• 1
  • 2
2007-06-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard^^
ofaen 11 juni ? då satt vi på samma plan till santorini

Vems inlägg svarar du på??
Citera
2007-06-20, 22:58
Medlem
Rikard^^s avatar
oj glömde citera =) var trådskaparen jag svara på
Citera
2007-06-23, 21:57
Medlem
okej nej vi åkte 10 juni, med airtours!
Hamnade på ett riktigt bra hotell, hotell afroditi! hade frukost och middag och maten där var kanon! fin pool, men mycket folk så man va tvungen att lägga handduken på en av solstolarna tidigt om man ville ligga vid poolen.
Om nån ska till santorini rekommenderar jag det hotellet! ligger i kerami!

Väldigt mycket turister trots att inte högsäsongen börjat riktigt än! Om man inte befann sej på en strand där de va solstolar så vare ingen ide att bada. Annars var stränderna helt okej.
Vädret kunde man inte klaga på då ja inte såg ett enda moln på hela vistelsen, sen kommer man hem till sverige och så regna de, lite tråkigt.
Åkte till vulkanen och bada i "hot springs" men det var inte så imponerande, kunde man ha skippat.

Santorini var en ö man åker till EN gång EN vecka, sen räcker det! Men toppen solsemester!
Citera
2007-06-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pw22ae
Är det med flickvänen kan jag rekommendera en trip till Folegrandos. Det var iofs åtta år sedan jag var där, men då var det totalt fritt från turister. Några italienare som bodde där över sommaren i hus typ. Härliga stränder en halvtimmes prommenad från den enda vägens som finns gav lugn och ro i underbar miljö. Kolla båttiderna dock. På den tiden gick de bara en båt varannan dag.

om jag åker till santorini igen, så ska jag kolla upp det! men tack ändå!
Citera
2007-06-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suzack
Om nån ska till santorini rekommenderar jag det hotellet! ligger i kerami!

Menar du Kamari?
Citera
2007-06-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beabea
Menar du Kamari?

oj ja de mena ja såklart!
Citera
2007-06-24, 22:01
Medlem
kommer åka på kryssning till santorini, bara ett utav många ställen som kommer besökas.
båten lägger till 07:00 på morgonen och seglar 13:00 så många timmar blir det inte där, men efter att ha läst den här posten så borde det räcka.
åker inte dit för att bada om man säger så.
gå iland illa kvickt ta med kameran, ska försöka hinna med så mycket som möjligt.
att göra en guidad cykeltur kan nog passa bra, eftersom det finns på båten.
Citera
2007-06-24, 22:37
Medlem
tjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobs
kommer åka på kryssning till santorini, bara ett utav många ställen som kommer besökas.
båten lägger till 07:00 på morgonen och seglar 13:00 så många timmar blir det inte där, men efter att ha läst den här posten så borde det räcka.
åker inte dit för att bada om man säger så.
gå iland illa kvickt ta med kameran, ska försöka hinna med så mycket som möjligt.
att göra en guidad cykeltur kan nog passa bra, eftersom det finns på båten.
Staden du troligtvis landar i är riktigt fin, minns inte om det är Oia eller Phira.
Ta linbanan upp direkt i centrum och knata runt och kolla på husen som ligger utslängd direkt på bergväggen. Ett läckert inslag är dörrarna som står uppställda utan att du ser något bakom, där är oftast en trappa ner till en restaurang men jag antar att du har allt käk på båten.

Och det var det spännande på den ön, en ö med 1 naturligt träd.
Citera
2007-08-19, 23:55
Bannlyst
Nu är resan bokad den tredje September!

Är det några fler som vart där nu i sommar och kan ge fler tips på hotell osv?
Det var tydligen halva priset om man bokade hotell på platts så jag beställde bara flyg. Det jag söker är bra och fin pool och ett rum på fyra pers.
Citera
2008-02-23, 11:44
Medlem
chamaemoross avatar
Santorini är ungefär "ön för de kära" eller de som redan har pojkvänner/flickvänner och vill bara njuta av till exempel sin honeymoon. Det var så jag upplevde det iallafall. Nackdelen var också att huvudstaden Fira låg på motsatta sidan av ön från där vi bodde, på östkusten. Tråkigt och dyrt var det, blåste som in i, men det var ett par guldkorn som t.ex. en som hette "the beach bar". Riktigt najs var just den
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f495686

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här