• 7
  • 8
2007-05-20, 17:59
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
http://www.kvp.se/nyheter/1.687063

Är det inte märkligt att vid det här laget är det ändå fortfarande sällan man ser muslimska kvinnor i den svenska arbetsmarknaden som överhuvedtaget bär slöja/burka?

I svensk arbetsmarknad är det ju ochså rätt vanligt att man vill ha ögonkontakt, som ex kassan i butiker. Har svårt att föreställa mig en tjej i burka vid kassan på Onoff eller Ica som man inte kan ha ögonkontakt med? Ska dessa då ha rätt till socialbidrag om de inte kan komma ut på arbetsmarknaden pga sin klädsel?

Hittills har jag bara läst om flickor i skolan el kvinna på buss som bär burka. Jag tror att de kvinnor som bär burka antingen
1) servar man och barn hemma och där behöver hon ju inte ha burka.
2) arbetar i något företag som ägs av en släkting. Och där stör inte burkan/kan hon arbeta utan burka.

Frågan är hur många kvinnor i Sverige som bär/vill bara burka egentligen? Måste vara rätt obekvämt och kvavt. Med tanke på hur mycket burkan diskuteras skulle man kunna tro att det var ett plagg på frammarsch. Själv har jag aldrig sett nån i verkliga livet, däremot kvinnor i chador (lämnar själva ansiktet fritt).
Citera
2007-05-20, 20:45
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
...Frågan gällde ju slöjförbud, dvs förbud för även en enkel schal på huvudet. Tycker fortfarande det inte finns nån anledning att lägga sig i det.
Instämmer, om det gäller ute i folkvimlet! Vad gäller tvånget för företagen att ändra sin klädkod för människor som vill demonstrera sin religiösa tillhörighet, även på sin arbetsplats, motsätter jag mig dock detta med kraft.
Citera
2017-10-31, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Slöjförbud I Sverige?... Här som vi värnar mångkulturen och dess fröjder! Det är väl pikant med lite variation. Tänk vad trist att bara få se äppelkindade, linhåriga flickor, framför allt när solen börjar gassa, med långt hår böljande för vinden. För att inte tala om att de visar bar midja och bär korta kjolar

Det du beskriver låter som ett rent helvete.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in