Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-26, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Måste det relateras till en olycka för att gå under "genren" idioti? Det hade varit en sak om det var en vanlig artikel där de hade jämfört Oscarshamn och Springfield och kanske intervjuat kommunalrådet, men nu har de grabbat en helt random person som ingen känner till, målat dit ett Marge-hår och utnämnt henne till Oskarshamns "Marge". Hon är en idiot som ställer upp på det hela, och utrymme har hon definitivt fått.

Tycker du att en 19-åring som får sin födelsedagsfest förstörd för att en vaniljkräm är möglig kan klassas som en olycka? Det gör inte jag, men det gör uppenbarligen hans mor därför är hon en idiot. "Marge" kanske tycker att det är en kul grej att få vara med i tidningen. Hon ger ju inte uttryck för någon obegåvad åsikt eller så i artikeln, hon kan ju vara mensa-ordförande för allt vi vet. Som sagt artikeln är fånig men en sådan tråd finns det redan, denna tråd är om idioter* som får utrymme.

*Idiot (gr. idiotes, av idios, "egen"), ursprungligen en enskild man i motsats till en offentlig, sedermera en man ur hopen, en okunnig, obildad person), föråldrat uttryck för en, som är oförmögen att begripa eller lära något; fåne, sinnesslö individ. - Idiotisk, fånig, sinnesslö, förståndssvag; ärkedum.
Citera
2007-07-26, 16:46
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PocketRocket
Jo då, dom finns. Mamma Christina fyller år 22 mars och den besvikna 19-åringen i fråga fyller år 22 juli. Dom bor i Herrhagen utanför Uppsala.

Jag skla skicka en hel kartong med möglig vaniljpudding till honom.

En annan rolig grej man kunde läsa i expressen var om någon fjortis som hade varit på grönan med en kompis. de ahde varit i spökhuset, men nu till det hemska. en mumie hade skrämt dem för mycket och tryckt in dem ie tt hörn. kompisen ahde ramalt över fjortisen som ahde skrpat upp armen. detta tyckte mamman var jättehemskt. Att ingen poå grönan kontaktade henne. Hennes stackars 14:åriga dotter fick åka taxi alldeldes själv och ringa alldeldes själv och berätta om den fruktansvära olyckan.

Ja jag säger då det. Om ens fjortonåring inte pallar spökhsuet och att stälv ta sig till sjukhuset så bör man fundera på hur man behandlar barnen
Citera
2007-07-26, 19:20
Medlem
nu han arg på kungen...

jaha.... vad bra.. och jag e faktiskt sur på min katt, ska nog ringa expressen jag då.

http://www.expressen.se/nyheter/1.77...-arg-pa-kungen
Citera
2007-07-26, 19:32
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _rFX_
nu han arg på kungen...

jaha.... vad bra.. och jag e faktiskt sur på min katt, ska nog ringa expressen jag då.

http://www.expressen.se/nyheter/1.77...-arg-pa-kungen

Han tror alltså att kungen stoppar pengarna i egen ficka och glömmer bort det faktum att han ska betala personal etc. Kunde inte hans föräldrar berättat det elementära för honom... eller journalisten kanske. Men inte ens dom vet väl det.

edit: ser att nyheten ligger som nr 2 på expressen.se. Nyhetstorka med andra ord.
Citera
2007-07-27, 09:13
Medlem
Alfaslangs avatar
Dagens idiot; http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...127926,00.html

Citat:
Då gick jag in på banken och tog ut 6 900 kronor. Personalen kunde ha insett att det var bankens pengar.

Men det kunde inte du, eller?
Citera
2007-07-27, 11:30
Medlem
Varnims avatar
Sen kan man ju råka trycka upp en pinne i näsan också

http://www.gt.se/nyheter/1.775128/ax...i-elva-manader
Citera
2007-07-27, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnim
Sen kan man ju råka trycka upp en pinne i näsan också

http://www.gt.se/nyheter/1.775128/ax...i-elva-manader

Att han heter Axel gör ju inte nyheten sämre Alex är ju ett bättre namn annars.

Edit:

Nu har hon och maken Håkan Eliasson anmält fallet till Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd för att få läkarnas agerande utrett.

Vilka idioter, det var ju deras sons fel inte läkaren.
Citera
2007-07-27, 11:40
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroko
I kölvattnet av den feta kriminella ungen och hans patrask till morsa som snyftat en skvätt kommer nästa.

Hundar saboterar en mobiltelefon totalt och den fattar eld.
Och allt är sony ericssons fel, t.om. att puckot har det ostädat hemma med massa utspridda tidningar som kan fatta eld.

För övrigt vad är det för idiot till granne som inte larmar då han hört brandlarmet tjuta i en timme?

Här finns artikeln:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...087912,00.html

Vad är det som driver alla idioter att gå till tidningen?
Hade jag haft så korkade jyckar skulle jag avliva dem och hålla käften om incidenten.
Gammalt problem: "Intelligentsian" har alltid kännt sig förfördelad.
Citat:
Ursprungligen postat av Opium25
Att han heter Axel gör ju inte nyheten sämre Alex är ju ett bättre namn annars.

Edit:

Nu har hon och maken Håkan Eliasson anmält fallet till Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd för att få läkarnas agerande utrett.

Vilka idioter, det var ju deras sons fel inte läkaren.
Hört talats om skallröntgen? Enligt din logik så kan ingen läkare anklagas för felbehandling då det faktiskt är patienten som är sjuk/skadad.
Citera
2007-07-27, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Enligt din logik så kan ingen läkare anklagas för felbehandling då det faktiskt är patienten som är sjuk/skadad.

När sa jag det? Det enda jag sa var att det hela var pojkens fel att sedan stämma läkaren var helt absurd, han kanske inte hade tillgång till skallröntgen den dagen? Dessutom var det fler läkare som hade gjort undersökning men inte hittat.

Vad jag sa var att skadar man sig själv (vilket var det han gjorde) har du tryckt in en pinne i näsan innan eller? Nej isåfall får man ju skylla sig själv.

Det var puckat gjort av lill pojken, men däremot att doktorn inte hittade den är ju inte deras fel, kanske var det så enkelt att dom inte hittade den?

Det är inte så enkelt att hitta saker som ligger långt inne i vävnader.
Citera
2007-07-27, 12:41
Medlem
Alltså snubben är ju fem bast, lungna ned dig, småbarn pillar upp saker i näsan sväljer saker som dom inte ska ha i magen med mera.

Läkarna som inte hittade en 6 cms pinne i en femårings näsa gjorde inte sitt jobb grundligt, utan misssköte det, inget fel eller idiotiskt med att morsan anmäler det.

edit/ Den här tråden är jävligt bra men den blir urvattnad om ni tar upp fall med 11-åringar som har en annan syn på monarki än er, eller femåringar som stoppar pinnar i näsan. Den skall handla om idioter, brittiskan som blåste några miljon av sin banks pengar är ett ypperligt exempel, hon är vuxen, vet att det är dumt det hon gör men gör det i alla fall, och så får hon lida för det, en klokren idiot som får utrymme att försvara sig i pressen.
Citera
2007-07-27, 13:00
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Dagens idiot; http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...127926,00.html

Men det kunde inte du, eller?

Kan hon vara så dum att hon trodde att hon skulle komma undan med det? Blir nog kul för hennes barn att hälsa på henne i fängelset. Där kan hon begrunda sin idioti ett bra tag.
Citera
2007-07-27, 14:48
Medlem
Varnims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajabbat
Alltså snubben är ju fem bast, lungna ned dig, småbarn pillar upp saker i näsan sväljer saker som dom inte ska ha i magen med mera.

Läkarna som inte hittade en 6 cms pinne i en femårings näsa gjorde inte sitt jobb grundligt, utan misssköte det, inget fel eller idiotiskt med att morsan anmäler det.

edit/ Den här tråden är jävligt bra men den blir urvattnad om ni tar upp fall med 11-åringar som har en annan syn på monarki än er, eller femåringar som stoppar pinnar i näsan. Den skall handla om idioter, brittiskan som blåste några miljon av sin banks pengar är ett ypperligt exempel, hon är vuxen, vet att det är dumt det hon gör men gör det i alla fall, och så får hon lida för det, en klokren idiot som får utrymme att försvara sig i pressen.

Men de blir ju automatiskt idioter när de nödvändigtvis måste gråta ut i tidningen om det hela. Axel är inte den första ungen att köra upp något i näsan, men med tanke på det är det ingen nyhet heller. Normalt folk skulle inte få för sig att ringa Expressen för något sånt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in