• 6
  • 7
2007-05-29, 02:04
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
Dina överlägsna jävla besserwisserattityd där du hela tiden försöker mästra de övriga deltagarna i tråden som om vi vore helidioter.
Sluta tyck så jävla synd om dig själv.
Citat:
Hur f-n ska man uppfatta någon som självbelåtet ifrågasätter alla konstruktiva förslag som varje konservativ lägger fram i varje jävla tråd.
Med "varenda jävla tråd" menar du sannolikt denna tråd och din tråd om behovet av ett konservativt underforum på FB. Det har noga räknat framförts två "konstruktiva förslag" i dessa trådar; ett om underforum och ett om parti. Att motsätta sig ett underforum samt påtala svårigheten att enas om ett partiprogram i ett nytt parti (det är svårt i alla partier och blir förstås inte lättare i en gammal och till naturen ickeutopisk ideologi som konservatismen) är inte detsamma som att i tid och otid motarbeta konservatismen.

Vidare är det förstås omåttligt roande att någon som kallar sig konservativ tappar fattningen när någon problematiserar förändringar.
Citat:
Vill du inte kallas såsse eller liberal så ge fan i att ha en jävla såsse-attityd.
På så vis, det fanns inget att komma med förutom en vilja att använda sosse och liberal som skällsord. Nå, den viljan kan man ju förstås ha viss sympati med även om det förstås inte precis blir en komplimang för avsändarens språkliga begåvning.
Citat:
Du har aldrig kommit med något konkret överhuvudtaget annat än idiotpåståenden att konservatismen inte har någon karta, inga teser, inte är definierbart överhuvudtaget annat än som reaktion mot de för tillfället varande radikala krafterna.
Du måste skoja med oss på något vis. Ingen kan vara såhär korkad och likväl ibland formulera begripliga meningar. Antingen det eller så har du inte läst en rad jag skrivit.
Citat:
Och du tycker mina frågor är obegripliga. Fattar du det här själv?
Ja, vad är det du inte förstår? Är det något ord som du inte känner betydelsen av? Fråga gärna så skall vi säkert med gemensamma krafter lyckas förklara även för dig.
Citera
2007-05-29, 02:20
Medlem
När vi har högkonjunktur så märks inte sossarnas fel, tror 50% av folk säger typ "åå var det dags att rösta igen, då var det väl sossarna som gällde sist?"

Ett konservativt parti har nog inte så stor chans.
Citera
2007-09-29, 23:10
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grue

Intressant. Är inte konservatismen på frammarsch? Vad beror det i så fall på? Såg idag på Axess där dom diskuterade om att kulturrelativismen fick sig en knäck iom elfte september. Tror du att det innebar ett uppsving för konservatismen också?

Vet du hur det ligger till hos Muf? Har för mig att jag hörde att konservativa strömningar växt på nyliberalismens bekostnad.
.
Var det gäller KDU så tror jag förkovringen ideologiskt beror på att folk utanför pingströrelsen börjat komma in i förbundet. Pingstvänner är förvisso värdekonservativa, men de vägrar att själva kalla sig konservativa, dessutom tycker jag att det är alldeles för tredjevärldenromantiska. Nu har en ny kategori kommit med större knytning till högkyrkligheten och med en mer intellektuell prägel. De som är intellektuella kan också se att KD egentligen hör hemma i den konsvervativa familjen.

Var det gäller Muf har jag inget hopp. Det finns förvisso en del konservativa hos gräsrötterna, men väldigt få på ledande positionerna. I riksdagen finns dock Hans Wallmark som är väldigt sympatisk.
Citera
2007-09-30, 16:54
Medlem
guldkorns avatar
[quote=boltzmann]När vi har högkonjunktur så märks inte sossarnas fel, tror 50% av folk säger typ "åå var det dags att rösta igen, då var det väl sossarna som gällde sist?"[quote]

Hur förklarar du då att vi fick ett regimskifte under pågående högkonjuktur?
Citera
2007-09-30, 22:38
Medlem
Aristotélēss avatar
Det finns väl inget väljarunderlag till detta konservativa parti?

Det sägs att Svensken egentligen är folkpartist,
och detta förklarar nog ganska bra varför alla vill ha mellanmjölksvarianten.

Vilka konservativa hjärtefrågor skall man driva? Tar man exempelvis de
konservativa i USA och skalar bort allt som är tabu så har man ju i princip
en lite extremare version av KD.
Citera
2008-07-03, 23:04
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Konservativa är alla visa vi sina egna värderingar. Det är andras man vill färändra.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in