Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-26, 15:06
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Och att just denna dagen fungerade inte kameror varken i tunnelbanan eller p bussen. Kombinera det sammantrffandet med att de hade en vning med exakt samma scenario exakt samma dag.
Kamerorna i vr tunnelbana funkar hgst sporadiskt ocks, enligt uppgift. Har Maud Olofsson skickat ut sitt ddskommando eller kan jag ta tuben till jobbet?
Citera
2009-02-26, 16:27
Medlem
O-Lyckligs avatar
Sklart du kan, dom folkvalda ser ju efter ditt bsta!?
Citera
2009-02-26, 17:09
Medlem
Ursprungligen postat av KimNeilJung:

Citat:
Fr att ingen frgade.

Serist: fr den som befunnit sig i Londons under en lngre tid lyfter inte p gonbrynen t att ngot gr snder.

Du besvarar ju inget av det vi tar upp. Du vet inte ens vad dina kompisar tycker r bullocks eftersom du inte vet vad bevisen handlar om?
Citera
2009-02-26, 19:24
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung:

Du besvarar ju inget av det vi tar upp. Du vet inte ens vad dina kompisar tycker r bullocks eftersom du inte vet vad bevisen handlar om?
Jag kommenterade pstendet att det var en konspiration bakom - det pstdda - avbrottet i tunnelbanans vervakningssystem. Det r inte p ngot stt ovanligt att saker gr snder i Londons tunnelbana. Jag backade upp det genom att citera mina londonvnner samt av egen erfarenhet de tiotal gnger jag varit dr.

F. har jag redan sagt att jag inte r s plst p den hr konspirationen. Sledes kan det ju vara s att jag har helt fel. Men i det hr fallet dmer jag hunden efter hren d de strsta bevisen verkar vara att det fanns judar i London och att det pgick en katastrofvning samma dag. Plus en massa nitpicking om restider fr olika tg.
Vad jag ser r allts samma arbetsstt frn truthers. Man letar efter sm detaljer som man sedan tvingar ihop.

-Mind the gap
-Mer n grna!

Men terigen, jag r inte alls plst p Londongrejen s jag kan som sagt ha helt fel.
Senast redigerad av KimNeilJung 2009-02-26 kl. 19:26.
Citera
2009-02-26, 22:06
Medlem
Vi har ju pratat om massa grejer t ex det ortroliga sammantrffandet att man hade en vning som gick ut p exakt samma sak, exakt samma dag. Tnk p 9/11.

Terroristerna blev skjutna av polisen, trots att de borde varit dda. Massa annat som str om du bara lser lite. Vad gr du annars hr och kommenterar om du inte ens r intresserad?
Citera
2009-02-26, 22:43
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Vi har ju pratat om massa grejer t ex det ortroliga sammantrffandet att man hade en vning som gick ut p exakt samma sak, exakt samma dag. Tnk p 9/11.

Terroristerna blev skjutna av polisen, trots att de borde varit dda. Massa annat som str om du bara lser lite. Vad gr du annars hr och kommenterar om du inte ens r intresserad?

Varfr ska man tnka p 9/11 ?
Det frekom ingen exakt likadan vning den dagen.
Dock vidhller jag min tes sedan tidigare att det r klantigt att genomfra ett terrorvning som skydd och sedan genomfra ett attentat.

Nr jag kollar p den innebrden s knns det som dom verkligen ville ka fast.

Vilken r kllan till historien om vningen den 7/7 ?
Och nej inga youtubeklipp, varifrn kom historien?
Citera
2009-02-26, 22:48
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Jag kommenterade en punkt eftersom den inte r en tillstymmelse till bevis d londons tunnelbana fallerar p strre eller mindre skala dagligen. I vrigt erknner jag villigt att jag ser p den hr konspirationen som de flesta andra: bollocks med extra judehat p toppen. Men d generaliserar jag. Jag.Kan. Ha. Fel.
r det svrt att frst att ngon ppet erknner sin okunskap och r ppen fr omvrderingar?
Citera
2009-02-27, 13:00
Medlem
Ursprungligen postat av Targenor
Citat:
Varfr ska man tnka p 9/11 ?
Det frekom ingen exakt likadan vning den dagen.
Dock vidhller jag min tes sedan tidigare att det r klantigt att genomfra ett terrorvning som skydd och sedan genomfra ett attentat.

r det eller r det inte ett otroligt sammantrffande att man vid Londonbombningarna hade nstan exakt samma scenario och att man vid 9/11 hade vldigt liknande scenario p vningarna, SAMMA dag som attentaten?
Det r det jag undrar. Om det r klantigt eller inte var inte min frga.

Citat:
Vilken r kllan till historien om vningen den 7/7 ?
Och nej inga youtubeklipp, varifrn kom historien?

Vad inga youtubeklipp? Duger inte videobevis dr mannen sjlv str och sger att de gjorde en lika dan vning?

http://www.youtube.com/watch?v=JKvkhe3rqtc
Citera
2009-02-27, 18:22
Medlem
O-Lyckligs avatar
Jepp, just att det finns reportage om "vningar" i bda fallen r det som gr mig skeptisk. Sen kan folk hvda trolighetsteorier, ppeka brister i andra teorier & Zzz Zzz.

Skumma fiskar sitter alltid vid dom styrande rorna!

Edit: Stavfel
Citera
2009-02-27, 18:42
Medlem
Targenors avatar
Citat:
r det eller r det inte ett otroligt sammantrffande att man vid Londonbombningarna hade nstan exakt samma scenario och att man vid 9/11 hade vldigt liknande scenario p vningarna, SAMMA dag som attentaten?
Det r det jag undrar. Om det r klantigt eller inte var inte min frga.
Nej, men det var mitt pstende.

Citat:
Vad inga youtubeklipp? Duger inte videobevis dr mannen sjlv str och sger att de gjorde en lika dan vning?

Sanningen finns p youtube javisst.
Nu var inte det min frga heller.
utan vem som FRST kom med denna nyhet, vem sg till att folket fick veta detta?

Allting mste ju trots allt ha en brjan.
Senast redigerad av Targenor 2009-02-27 kl. 18:49.
Citera
2009-02-27, 23:58
Medlem
om du vgrar kolla p bevisen kan du lgga ner det dr med att skriva i den hr trden.

BBC
Citera
2009-02-28, 00:28
Medlem
Targenors avatar
Citat:
om du vgrar kolla p bevisen kan du lgga ner det dr med att skriva i den hr trden.

BBC

Du vet allts inte vart i frn historien om vningen kommer?

Ja eller nej?

Det r det enda jag efterfrgar, vem kom ut frst med historien om vningarna?
Jag efterfrgar allts ingen youtube video, jag efterfrgar om du vet svaret p min frga.

Om du inte kan svara, s kanske du borde vervga att ta reda p det?
Det r ju trots allt det man br gra nr man fr hra information, dvs ta reda p vilken r grundkllan, vad finns det som styrker detta osv.

Men visst finns det p youtube s r det sant

Det kan heller inte vara s att vissa personer "bygger" p denna historia eftersom fr att den ska passa deras motiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in