• 1
  • 2
2007-05-09, 21:34
Medlem
words of minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avantasia
Kortfattat: Jag har träffat en pojke några gånger de senaste månaderna men han verkar alltid ha mycket att göra och har nästan aldrig tid att träffas. Blir kanske högst 2 gånger i månaden och nu var det väl 3 veckor sen sist. Är tal om det då och då men det kommer alltid något ivägen eller rinner ut i sanden. Nu är det inte så att jag begär att vi ska träffas hela tiden men om vi ska dejta i den här takten kommer jag vara 30 innan jag vet om han är något att ha.

Är han ens intresserad? Är det lika bra att strunta i det hela? Jag har nämligen inte för vana att dejta flera killar samtidigt och det känns som detta tar väl lång tid, samtidigt är han helt klart en trevlig pojk.

Är han inte på osv så är han mest troligen ointresserad. Fråga honom rakt ut om vart ni är på väg, om han är intresserad osv. Säg att du inte kan ha det såhär, sen får du se vad han säger och fatta ett beslut
Citera
2007-05-09, 22:09
Medlem
Avantasias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av words of mind
Är han inte på osv så är han mest troligen ointresserad. Fråga honom rakt ut om vart ni är på väg, om han är intresserad osv. Säg att du inte kan ha det såhär, sen får du se vad han säger och fatta ett beslut
Men varför tar han kontakt om han nu är totalt ointresserad? Är inte det ganska korkat?
Citera
2007-05-09, 22:24
Medlem
words of minds avatar
Citat:
Men varför tar han kontakt om han nu är totalt ointresserad? Är inte det ganska korkat?

Han kanske är kåt? Hur ofta tar han kontakt och vad säger han? När blir det att han får lite mer tid över för dig då ?
Citera
2007-05-09, 23:55
Medlem
Avantasias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av words of mind
Han kanske är kåt? Hur ofta tar han kontakt och vad säger han? När blir det att han får lite mer tid över för dig då ?
Den tanken har däremot slagit mig. Han skickar väl SMS varje dag, ringer 2-3 ggr i veckan. Oftast är det bara att jag är söt, eller att vi borde träffas eller att han skulle vilja kyssa mig just nu. När vi pratar i telefon snackar vi väl mest allmänt om vad som händer.
Citera
2007-05-10, 09:35
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Den tanken har däremot slagit mig. Han skickar väl SMS varje dag, ringer 2-3 ggr i veckan. Oftast är det bara att jag är söt, eller att vi borde träffas eller att han skulle vilja kyssa mig just nu. När vi pratar i telefon snackar vi väl mest allmänt om vad som händer.
Saken är klar. du måste snacka med honom och fråga vad han är ute efter.
Jag får lite känslan av att han vill ha en plain liggrelation och är det så är det skönast för dig att få reda på det så snart som möjligt så att du kan gå vidare.
Citera
2007-05-10, 12:25
Medlem
Avantasias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monika
Saken är klar. du måste snacka med honom och fråga vad han är ute efter.
Jag får lite känslan av att han vill ha en plain liggrelation och är det så är det skönast för dig att få reda på det så snart som möjligt så att du kan gå vidare.
Sant, känns bara lite för tidigt för ett "var är detta på väg"-samtal men man får väl ta tjuren vid hornen.
Citera
2007-05-10, 14:35
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Sant, känns bara lite för tidigt för ett "var är detta på väg"-samtal men man får väl ta tjuren vid hornen.
Du behöver väl inte se så långt framåt som "vart är vi på väg" (barn giftermål osv). Berätta bara att du vill träffa honom oftare just nu. Det är aldrig för tidigt att säga.
Citera
2007-05-10, 16:12
Medlem
TimeWarps avatar
Citat:
Kortfattat: Jag har träffat en pojke några gånger de senaste månaderna men han verkar alltid ha mycket att göra och har nästan aldrig tid att träffas. Blir kanske högst 2 gånger i månaden och nu var det väl 3 veckor sen sist. Är tal om det då och då men det kommer alltid något ivägen eller rinner ut i sanden. Nu är det inte så att jag begär att vi ska träffas hela tiden men om vi ska dejta i den här takten kommer jag vara 30 innan jag vet om han är något att ha.

Är han ens intresserad? Är det lika bra att strunta i det hela? Jag har nämligen inte för vana att dejta flera killar samtidigt och det känns som detta tar väl lång tid, samtidigt är han helt klart en trevlig pojk.

Så som han avsätter tid för dig gör man för en tjej som man vill enbart ha ett sexuellt förhållande till......bara så du vet det.

Trots 70 timmars arbetsveckor och annat som kommer emellan så har man ändå tid till mail sms och att skicka presenter som en form av uppskattning och om man tycker om personen så ser man till att avsätta en del av sin lediga tid i veckan till att umgås. Så enkelt är det.

Lägg ner
Citera
2007-05-10, 17:00
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimeWarp
Så som han avsätter tid för dig gör man för en tjej som man vill enbart ha ett sexuellt förhållande till......bara så du vet det.

Trots 70 timmars arbetsveckor och annat som kommer emellan så har man ändå tid till mail sms och att skicka presenter som en form av uppskattning och om man tycker om personen så ser man till att avsätta en del av sin lediga tid i veckan till att umgås. Så enkelt är det.

Lägg ner

De jag träffat i mitt liv som bara är ute efter sex, brukar inte idas ringa, och sms:a stup i kvarten och säga gulliga saker. (om inte klockan är efter midnatt en fredag eller lördag och de är fulla iaf, då kan det komma gulliga sms)

En tjejkompis dejtade en kille och de sågs inte ofta. Tillslut frågade hon rakt ut om han ville träffas oftare och han sa att javisst. Han ville bara inte vara för på, och hade inte haft förhållande innan, så han var osäker på hur han skulle bete sig.

Men så klart, visst kan det också vara så att han är ointresserad/har andra flirtar också.
Citera
2008-10-28, 15:29
Medlem
Citat:

Av egna erfarenheter vet jag att killar som är lite off och svåra att få till en träff med ofta har någon mer på gång. Därmed inte sagt att det är så i ditt fall. Men du vill väl ha en kille som prioriterar dig?
Citera
2008-10-28, 17:07
Medlem
Hur mycket jag än älskar en tjej så hade jag aldrig varit ihop med dem om de inte hade haft tid för att träffas. Menar vad är grejjen med att vara ihop med någon du aldrig träffar? Det är som att jaga en dröm som aldrig kan bli verklighet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in