Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik
Nu när vädret har blivit behagligare har jag börjat springa någon halvtimme varje dag. Samtidigt kör jag styrketräning 3 ggr veckan (chins, fria vikter). Är det någon risk att de regelbundna konditionspassen hämmar muskeluppbyggnaden? Hur många konditionspass är lämpligt utan risk för att styrkan blir lidande?
En allmän och vedertagen sanning som finns är att bygga muskler seriöst och konditionsträna samtidigt går inte ihop, träningen tenderar att ta ut varandra. Inte på ett sätt att du får dåligt resultat men du får inte lika bra åt något av hållen som du skulle ha fått ifall du bara satsade på det ena.
Citat:
Ursprungligen postat av wlater
Nu är inte jag någon expert, men det måste väl bero på hur mycket du äter? Käkar du 2500 kcal på en dag du är ute och springer så finns det ju ingen energi kvar att bygga muskler på. Men äter du 3200 kcal dem dagarna så borde det finnas kvar energi till att bygga?
Bry dig inte om mitt inlägg tills någon sagt att det är rätt
Handlar inte bara om vad du äter även om kaloriöverskott är nödvändigt för positiv muskelutveckling, handlar om olika muskelceller och fibrer som tränas på olika sätt och annat.