2009-10-15, 19:34
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasputte
Har börjat buda på ebay efter kameraobjektiv men blir alltid snuvad i sista sekunden på mina objekt. Nu undrar jag hur det fungerar om jag redan har högsta budet t.ex. 200 USD och bjuder 400USD själv. Syns det då att jag gjort det eller blir det bara att jag hela tiden "automatiskt" hamnar över andra budgivare upp till den summan?

ja du kan ändra ditt highest bid, men det lär inte gå från 200 till 400 även om du ändrar, bara om någon bjuder över dig, men man fattar att nån lägger ett högre bud eftersom man ser ditt namn en gång till men samma bid då betyder att man höjer.
Citera
2009-10-19, 09:00
Medlem
Bedrägerier via Payson

Har köpt en vara från en köpare på Tradera.

Killen vill först gärna att jag skall betala via Payson och gör så med leveransgaranti.

Efter detta är gjort ändrar han sig och vill att när jag fått varan betala in till hans bankkonto men fortfarande ha kvar pengarna på Payson för att han skall ha kvar sin "garanti". När han fått sina pengar på banken samt jag fått ipoden så släpps pengarna tillbaka till mig.

Försöker han blåsa mig och få mig att betala dubbelt?
Citera
2009-10-19, 09:15
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discokid
Har köpt en vara från en köpare på Tradera.

Killen vill först gärna att jag skall betala via Payson och gör så med leveransgaranti.

Efter detta är gjort ändrar han sig och vill att när jag fått varan betala in till hans bankkonto men fortfarande ha kvar pengarna på Payson för att han skall ha kvar sin "garanti". När han fått sina pengar på banken samt jag fått ipoden så släpps pengarna tillbaka till mig.

Försöker han blåsa mig och få mig att betala dubbelt?

Öööh, låter mer som om snubben är totalt dum i huvudet men att han tror att han har kommit på ett sätt som gör Payson-garantin ännu säkrare än vad den redan är (vilket han inte har).

Använd bara Payson, blanda inte in direktöverföringar till banken också. Och är detta inte acceptabelt för säljaren, skit i affären.
Citera
2009-11-04, 02:46
Medlem
En idiot bjöd över mig i sista sekunden på ett objekt som jag skall ha. Vad som är irriterande var att jag inte bjöd så mycket jag är villig att betala, jag bjöd bara en summa och tänkte att "ingen kommer ändå gå över". Men i sista sekunden så kommer han och bjuder över, jag får mejl av tradera om det och med panik i blicken går jag in i auktionen och bjuder, men då var det för sent.

Finns det något sätt för mig att komma i kontakt med en användare på tradera som inte har några auktioner uppe? Jag vill kunna göra det för att fråga honom om jag om jag får köpa föremålet av honom. Jag är fan villig att betala fem gången så mycket för den varan som den gick för i auktionen.
Citera
2009-11-04, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
En idiot bjöd över mig i sista sekunden på ett objekt som jag skall ha. Vad som är irriterande var att jag inte bjöd så mycket jag är villig att betala, jag bjöd bara en summa och tänkte att "ingen kommer ändå gå över". Men i sista sekunden så kommer han och bjuder över, jag får mejl av tradera om det och med panik i blicken går jag in i auktionen och bjuder, men då var det för sent.

Finns det något sätt för mig att komma i kontakt med en användare på tradera som inte har några auktioner uppe? Jag vill kunna göra det för att fråga honom om jag om jag får köpa föremålet av honom. Jag är fan villig att betala fem gången så mycket för den varan som den gick för i auktionen.
Kom i kontakt med säljaren av objektet genom tradera, berätta din situation snällt och ge h*n ett par hundringar så ger de dig säkert adressuppgifter eller email.
Citera
2009-11-04, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machavelli
Kom i kontakt med säljaren av objektet genom tradera, berätta din situation snällt och ge h*n ett par hundringar så ger de dig säkert adressuppgifter eller email.
Tanken hade faktiskt slagit mig, men jag vill kolla om det fanns någon annan metod. Men jag testar det.
Citera
2009-11-04, 13:51
Medlem
mushimos avatar
Tradera frakt pris?

Vet inte om jag skriver i fel kategori men men..

Undrar vad som händer om jag skriver att saken jag säljer kostar 40kr att skicka, men att den egentligen kostar 35?

Undrar för att jag inte orkar packa saken och gå till posten och kolla fraktpris innan jag lägger ut auktionen..
Citera
2009-11-04, 13:53
Medlem
mushimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompaniet
du tjänar 5kr det som händer.

Men kan köparen klaga eller något?
Citera
2009-11-04, 13:55
Medlem
Arch_Angels avatar
kollar du runt lite grann på tradera så ser du att många har tagit lite extra i frakt. det hör till & nej, iochmed du skrivit Frakt: 40kr så kan dom ej klaga. i absolut värsta fall så får du dåligt betyg på frakten men vem gör sånt förutom diverse stolpskott då

tänk på att paketet kostar, bensin, enegergi,tid
Citera
2009-11-04, 13:57
Medlem
mushimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
kollar du runt lite grann på tradera så ser du att många har tagit lite extra i frakt. det hör till & nej, iochmed du skrivit Frakt: 40kr så kan dom ej klaga. i absolut värsta fall så får du dåligt betyg på frakten men vem gör sånt förutom diverse stolpskott då

tänk på att paketet kostar, bensin, enegergi,tid

tack då vet jag
Citera
2009-11-04, 14:04
Medlem
Plutuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushimo
Men kan köparen klaga eller något?
Köparen bör väl inte vara dum nog att klaga på ett pris som den har accepterat.
Citera
2009-11-04, 14:07
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutus
Köparen bör väl inte vara dum nog att klaga på ett pris som den har accepterat.

jo det har hänt för mej. fastän jag ALLTID skrivit pris så har folk gnällt. visst hade jag kunnat gå ner 15kr kanske men det stod tydligt & har en bit till postlådan oxå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in