• 1
  • 2
2007-04-25, 16:56
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belenus
Ta en titt på vad som händer med radius resp ulna om du flekterar i armbågsleden samtidigt som du har pronerad handled innan du rekomenderar honom den övningen.

Vill du förklara problematiken för mig i lekmannatermer, måhända? ^^
Går ej på lekmannatermer grabben. Tyckte bara det är synd att folk rekomenderar övningar som dom själva kör och kanske inte får ont av men som man tydligt ser skadar leden.

Kort sagt, kör inte just den övninge.
Citera
2007-04-25, 17:29
Medlem
Belenuss avatar
Okay. Tack för omtanken. :-)
Citera
2007-04-25, 18:13
Medlem
neds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Ta en titt på vad som händer med radius resp ulna om du flekterar i armbågsleden samtidigt som du har pronerad handled innan du rekomenderar honom den övningen.
Lägg ner. Du vet att få hänger med i jargongen du talar. Sänk nivån ett par snäpp så att vi dödliga kan förstå, tack.
Citera
2007-04-25, 22:34
Medlem
von Silverhjelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Går ej på lekmannatermer grabben. Tyckte bara det är synd att folk rekomenderar övningar som dom själva kör och kanske inte får ont av men som man tydligt ser skadar leden.

Kort sagt, kör inte just den övninge.

Motivera eller håll tyst.
Just nu är hans rekommendation lika bra som din.
Citera
2007-04-26, 08:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ned
Lägg ner. Du vet att få hänger med i jargongen du talar. Sänk nivån ett par snäpp så att vi dödliga kan förstå, tack.

Det behöver man inte heller, tar Arnes ord före axons varje dag.
Citera
2007-04-26, 16:13
Medlem
Belenuss avatar
:-/
Inget bråk nu, grabbar. :-P
Jag tror att det är möjligt att Axon har rätt i att den övningen vore lite skadlig i mitt enskilda fall. Jag fick ibland lite ont i handlederna när jag gymmade. Jag har något tunna underarmar och handleder, och detta vill jag råda bot på. Om jag ska testa den övningen kör jag nog med en lägre vikt till att börja med.
Bänker blir det nog till att sänka ordentligt med. Från att ha pumpat på 100 kilo, till kring 70, nu i början (för att vänja kroppen).
Citera
2007-04-26, 17:24
Bannlyst
Tycker också det vore trevligt med en mer målande beskrivning.
Har själv testat den där övningen och tycker bara den är obehaglig och otymplig. Man kan inte ta i så mycket som man vet att man klarar för det känns obehagligt i diverse delar som inte är muskler.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in