:29
Medlem
Tjenare, tänkte kolla ifall nån har nån erfarenhet av att träna hemma. Jag kommer att flytta till en liten håla där det inte finns nåt gym att tala om så jag tänkre inreda ett eget i källaren. Vad behöver man för att kunna köra hela kroppen? Funderar på bänk, skivstång + ställning så man kan köra ben, nån multimaskin där man kan göra dragövningar, nån träningscykel kanske. Räcker det? Hur mycket plats behöver man? Jag kan ju naturligtvis räkna ut det själv men det är alltid lite annorlunda när saker är på plats och jag skulle kunna slå ut nån vägg ifall det skulle behövas mer plats. Så, nån som har nån erfarenhet av att träna hemma?

/Stonepony
Citera
2007-04-22, 22:34
Medlem
spudwishs avatar
Skivstång, två hantlar, vikter, stång vid dörräcket (för chins), en bänk (gärna justerbar). Inte mer än så. Utrymme: sträck ut armarna, mät, upphöj i tre. Ungefär. Så länge du inte bor i nåns garage är inte utrymme ett problem, pojkrummet borde definitivt funka utmärkt. Ja, så kanske du vill ha ett räcke för skivstången också.
Citera
2007-04-22, 23:08
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Skivstång, två hantlar, vikter, stång vid dörräcket (för chins), en bänk (gärna justerbar). Inte mer än så. Utrymme: sträck ut armarna, mät, upphöj i tre. Ungefär. Så länge du inte bor i nåns garage är inte utrymme ett problem, pojkrummet borde definitivt funka utmärkt. Ja, så kanske du vill ha ett räcke för skivstången också.

Powerrack/ställning då för knäböj?

Eller syftar du på en bänk som man kan dra upp ställningen typ 150 cm?
Citera
2007-04-23, 23:37
Medlem
spudwishs avatar
Menade det när jag sa "räcke för skivstången"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in