2009-08-19, 05:08
Medlem
Raudsepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Eller så låter vi dessa människor upptäcka googles underbara värld.

Folk är för dumma för att använda Google.
Citera
2009-08-28, 01:28
Medlem
x-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp
Folk är för dumma för att använda Google.

Haha, här är en för personer som undrar om de sjöng ljuv dag eller juldag.

www.letssingit.com

Man kan tröttna på google ganska snabbt.
Citera
2009-09-01, 01:42
Medlem
Zwerchstands avatar
När nu sedan länge ingen bugg spökar i trådar med >10 000 inlägg skulle det kunna vara en idé att slå ihop Alla "Vilken låt" trådar (del 2) med sin föregångare Alla "Vilken låt" trådar.. & några lättfunna rubrikträffar på "vilken"/"söker"/"hitta"/… Det skulle underlätta för alla som faktiskt söker, utan att störa vad diskussion man nu kan tänkas hänvisa till; och komme det till senare ångring varde spjälkningsfönstret mellan de båda samlingstrådarna en smal sak att gå efter.
Citera
2009-09-07, 22:06
Medlem
Kan redan vara sagt, men vi skulle snällt kunna be folk att sluta posta länkar utan att skriva vad det är för nått man postar. Det blir rätt tydligt i länktunga trådar av typen "ge förslag på låtar i samma stil" med mera. Det är kul att kunna få en överblick och bara se/lyssna på det som är intressant i stället för att bli tvungen att klicka på alla länkar bara för att få se vad det är och upptäcka att det inte var något man ville se/höra.
Citera
2009-09-07, 22:50
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveMachine
Kan redan vara sagt, men vi skulle snällt kunna be folk att sluta posta länkar utan att skriva vad det är för nått man postar. Det blir rätt tydligt i länktunga trådar av typen "ge förslag på låtar i samma stil" med mera. Det är kul att kunna få en överblick och bara se/lyssna på det som är intressant i stället för att bli tvungen att klicka på alla länkar bara för att få se vad det är och upptäcka att det inte var något man ville se/höra.
Ja detta håller jag verkligen med om
Citera
2009-09-07, 23:11
Medlem
norces avatar
Jag klickar aldrig på länkar när det inte står något om dem, jag vill helt enkelt inte slösa tid/bandbredd på det
Citera
2009-09-07, 23:28
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Jag klickar aldrig på länkar när det inte står något om dem, jag vill helt enkelt inte slösa tid/bandbredd på det
Nej, jag gör inte heller det (av samma anledning som du), men samtidigt undrar man ju vad det är vad man kanske missar när man hoppar över de där länkarna...Mer info om era länkar, gott folk! Please?
Citera
2009-09-07, 23:29
Medlem
Zwerchstands avatar
Det har med vikten av att vara inte bara mest men ock först att göra och är ett förbannat sat[unge]tyg som förskonat mången 0rx@r3 från tidigare sakkunnighet & senare sökkannighet. Inte saknas skäl, men något här & där.
Citera
2009-09-23, 20:56
Medlem
Zumas avatar
När fan ska Metallica-trådskapar-frenzyt få ett stopp? Modereringen i musikforumen är ett skämt! Låt det inte startas 10000000000 trådar om samma band fast med fokus på just något speciellt som har att göra med bandet, det räcker med EN tråd per band, där kan ALLT tas upp. Metallica trådar finns det FÖR gott om, sök själva.. Det är helt otroligt att det inte är nån som gör nåt!
Citera
2009-09-23, 21:08
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuma
När fan ska Metallica-trådskapar-frenzyt få ett stopp? Modereringen i musikforumen är ett skämt! Låt det inte startas 10000000000 trådar om samma band fast med fokus på just något speciellt som har att göra med bandet, det räcker med EN tråd per band, där kan ALLT tas upp. Metallica trådar finns det FÖR gott om, sök själva.. Det är helt otroligt att det inte är nån som gör nåt!

Jag tycker det är intressant att diskutera olika aspekter av ett band. Allt ifrån olika medlemmars påverkar på hur bandet levererar live till senaste skivan. Att trycka ihop det i en tråd vet jag inte om det alltid är så lyckats. Men det är min åsikt, jag är ju inte mod.
Citera
2010-01-01, 23:38
Medlem
Flexxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag tycker det är intressant att diskutera olika aspekter av ett band. Allt ifrån olika medlemmars påverkar på hur bandet levererar live till senaste skivan. Att trycka ihop det i en tråd vet jag inte om det alltid är så lyckats. Men det är min åsikt, jag är ju inte mod.

Håller med!
Citera
2010-01-25, 02:41
Medlem
Geomeisters avatar
Jag tycker att alla tydliga troll-trådar ska bort direkt.
Den där "Wanking"-någonting som förnedrade folks musiksmak och var otroligt seriös för att ha så oseriösa åsikter borde bort direkt. Sådant tar bara plats för bättre trådar.

Nu har jag säkert skapat någon "onödig"-tråd i mina dagar, men jag försöker åtminstone vara seriös och flera av mina trådar har lyckats skapa riktiga diskussioner.

Även inlägg som endast innehåller korta rader som "Jay-Z suger", "Michael Jackson var pedofil", "Oasis är världens mest överskattade band" osv. borde tas bort direkt. De tillför inget i en diskussion och då raderna inte backas upp utav någonting överhuvudtaget är det sådant som inte hör hemma på Flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in