Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-23, 14:57
  #1969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Så kan det ju mycket väl vara. I Engla fallet så hade ju Eklund hennes kropp i bilen medans han var inne och åt pizza. Så de kan mycket väl ha gjort något under den tiden då hon sist sågs och då föräldarna "tittade" till henne.

Har bara läst i denna trår, först nu som jag skriver. Anledning. Mamman var ju med på skvalan för inte så länge sen och såg för en tid sen boken hon skrivit. Började tänka på fallet och jag tycker hela historien är bisarr och hur primiärministern blivit inblandad och vise versa. Precis som om denna "kidnappning" är så unik. Jag tror som många andra att det är föräldrarna.

Ja, jag tror inte ens hon var i lägenheten då. Det var bara en teater som spelades upp sen.

Man ser ju på dom att dom är skyldiga. Det spelar ingen roll hur bra någon ljuger man ser det på folk ändå. Jag tror att pappan är den som "styr". Får känslan av att mamman vill berätta sanningen. Men pappan håller henne tillbaka.

Dom hade förmodligen förlorat sina andra barn om dom sagt som det var. Dels att dom lämnade ett så litet barn ensamt i ett annat land och sen också att barnet dog när dom lämnade henne ensam. En 4-åring dog medan föräldrarna lämnade henne ensam i lägenheten - Socialen hade tagit dom andra barnen direkt. I England är det tuffare också. Dom hade kanske även blivit åtalade för vållande av död eller liknande. Deras liv hade varit över.
Citera
2013-02-23, 15:02
  #1970
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Vi fattar att du menar det vi är inte korkade. Frågan kvarstår ju dock. Är han psykopat? Eller tror du att de flesta människor är kababla till att ljuga sådär såpass mycket.

Jag svarade den som skrev så till mig eftersom den personen brukar svara mig med en massa dumt. Jag menade inte till någon annan
Citera
2013-02-23, 16:22
  #1971
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Jag svarade den som skrev så till mig eftersom den personen brukar svara mig med en massa dumt. Jag menade inte till någon annan

Aha då är jag med.
Citera
2013-03-02, 21:01
  #1972
Medlem
Filioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Föräldrarna har förklarat att tvillingarna alltid sov hårt och inte vaknade så lätt. Att de skulle varit drogade ser de som "rubbish". I oktober 2007, alltså 5 månader senare bekostar föräldrarna själva undersökning av tvillingarnas hår som de påstår visar att de inte drogade barnen. Frågan är om det fanns spår av medicinering kvar efter fem månader och ett antal hårklippningar?

Jag vet inte hur lätt det är för polisen att bara testa barn. Jag antar att de måste ha föräldrarnas medgivande?

Det finns såklart anledning att undra vad som egentligen hände. Men mycket i parets agerande ställer ju till det för dem även om Maddie faktiskt blev bortförd, drogad eller inte.

När man har möjlighet att välja vilket hår man vill analysera, rekommenderas man att välja håret närmast huvudet (1,5-3 cm) eftersom det håret återspeglar vad som finns i kroppen när man gör analysen. Om de gjorde analysen privat förmodar jag att de fick sådana rekommendationer. Vill man analysera äldre hår går det ju att göra såvida håret inte klippts bort. Man kan räkna ut hur mycket håret vuxit på några månader och på så vis välja hår utifrån vilken tidsperiod man vill se svaren för.

En rent personlig reflektion är att håranalyser oftast ses som alternativt och osäkert inom skolmedicinen. Kanske togs inte anklagelserna om sömnmedel upp på ett så pass tidigt stadium att blodprover hann göras och föräldrarna hade väl dragit på sig misstankar om de själva bett om sådana tester direkt, annars tänker jag att läkare brukar lita betydligt mer på det. Att läkare använder håranalyser som bevis för vad som fanns i kroppen flera månader tidigare känns överraskande, men det är bara min tanke.
__________________
Senast redigerad av Filios 2013-03-02 kl. 21:04.
Citera
2013-03-09, 12:25
  #1973
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Rapporter om en flicka som är slående lik försvunna Madeleine McCann har kommit in till polisen på Nya Zeeland.
Scotland Yard har begärt DNA-prov på en flicka som ska vara slående lik försvunna Madeleine, rapporterar The Southland Times.
Flickan har setts i Queenstown på Nya Zeeland senast på nyårsafton.
En försäljare ska ha rapporterat att hon då sett flickan tillsammans med en mörkhårig man.

– Hon hade samma ögondefekt som Madeleine. Få människor har det och jag bara stirrade hela tiden tills jag hade glömt vad de hade köpt, säger försäljaren enligt AP.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16188419.ab

Är det nån som vet om det finns bilder på denna flicka i Queenstown? Måste ju finnas tillgängligt.
Nån som vet vad hon heter?

Har det kommit nåt svar på dna-testet? Har inte läst nåt om det i tråden.
Citera
2013-03-22, 13:04
  #1974
Medlem
mounzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Har det kommit nåt svar på dna-testet? Har inte läst nåt om det i tråden.

Ja svaret har kommit: http://www.stuff.co.nz/national/8298...ann-DNA-result
Citera
2013-03-27, 09:27
  #1975
Medlem
KassiJannas avatar
Är rätt insatt som många andra i det här fallet och personligen tror jag inte att föräldrarna är skyldiga efter att ha läst mammans bok och kollat upp alla detaljer som har beskrivits. Själva trodde jag, innan läst boken, att föräldrarna va skyldiga.

Det är sjukt hur media kan påverka människor.
Citera
2013-03-27, 10:15
  #1976
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KassiJanna
Är rätt insatt som många andra i det här fallet och personligen tror jag inte att föräldrarna är skyldiga efter att ha läst mammans bok och kollat upp alla detaljer som har beskrivits. Själva trodde jag, innan läst boken, att föräldrarna va skyldiga.

Det är sjukt hur media kan påverka människor.

Javisst, men även en bok kan ju påverka på samma sätt. Vad är den främsta anledningen till att du ändrade din åsikt, som mamman höll fram som ett slags bevis på att hon var oskyldig?
Citera
2013-03-27, 14:24
  #1977
Medlem
KassiJannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Javisst, men även en bok kan ju påverka på samma sätt. Vad är den främsta anledningen till att du ändrade din åsikt, som mamman höll fram som ett slags bevis på att hon var oskyldig?

Har du läst boken?

Helt ärligt talat så var det mycket och jag orkar inte ta upp allt detaljerat. (sorry:/)

Men kortfattat tycker jag att mamman tar en stor risk att skriva en bok med många och detaljerade fall/bevis för att förklara i princip allt från 2 veckor innan Madeleine försvann tills nu. Hon riskerar att bli granskad av världen, och allt hon skriver kan gå emot henne. Men trots detta beslöt hon sig att skriva boken, dels för att samla in pengar till Madeleines fonder samt på något sätt rentvå deras namn.

Man kan ju tycka att skyldiga personer skulle vilja ligga rätt så lågt by now...
Citera
2013-03-27, 20:04
  #1978
Medlem
Vanills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KassiJanna
Har du läst boken?

Helt ärligt talat så var det mycket och jag orkar inte ta upp allt detaljerat. (sorry:/)

Men kortfattat tycker jag att mamman tar en stor risk att skriva en bok med många och detaljerade fall/bevis för att förklara i princip allt från 2 veckor innan Madeleine försvann tills nu. Hon riskerar att bli granskad av världen, och allt hon skriver kan gå emot henne. Men trots detta beslöt hon sig att skriva boken, dels för att samla in pengar till Madeleines fonder samt på något sätt rentvå deras namn.

Man kan ju tycka att skyldiga personer skulle vilja ligga rätt så lågt by now...

Jag håller med... jag vacklar efter boken om vad jag verkligen tror. Hon skriver detaljer och förklaringar till det media har lagt fram och det låter rimligt och går att kolla upp. Ta bara till exempel han den där portugisiska detektiven som lett en häxjakt mot McCanns, hans tidigare domar är offentliga och han är dömd för förtal och falskt vittnesbörd ett antal gånger tidigare. Det finns som sagt en hel del i boken, visserligen hennes version, men många saker går att kolla upp och verkar stämma.

Men som jag sagt tidigare... på något sätt hoppas jag ändå att föräldrarna är skyldiga, jag har så svårt att tänka på hur det känns för dem om de faktiskt är oskyldiga och ingen egentligen bryr sig om att leta efter flickan för att man är så säker på att det är dom som dödat henne. Jag fixar inte att tänka på det.
Citera
2013-03-27, 20:24
  #1979
Medlem
KassiJannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanill
Jag håller med... jag vacklar efter boken om vad jag verkligen tror. Hon skriver detaljer och förklaringar till det media har lagt fram och det låter rimligt och går att kolla upp. Ta bara till exempel han den där portugisiska detektiven som lett en häxjakt mot McCanns, hans tidigare domar är offentliga och han är dömd för förtal och falskt vittnesbörd ett antal gånger tidigare. Det finns som sagt en hel del i boken, visserligen hennes version, men många saker går att kolla upp och verkar stämma.

Men som jag sagt tidigare... på något sätt hoppas jag ändå att föräldrarna är skyldiga, jag har så svårt att tänka på hur det känns för dem om de faktiskt är oskyldiga och ingen egentligen bryr sig om att leta efter flickan för att man är så säker på att det är dom som dödat henne. Jag fixar inte att tänka på det.

förstår vad du menar.. jätte synd..
Citera
2013-03-28, 00:08
  #1980
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KassiJanna
Har du läst boken?

Helt ärligt talat så var det mycket och jag orkar inte ta upp allt detaljerat. (sorry:/)

Men kortfattat tycker jag att mamman tar en stor risk att skriva en bok med många och detaljerade fall/bevis för att förklara i princip allt från 2 veckor innan Madeleine försvann tills nu. Hon riskerar att bli granskad av världen, och allt hon skriver kan gå emot henne. Men trots detta beslöt hon sig att skriva boken, dels för att samla in pengar till Madeleines fonder samt på något sätt rentvå deras namn.

Man kan ju tycka att skyldiga personer skulle vilja ligga rätt så lågt by now...

Nej jag har inte läst den, därför jag undrade lite om den. Men hon har nog fått den granskad av hennes advokater, just för att det kan vändas emot henne som du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in