Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-05-26, 09:30
  #13
Medlem
Nervoss avatar
Samla ihop ett gäng av de där reklambladen och klipp sönder dem i så små bitar du kan. Sen går du helt enkelt till pizzerian och sprider lite diskret ut pappersbitarna över golvet. Du slipper i och för sig inte problemet med att få oönskad reklam men du får åtminstone lite hämd.

Möjligen kan du ju efter en tid säga åt dem igen att du absolut inte vill ha nån mer reklam från dom, det skräpar ner golvet så mycket. Förhoppningsvis fattar de piken...
Citera
2007-05-27, 14:31
  #14
Medlem
Jerka^s avatar
Under skylten med "ingen reklam tack" skriver du en ny där det står "SÄRSKILT inte reklamblad från den-och-den pizzerian".

Antagligen beror problemet på att deras arbetsmetod är att skicka runt någon snorunge med reklambladen och dela ut överallt, även där ingen-reklam-skylt finns. Att ha koll på vilka som uttryckligen tackat nej skulle kräva någon sorts anteckningar och därför skiter de i det. Om det däremot står en lapp på dörren tror jag att de fattar.

Inspiration finns på http://arga-lappen.blogspot.com/
Citera
2024-04-09, 09:31
  #15
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxis
Hur ska man göra med företag som delar ut reklam till personer som ej vill ha reklam, och visar detta med en "ingen reklam tack" skylt på dörren/brevlådan?
har just detta "problem", en lokal pizzeria delar ut reklam hela jävla tiden, och fastän jag har en sånn "ingen reklam tack" skylt får jag deras pizza blad..jag har ringt o hotat dem flera flera gånger..men inget händer... vad kan man göra? (förutom att stå och vänta vid dörren och sedan knocka ner utdelaren ), finns det någonstans man kan anmälan pizzzerian?

Knegare på postnord för ett par år sedan. Vi avskydde att dela ut reklam för det är en extra tung arbetsbörda, och var mer än villiga att inte dela ut till alla de som hade "ingen reklam" på brevlådan.

Pizzerior är dock, som du påpekat, mycket ihärdiga. Jag åt alltid lunch ute under min runda och hamnade därför ofta på pizzerior och diverse snabbmatsställen. En dag när jag satt på en pizzeria kom butiksägaren och från ingenstans erbjöd mig en muta - han erbjöd mig 1000 kr/månaden svart ifall jag delade ut deras reklam i närområdet, jag tackade nej. Allt för stor risk och extra börda för en sån liten peng.

Summa summarum, pizzerior verkar tro att nyckeln till allt är "mer reklam"!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback