Den brevväxlingen som Michael Zand har just nu med den-svenske är verkligen avslöjande! Får verkligen känslan att man är på god väg att avslöja "Michael Zand" stort nu! Han verkar vara en riktig fuling! Kände mig bara tvungen att kopiera in denna brevväxling! Jag får vidriga vibbar av denne skojare! Fortsätt gräv!
http://www.den-svenske.com/txt/EEZAZypllFUPNGsvjE.shtml
Michael Zand dementerar
Sverigedemokraternas nya stjärnskott Michael Zand, eller Ardavan Mallahzadeh som han hette då han invandrade till Sverige från Iran, har hört av sig angående den artikel som den-svenske.com publicerat i samband med hans övergång från moderaterna. Den korrespondens som Zand förde med den-svenske.com:s Meister Eckehart mynnade ut i en rad frågor som förblivit obesvarade av Michael Zand samt ett hot om att han tänker stämma hemsidan utifall artikeln om honom inte avlägsnas. Av den anledningen har den-svenske.com beslutat att publicera korrespondensen mellan Michael Zand och Meister Eckehart i sin helhet för att offentliggöra de båda parternas ståndpunkter.
En del av tvisten berör Michael Zands affärspartner i USA, Alfred Sapse, en judisk läkare från Piatra Neamt i Rumänien som utbildat sig i oftalmologi, läran om ögat, först i Rumänien och sedan i Israel dit han flyttade och sedemera praktiserade som oftalmolog. Sapse har därefter flyttat till USA där han arbetat med helt andra områden än vad som motsvarar hans utbildning. 1980 dömdes Sapse av högsta domstolen i Los Angeles för att falskeligen ha utgivit sig för att vara doktor i samband med att han sålde medicinen Gerovital, trots att den inte tilläts i Kalifornien och trots att den enligt flera vetenskapliga studier inte har någon positiv inverkan på patienter. Sapse har varit inblandad i flera kontroverser efter det och varnades så sent som i slutet av förra året av den amerikanska myndigheten Food and Drug Administration (FDA) för de metoder han använder i sin verksamhet tillsammans Michael Zand.
Nedan följer korrespondensen i sin helhet:
--------------------------
From: Zand
To: red@den-svenske.com
Sent: Sunday, May 20, 2007 21:15 PM
Subject: Hej!
Hej!
Jag har fått veta att ni på internet har skrivit en artikel om mig, jag tackar för uppmärksamheten. Men ni påstår vissa felaktiga saker om mig.
Jag var medlem i moderaterna och aktiv i över 8 år.
De gör personkontroller vid medlemskap och under valåret då man ställer upp som kandidat.
Jag stod på samtliga vallistor under valet 2006. Pga tidsbrist och att jag under långa perioder arbetade utomlands ville jag inte ha några tyngre tidskrävande poster.
Mina företag har funnit länge och vi har alltid sköt oss exemplariska. Jag är även vice ordförande för Sveriges Ingenjörer(distrikt Halland) med 120.000 medlemmar.
Om dessa påstående o mig vore sanna tror ni verkligen jag hade fått vara kvar hos moderaterna?
Det finns lagar och förordningar i Sverige och hade jag gjort minsta fel så tror jag inte man hade tvekat på att polisanmäla mig.
Det känns bra att vara med i SD. Jag ska arbeta hårt och aktivt för att sprida partiets budskap. Jag tror att fler moderater kommer att gå över till SD nu framöver.
Man ska inte kommentera påståenden och rykten på internet men:
*Har aldrig hetat "Ali"... ?!
*ZandCell är ett företag som sysslar med forskning på hESC (human embryonic stem cell).
Vi är för närvarande 9 personer i bolaget, varav de flesta är medicinska doktorer/professorer.
Har kontor i USA, har precis börjat utföra kliniska behandlingar på patienter i Mexico och Indien för tillfället (att utföra kliniska tester i länder med stora befolkningsgrupper är standard inom den medicinska världen). Verksamheten är finansierad av mig själv och andra privata investerare och det kommer att dröja minst ett antal år innan vi kan börja med att ta betalt för våra behandlingar. Vi kommer däremot att börja sälja stam celler till laboratorier och test kliniker redan i år. Vi utför kliniska behandlingar och forskar på en sjukdom som heter retinitis pigmentosa(en sjukdom som leder till blindhet). All vår forskning och teknik är och patenterad.
ZandCell och ett amerikanskt företag gjorde en s.k. "merger", fusion, för några veckor sedan.
Jag är numera vice president i det nya bolaget som håller på att formas efter fusionen.
Tillsammans var vi med och sponsrade European Stem cell and Regenerative Medicine Congress 2007 i London. En stor kongress där världens största och viktigaste bioteknik företag fanns representerad, bla Pfizer och Geron.
Kongressen hemsida
http://www.terrapinn.com/2007/stemcells/
(vår logga finns på högra sidan av startsidan)
ZandCell var även med på "Worldhealth" kongressen i december 2006 i Las Vegas, USA.
Världens största organisation för "anti-aging" medicin.
Ni kan läsa mer på
http://www.worldhealth.net (hemsidan har mer än 4 miljoner unika hits per månad)
Virtual Exhibit Hall på worldhealth's hemsida (ZandCell har en videopresentation, längs ner)
http://www.worldhealth.net/p/virtual.html
Utomlands när jag berättar vad svensk press skriver om ZandCell så skrattar de och säger t.ex. att den s.k. professorn tror väl fortfarande att jorden är platt.
Det är nästan lite pinsamt med såna uttalanden och artiklar. De dumförklarar sig själva...
Hoppas nu att vi får slut på alla rykten med dessa förklaringar=)
Med Vänliga Hälsningar
Michael Zand
PS. Det finns inga som helst spår efter den artikel(i kvällposten) man hänvisar till.
Jag och expressen(äger Kvp+GT) hade en tvist(förtal+förolämpning) där jag vann. Alla spår av artikeln togs bort och de publicerade en rättelse i alla tidningar.
Rättelsen som publicerades finns sparad.
Så jag ber er därför att ta bort alla hänvisningar till artikeln i kvällsposten från er artikel.
I artikeln finns även en hänvisning till en annan artikel i HP där Högskolan i Halmstad hade tappat bort min ansökan. Dagen efter hittade de min ansökan.
Det är väl tur att jag har sparat artikeln (se bilaga) och kanske lite otur att bara första artikeln finns på deras arkiv på nätet. Denna har jag ingen lagligt rätt att kräva att ni tar bort men hoppas att ni antingen tar med att jag fick en ursäkt eller tar bort den delen också.
Känns så otroligt tröttsam att behöva försvara sig men jag har ju inte gjort något fel eller olagligt eller ens omoraliskt... DS
Tack på förhand!
--------------------------------------------------------------------------------
From: Den Svenske
To: Zand
Sent: Sunday, May 21, 2007 13:41 PM
Subject: Hej!
Hej,
Givetvis kommer vi att publicera en rättelse om uppgifter som vi tidigare har publicerat visat sig vara felaktiga.
Beklagar påståendet om ditt tidigare namn, men kan du verifiera huruvida du alls har bytt namn eller inte?
Angående Kvällposten så var återfinns den rättelse du talar om? Den återfinns åtminstone inte i de mediadatabaser där artiklarna om dig återfinns.
Då jag själv studerat biomedicin, cellfysiologi och onkologi, även om mitt nuvarande huvudområde är människans genom och proteom, så ställer jag mig minst sagt skeptisk till att ni i dagsläget skulle kunna behandla multipel skleros, åldrande, Alzheimers eller någonting annat med hjälp av stamceller på ett meningsfullt sätt. Finns det någon oberoende studie som stödjer sådana påståenden? Finns det någon artikel i någon peer reviewed tidskrift som stödjer er teknik? Hur har ni lyckats få stamceller att differentiera och dela på sig exakt som önskat när alla andra har misslyckats, och detta dessutom utan att vetenskapsvärlden tagit notis om denna revolutionerande teknik?
Din affärspartner Alfred Sapse är för övrigt inte helt okontroversiell. Enligt flera studier så har den tidigare mirakelmedicin han var med om att lansera, Gerovital, inte haft någon bevisad positiv effekt. Han har också varit inblandad i flera dispyter och har blivit dömd i domstol på flera punkter om jag inte misstager mig.
Så sent som i slutet av förra året kritiserades Sapse av FDA för att ha begått en rad överträdelser i samband med den teknik ni erbjuder och den effektivitet ni hävdar er åstadkomma anses rent av vara ett direkt lagbrott:
http://www.fda.gov/cber/compl/stem112206.htm
Det skulle krävas väldigt goda belägg från din sida för att kritiken mot ZandCell skall ändras.
Vi kommer skriva någonting om att du fick en ursäkt från högskolan, men inväntar först din respons på övrigt som nämnts ovan.
Hälsningar,
M. Eckehart