Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-08, 16:29
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Förstår vad du menar, men förstår inte att det skulle vara ett bra motiv.
Jag menar Hur kommer de att ha det nu? Med två sjuka, idiotiska föräldrar?
Ok, de planerade ju inte att åka fast... Men ändå..Nä jag kan inte ta det
som en förklaring. Hur beräknande och kall kan man egentligen vara som förälder?
?? Om de nu är skyldiga så är det med allra största sannolikhet just på grund av den förklaringen! Vad annars? Sedan ska man inte utgå från sig själv när man bedömer andras känslokalla inre.
Citera
2007-09-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
inte på något sätt vad jag vet. Några skattepengar kanske går till något, men inte vad jag vet.

Så medans vi engagerar oss i alla fall en unge så engagerar du dig inte i nån.
Citera
2007-09-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Så medans vi engagerar oss i alla fall en unge så engagerar du dig inte i nån.
Exakt!

Lägger mitt engagemang på andra saker än en mediehypad unge och hennes äckliga föräldrar.
Citera
2007-09-08, 16:46
Medlem
akzs avatar
Citat:
Exakt!

Lägger mitt engagemang på andra saker än en mediehypad unge och hennes äckliga föräldrar.

Nice, det är kul med konstruktivitet. Vad engagerar du dig i förutom på att klaga på andras engagemang?
Citera
2007-09-08, 18:52
Medlem
Tycker ändå från början något inte stämt,speciellt med mamman.
Något jag undrar efter tidningarna skrivit är att mamman sagt att hon gett sin dotter lugnande/sömnmedel vid ett antal tillfällen....
Verkar inte som det reageras på att det inte direkt är något som tillhör vanligheterna.

Att ge sina små barn sömnmedel,detta kan väl f-n inte vara normalt?!
Citera
2007-09-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Aha, tack för infon!
Är han fortf misstänkt?
Kan han och mamman haft en relation?
Och hon ringde honom om hjälp?

Nej han är inte misstänkt längre....
Citera
2007-09-08, 19:06
Medlem
i.b.ms avatar
Jag och en kompis kände bägge två att det var något skumt med hela historien och misstänkte föräldrarna eller alternativt nära vänner till föräldrarna från början.

Jag har däremot en fundering som jag inte har sett svaren på. När såg någon utomstående sist flickan? Kan hon ha dött tidigare än restaurang kvällen och hela middagsköret var endast ett sätt att skaffa alibi?
Citera
2007-09-08, 19:21
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Men föräldrarna är ju läkare båda två och är väl knappast barskrapade? Dessutom har de säkerligen en massa kontakter.

Tur för Madeleine att hon var söt och inte kom från Rumänien eller liknande. Då hade hon nog inte fått träffa påven...

Ni som skriver i tråden? Varför engagerar ni er så jävla mycket för just den här ungen när tusentals barn försvinner varje år i Europa?

Varför skriver du själv i tråden? Därför att media tagit tag i ett intressant fall. Tror du vi hade skrivit mindre i en tråd som handlat om ett annat barn men som försvunnit på ett liknande sätt? Självklart är det tack vare medias uppmärksamhet vi alla skriver i tråden.

En fråga bara. Finns det några uppgifter om föräldrarna haft några tidigare problem med Madeleine? Någon som sagt att mamman eller pappan betett sig illa eller annorlunda mot henne i hemlandet eller så? Någon som kanske tyckte att hon uppfostrades för hårt eller att aga förekom?

En annan grej jag funderade över var det att media sagt att polisen funderar över om det kan vara en felaktig dos av sömnmedel eller liknande som är orsaken till allt. Men varför förkommer det då blodstänk på väggar, kläder och andra saker?

Vad finns det för uppgifter som kan stärka den där tesen om överdos? Har föräldrarna själva sagt att de brukar ge barnen sömnmedel? Har bekanta sagt att föräldrarna brukar det? Har de gjorts någon undersökning av de andra barnen om det förekommit spår av sömnmedel i deras kroppar?
Citera
2007-09-08, 19:30
Medlem
lejonmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Hela den mediala uppmärksamhet föräldrarna konstant söker är ju jävligt udda.

Det är väl ett ganska vanligt beteende om man vill ge skenet av att vara oskyldig i ett sånt här fall kan jag tänka mig. Fast jag antar att det ur sån där utredningssynvinkel är det främsta beviset på att man är skyldig. Så som de hela tiden haft kontakt med media, ständiga uttalanden om hur pass utsatta de är och hur synd det är om dom, "Keep lookin'. Don't give up!", ett sorts vi mot dom-läge där hjältarna är de utsatta som måste slåss mot istort sätt hela den onda världen. "Ut med det i media, hela tiden, låt världen få veta hur hemskt vi har det och hur synd det är om oss. Ju mer media är på vår sida, desto större chans har vi att komma undan det här. Större chans att vända blickarna åt ett annat håll."

Men utredarna är sedan länge vana vid det där och känner alldeles säkert igen beteendet. De skiter fullständigt i vad media och föräldrarna leker för lek. De jobbar på i sin egen takt och efter vad de själva har. Det verkar som att föräldrarna försöker styra utredningen genom media för att de tror att de kan vända polisutredningen åt andra håll där ingen bevisning finns. Varför vädjar man i ett sådant läge att sökandet ska fortsätta? Det kommer enligt mig lite fel. Självklart fortsätter man att söka. Varför skulle allting stanna upp bara för att Kate tas in för förhör? Återigen sätter hon sig själv i centrum och försöker dra blickarna till sig. In i det sista försöker hon vara något av en hjälte som vid ett gripande under ett enormt medialt övervakande kliver in i bilen med en hälsning till den tårögda massan: "Fortsätt söka, mina vänner! Fortsätt söka!"

Ett sånt där yttrande i ett sånt läge tycker jag kommer helt fel. På nåt sätt stärker det nu bara min övertygelse om att föräldrarna är de skyldiga. Man säger helt enkelt inte en sån sak i ett sånt läge, för det behövs inte. Det är på nåt sätt en självklarhet att man fortsätter söka även då man har en misstänkt på förhör. Det kan till och med en efterbliven förstå. Men på nåt sätt är det där yttrandet, för mig, ett bevis på att hon har ett behov av att få sätta sig själv i centrum och fortsätta tuta i media att hon är så otroligt utsatt och att det är den stora dumma polisen som inte klarar av att göra sitt jobb. För mig är den där medialeken det främsta beviset för att föräldrarna är skyldiga. Visst, man kan köra den lite i början... men efter ett tag blir det för uppenbart att något inte står rätt till. En normal människa lägger ner efter ett tag. Även om orken skulle finnas till att fortsätta gapa i media så tror jag att man inser att det inte gör någon nytta. Det bästa är att låta polisen köra på i sin egen takt utan att hålla på och tramsa runt som ett par missförstådda hjältar i media.

Nu är jag helt övertygad om att föräldrarna är de skyldiga.
Jag hade agerat exakt som föräldrarna nu gör om mitt barn försvann. Jag skulle aldrig ge mig, och om någon ville kalla mig mediahora vore det mitt absolut minsta problem.
Citera
2007-09-08, 20:34
Medlem
en sak jag tycker är lite besynerlig är den här middagen med vännerna, jag får det inte riktigt att gå ihop. någon här har sagt att "M var kanske död tidigare och då de gick och kollade till barnen en gång i halvtimmen, så forslade de även undan barnet." även om föräldrarna är läkare, och därmed enligt de flesta här saknar vissa känslor, så kan jag för min värld inte se att man som middagsgäster inte märker på någon av föräldrarna att något är fel. jag menar, de lär ju ha gått igenom varje sekund av middagen i sitt huvud efteråt för att verkligen se om de tyckte att något verkade märkligt med Ms. föräldrar. iallfall jag skulle gjort det..

sedan det där att de är läkare blablabla saknar känslor, det tycker jag faktiskt är rent blaj. självklart har läkare/Sjuksystrar/brandmän samt andra yrkeskårer som jobbar med dödsfall ibland, förmåga på att skilja mellan jobb och fritid. det är liksom inte så konstigt att se en människa som är svårt skadad på akutet dö, men, det är väl en helt annan sak att se sin dotter dö, eller svårt skadad.

egentligen håller jag med de flesta här, tror dessvärre med att det är föräldrarna (jag säger dessvärre, då jag inte riktigt vill med att det finns människor som är kapabla att döda sina egna barn), men jag tror att de faktiskt skedde efter middagsbesöket, annars borde deras sällskap ha märkt av att det var ngt konstigt!
Citera
2007-09-08, 20:34
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Jag har däremot en fundering som jag inte har sett svaren på. När såg någon utomstående sist flickan? Kan hon ha dött tidigare än restaurang kvällen och hela middagsköret var endast ett sätt att skaffa alibi?

Tänkte just skriva om detta. Läste någonstans att hon sågs senast av någon annan än föräldrarna ca kl 18.00 samma kväll. Jag vet inte när de gick till restaurangen men i princip skulle M kunna ha varit död redan då.
Citera
2007-09-08, 20:43
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.S
en sak jag tycker är lite besynerlig är den här middagen med vännerna, jag får det inte riktigt att gå ihop. någon här har sagt att "M var kanske död tidigare och då de gick och kollade till barnen en gång i halvtimmen, så forslade de även undan barnet." även om föräldrarna är läkare, och därmed enligt de flesta här saknar vissa känslor, så kan jag för min värld inte se att man som middagsgäster inte märker på någon av föräldrarna att något är fel. jag menar, de lär ju ha gått igenom varje sekund av middagen i sitt huvud efteråt för att verkligen se om de tyckte att något verkade märkligt med Ms. föräldrar. iallfall jag skulle gjort det..

sedan det där att de är läkare blablabla saknar känslor, det tycker jag faktiskt är rent blaj. självklart har läkare/Sjuksystrar/brandmän samt andra yrkeskårer som jobbar med dödsfall ibland, förmåga på att skilja mellan jobb och fritid. det är liksom inte så konstigt att se en människa som är svårt skadad på akutet dö, men, det är väl en helt annan sak att se sin dotter dö, eller svårt skadad.

egentligen håller jag med de flesta här, tror dessvärre med att det är föräldrarna (jag säger dessvärre, då jag inte riktigt vill med att det finns människor som är kapabla att döda sina egna barn), men jag tror att de faktiskt skedde efter middagsbesöket, annars borde deras sällskap ha märkt av att det var ngt konstigt!

Min egen teori är att (om de är skyldiga, vilket jag inte är säker på att jag ens tror) mamman dödade henne av misstag, blev hysterisk, pappan lugnade ner henne med lite droger och sa att "vi måste få tid att tänka, vi går och äter som om inget hänt" osv. Mamman är chockad och förlitar sig helt på honom. De sätter igång hela spektaklet för att hålla ihop kvarvarande familjen och för att förleda polisen. Sen är de nog lite mediakåta också, särskilt pappan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in