Hmm, har för mig att jag köpte mitt i en vanlig leksaksaffär, hopprep i plast, själva repet roterar i handtaget (svårt att förklara). Fick med en liten metallbit som satt runt repet vilket medförde att det slog gnistor omkring fötterna när man hoppade, men det kan ju vara fränt för den som gillar sånt
Annars finns vad du kallar utehopprep (antar att jag tänker på samma då det gör stört ont när man "river") att köpa i sportaffärer, tex Stadium.
Nu vet inte jag vad du menar med att få upp farten, men jag gör 100 hopp på runt 22 sekunder med dessa rep, lite beroende på hur man hoppar.
Utmaning i att hoppa? Tja, hastighet är ju alltid kul
, hur snabbt du gör 100, 1000 hopp osv, hur många du kan göra i följd osv. Dubbelhopp är ju lite lattjo ibland, testa på ett ben om det är för "lätt".
Jag har väl inte patent på övningen, men körde ibland något jag kallade för "tian", vilket gick ut på att först hoppa ett hopp på vänster ben, sen ett på höger, sen två på vänster och två på höger osv...upp till 10, sen vänder man tillbaka och går baklänges. Man kan ju bygga på hur långt man vill och köra till typ 20, då borde det bränna lite i vaderna...
Hoppas att det var svar på frågan