Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-11-28, 00:54
Medlem
petersens avatar
Som NV-skaaning inbillar jag mig att jag kan bestmma deras geografiska ursprung. Naagra malmiter som brderna Wiehe r de definitivt inte. De kommer av deras uttal att dma fraan ett omraade mellan rkelljunga- Ljungbyhed-Ssdala- Hssleholm. Om Ni inte hittar dessa vrldsmetropoler paa kartan borde Ni i alla fall hitta Klippan som ligger mitt i omraadet. (Brja i Helsingborg och vandra med fingret rakt sterut.)
Citera
2003-12-01, 19:33
Medlem
Philemon Arthurs avatar
Det har vl ven ryktats om att det skulle kunna vara Risken Finns (som gjorde "Du knner vl mig"). Det r dock inte samma sknska dialekt s det stmmer vl fmodligen inte heller.

Att det skulle vara Mikael och Thomas Wiehe har jag svrt att tnka mig. Miakel Wiehe anser sig vara alltfr viktig fr att kunna gra ngot sdant hr.
Men det r kanske drfr som de r hemliga....
Citera
2004-02-08, 22:31
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Philemon Arthur and the Dung

Har detta band ngonsin funnis (eller har framfrallt bandmedlemmarna existerat i verkligheten)? Fanns det verkligen ngra sknska grisbondesner som spelade in en kassett under tidigt 70-tal och skmde ut grammisgalan fr en lng tid framt, eller r allt bara ett stort phitt frn mediasveriges sida? Har ngon ptrffat Philemon Arthur eller The Dung i verkligheten, gendes utanfr svinstian p vg till att jobba med murbruk? Varfr fr inte Gsta ngot kaffe nr han hlsar p? Och varfr har Scoutfrbundet nnu inte antagit Scoutvisan som ny officiell scoutsng?
Citera
2004-02-08, 22:39
Medlem
r vl absolut ingen som vet vilka detta r. Skivbolaget som gett ut deras material vet vl men tiger som muren. Mikael Wiehe r vl bara en av mnga som har sagt tillhra detta gng av glada musikanter.
Citera
2004-02-09, 00:51
Medlem
Pellenezs avatar
Visst fick de en grammis, tror det var -72.
Det finns skert ett gng mnniskor som vet vilka det r.
Brderna Wiehe (Thomas och Mikael) r trolgen inte inblandade eftersom det har "fel" sknsk dialekt.

Samligen Sverige musikhistoria del 1 och 2 r ju suvern och ett mste i varje man och kvinnar skivhylla. Fr jag spy i ditt paraply/The very pest of Philemon Arthur and the Dung som kom frra ret r mer verkurs.
Citera
2004-02-09, 09:26
Medlem
men snlla! hur mnga gnger har det hr mnet tagits upp egentligen?
Citera
2004-02-09, 09:35
Medlem
kkmuskelns avatar
det r Bert Karlsson, det vet vl alla?
Citera
2004-02-09, 15:54
Medlem
L_BRUCEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Visst fick de en grammis, tror det var -72.
Det finns skert ett gng mnniskor som vet vilka det r.
Brderna Wiehe (Thomas och Mikael) r trolgen inte inblandade eftersom det har "fel" sknsk dialekt.

Samligen Sverige musikhistoria del 1 och 2 r ju suvern och ett mste i varje man och kvinnar skivhylla. Fr jag spy i ditt paraply/The very pest of Philemon Arthur and the Dung som kom frra ret r mer verkurs.

Hehe, hr kommer det fram vad du har fr musiksmak egentligen..
Citera
2004-02-10, 10:55
Medlem
corgans avatar
De bodde i en by ngonstans utanfr Klippan i nordvstra Skne vad jag har hrt.
Citera
2004-02-10, 11:16
Medlem
Meazurys avatar
Sga vad man vill om dem, de har d gjort en del riktigt rockiga partyltar.
Citera
2004-02-10, 17:25
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_BRUCE
Hehe, hr kommer det fram vad du har fr musiksmak egentligen..

Nja, det r nog s att jag har en vldigt bred musiksmak. Och jag hller fast vid att PA&tD r underbara. Lyssnar grna p den d och d.
Citera
2004-02-12, 08:47
Medlem
frankensteins avatar
Jag VET vilka det r. Det r Thomas Wiehe och hans polare, minns inte namnet, de bor p stra Torn i Lund nu, p Djingis Khan. De har framtrtt dr ngra gnger, de r inte lika hemliga som de var under proggens tid.
Och till dig som sa nt om grisbnder, har redan frtrngt ditt patetiska namn, s kan jag sga att Philemon r hjden av taktknsla med tanke p dera intstrument
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in