2007-04-23, 17:23
Medlem
Tja!
Mitt hopprep gick i sönder idag! Det var ett perfekt rep av läder.

Har sökt runt lite men hittar inte sidan där jag beställde det så nu frågar jag er kära fb:are!

Va har ni? Erat favorep? Skulle va sjysst om ni länka nån bra sida där man kan köpa hopprep.

//Tjonken
Citera
2007-04-23, 18:14
Medlem
Du kan väl stå och hoppa och låtsas som att du håller i ett hopprep?
Citera
2007-04-23, 18:46
Medlem
Malchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonken
Tja!
Mitt hopprep gick i sönder idag! Det var ett perfekt rep av läder.

Har sökt runt lite men hittar inte sidan där jag beställde det så nu frågar jag er kära fb:are!

Va har ni? Erat favorep? Skulle va sjysst om ni länka nån bra sida där man kan köpa hopprep.

//Tjonken

Jag köpte mitt läderhopprep på sbisport.se, och det funkar bra för mig iaf. De har lite olika alternativ.
Citera
2007-04-23, 18:52
Medlem
Går det att få utt farten med det, om man säger så.

Har ju mitt gummihoprep, har döpt om det till mitt utehopprep. Så jävla ont man får när man mislyckas och den snärtar en på vaderna/fotleden asså.

Plus att det är lite för tjockt, man måste alltså hoppa så högt för att komma över det.

När jag ändå är igång frågar jag om nån vet lite roliga hoppningar man kan göra, då syftar jag inte på vanliga korshoppnignar utan ska vara lite utmaningar
Citera
2007-04-23, 23:09
Medlem
Hmm, har för mig att jag köpte mitt i en vanlig leksaksaffär, hopprep i plast, själva repet roterar i handtaget (svårt att förklara). Fick med en liten metallbit som satt runt repet vilket medförde att det slog gnistor omkring fötterna när man hoppade, men det kan ju vara fränt för den som gillar sånt

Annars finns vad du kallar utehopprep (antar att jag tänker på samma då det gör stört ont när man "river") att köpa i sportaffärer, tex Stadium.

Nu vet inte jag vad du menar med att få upp farten, men jag gör 100 hopp på runt 22 sekunder med dessa rep, lite beroende på hur man hoppar.

Utmaning i att hoppa? Tja, hastighet är ju alltid kul , hur snabbt du gör 100, 1000 hopp osv, hur många du kan göra i följd osv. Dubbelhopp är ju lite lattjo ibland, testa på ett ben om det är för "lätt".

Jag har väl inte patent på övningen, men körde ibland något jag kallade för "tian", vilket gick ut på att först hoppa ett hopp på vänster ben, sen ett på höger, sen två på vänster och två på höger osv...upp till 10, sen vänder man tillbaka och går baklänges. Man kan ju bygga på hur långt man vill och köra till typ 20, då borde det bränna lite i vaderna...

Hoppas att det var svar på frågan
Citera
2007-04-24, 15:47
Medlem
okej, tack...
Citera
2007-04-24, 16:20
Medlem
Malchicks avatar
Citat:
Går det att få utt farten med det, om man säger så.

Har ju mitt gummihoprep, har döpt om det till mitt utehopprep. Så jävla ont man får när man mislyckas och den snärtar en på vaderna/fotleden asså.

Plus att det är lite för tjockt, man måste alltså hoppa så högt för att komma över det.

När jag ändå är igång frågar jag om nån vet lite roliga hoppningar man kan göra, då syftar jag inte på vanliga korshoppnignar utan ska vara lite utmaningar

Jadå, det går bra att få upp farten med läderhopprepet från SBI. Vi har samma variant på boxningsträningen.
Citera
2007-04-24, 18:37
Medlem
Rätta mig om jag har fel; Men vi snackar om läderhopprepet med trähandtag, inte ALEX hopprepet va?

Bara så jag inte köper fel nu
Citera
2007-04-24, 19:10
Medlem
tapirs avatar
Mitt favorithopprep var de vi hade på thaiboxningen! Det var någon typ, 1cm tjock plastrep (solid jävla plast, men böjlig såklart) med trähandtag. Det var tunga, så underarmarna blev tränade, samt slog man sig på tårna ångrade man det!
Citera
2007-04-24, 19:29
Medlem
Malchicks avatar
Citat:
Rätta mig om jag har fel; Men vi snackar om läderhopprepet med trähandtag, inte ALEX hopprepet va?

Bara så jag inte köper fel nu

Ja, det för 130 kronor. Trähandtag med kullager.
Citera
2007-04-24, 19:32
Medlem
Då snackar vi om samma sak

Tapir: Hehe, det e så det ska va dessvärre har vi på min fäktningsklubb plastrep som är snäppet för lätt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in