Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-20, 16:36
Medlem
Jag fick svar redan idag, det gick vägen och jag är kallad till intervju
Citera
2020-05-20, 17:55
Medlem
Sugerattvaradigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stevexz
Jag fick svar redan idag, det gick vägen och jag är kallad till intervju
Underbart! Grattis.
Citera
2020-05-28, 09:38
Medlem
Ni som tar examen nu i närtid, hur ser det ut med jobb för er? Många som inte fått jobb i klasserna? Ni som fått jobb, vilka företag anställer?
Citera
2020-05-28, 10:04
Medlem
Just nu är det ganska mörkt med jobb i Stockholm. SJ hade dragit igång rekryteringen när Coronan stoppade allt tills vidare. Men det verkar som att det sakta kommer lösa sig framåt hösten. Ryktena säger att även Pendelns anställningsstopp kan komma att tas bort.
I vår klass vet jag bara en som fått jobb. Och det inte i Stockholm.
På utbildningen i Boden som slutade under våren fick i stort sett alla jobb.
Citera
2020-05-28, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StBy
Just nu är det ganska mörkt med jobb i Stockholm. SJ hade dragit igång rekryteringen när Coronan stoppade allt tills vidare. Men det verkar som att det sakta kommer lösa sig framåt hösten. Ryktena säger att även Pendelns anställningsstopp kan komma att tas bort.
I vår klass vet jag bara en som fått jobb. Och det inte i Stockholm.
På utbildningen i Boden som slutade under våren fick i stort sett alla jobb.

Tror bara det är tillfälligt som det är lite högre behov på pendeln, därför hyr man in några inhyrda förare igen p.g.a högre sjuktal och att man kommer köra förstärkt trafik i sommar för att minska trängseln. Innan coronan var personalläget mycket gott och det var lättare att få ledigt. Vi får väl se i höst, jag tror inte man kommer köra några fler betalda utbildningar iallafall, möjligen att det kanske är någon som anställs från YH. Speciellt Södertälje har större behov än Stockholm.
Citera
2020-05-28, 21:17
Medlem
Grattis till er som går vidare och blir antagna.

Hoppas ni har möjlighet att skjuta upp kursstarten. I höst lär det vara omöjligt att få praktik.
Citera
2020-05-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 68DAx42
Grattis till er som går vidare och blir antagna.

Hoppas ni har möjlighet att skjuta upp kursstarten. I höst lär det vara omöjligt att få praktik.

I höst är det nog enklare än nu att få praktik, vet att man tar emot elever till pendeln nu igen, men att det är krav på munskydd för både elev och körlärare. Många körlärare har dock sagt nej till elev nu så länge detta pågår, antingen för munskyddens skull eller för pandemin.
Citera
2020-05-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy
I höst är det nog enklare än nu att få praktik, vet att man tar emot elever till pendeln nu igen, men att det är krav på munskydd för både elev och körlärare. Många körlärare har dock sagt nej till elev nu så länge detta pågår, antingen för munskyddens skull eller för pandemin.

MTR tar bara emot egna elever och ett hundratal elever på alla andra skolor har varit utan LIA sen mars. Provanställda förare under utbildning har permitterats. Körlärare har varit sjuka. Det finns en enorm backlog med tiotusentals körtimmar operatörerna ska köra ikapp.
Citera
2020-05-29, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 68DAx42
MTR tar bara emot egna elever och ett hundratal elever på alla andra skolor har varit utan LIA sen mars. Provanställda förare under utbildning har permitterats. Körlärare har varit sjuka. Det finns en enorm backlog med tiotusentals körtimmar operatörerna ska köra ikapp.

Nej, de tar även emot andra från andra YH sedan några veckor, dock är det få körlärare som tar emot elever just nu av egen vilja, så det kanske är därför det inte ser ut som att de tar emot andra elever.
Citera
2020-06-03, 13:12
Medlem
Tyckte frågorna som psykologen ställde inte kändes relevant till yrket. Va tycker ni
Citera
2020-06-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitoc11
Tyckte frågorna som psykologen ställde inte kändes relevant till yrket. Va tycker ni
Till viss del kanske, hade du också protrains intervju idag?
Citera
2020-06-03, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stevexz
Till viss del kanske, hade du också protrains intervju idag?

Korrekt. Kändes inte som så lyckat..är inte min starka sida den här uppgiften men vi får se. Själv? Pratade du mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in