2011-07-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
Aftonbladets nya förstasidesnyhet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13293813.ab

Tyckte ju inte direkt att föräldrarna är idioter för att deras barn har vattenskalle och blir misstänka för barnmisshandel för just det? Det där var ju riktigt sjukt att soc tar deras barn utan någon som helst grund.
Citera
2011-07-08, 12:59
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Aftonbladets nya förstasidesnyhet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13293813.ab

Du får ju motivera varför du anser två föräldrar som blir av med sina tre barn på felaktiga grunder är idioter? Dels därför att det här är ett diskussionsforum där länkar motiveras samt att du har en väldigt skev syn på vad idioter är. Precis sånt här som ska belysas av media då det är helt åt helvete att det fått hända.
Citera
2011-07-08, 13:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
+3, att klaga i media på att socialen tar ungarna på felaktiga grunder är verkligen inte "idioter får utrymme i kvällspressen"
Citera
2011-07-08, 14:28
Medlem
AllarNs avatar
Jag har svårt att tro att en socialsekreterare skulle ta barnen helt utan grunder. Så okvalificerade är dom inte. Vi har ingen aning om vad som hänt tidigare, föräldrarnas förflutet mm. Min hypotes är att artikeln döljer något om föräldrarna. T ex. missbruksproblem och tidigare våldshandlingar.
Citera
2011-07-08, 14:34
Medlem
Sorkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Johan Rapp och Christina Olsén i Dalarna tvingas bo med ett älgkadaver inpå knuten. Varken polisen eller länsstyrelsen vill hjälpa till. ”Det luktar fruktansvärt och det är fullt med flugor och korpar här”, säger Christina Olsén.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13288620.ab

Länsstyrelsen vill inte flytta på det och polisens råd var att de själva skulle dra in älgen i skogen med en traktor.

– Men vi har ingen traktor.

http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image...9c4d/algen.jpg
Är folk helt handlingsförlamade nu för tiden? Ska polisen lägga ner resurser på att flytta djurkadaver?

Om ni läser detta Johan och Christina:
1. Gräv en djup grop brevid älgen
2. Putta ner älgen i gropen
3. Fyll gropen med jord och stenar

Alternativt elda upp den...
Citera
2011-07-08, 14:58
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jag har svårt att tro att en socialsekreterare skulle ta barnen helt utan grunder. Så okvalificerade är dom inte. Vi har ingen aning om vad som hänt tidigare, föräldrarnas förflutet mm. Min hypotes är att artikeln döljer något om föräldrarna. T ex. missbruksproblem och tidigare våldshandlingar.

Tyvärr så gör dom det lite då och då, jag placerades tex under 2år tid utan riktig orsak, efter 2 år så skickades jag hem med ett "vi hade fel"
Citera
2011-07-08, 15:07
Medlem
AllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Tyvärr så gör dom det lite då och då, jag placerades tex under 2år tid utan riktig orsak, efter 2 år så skickades jag hem med ett "vi hade fel"

Låter sjukt. verkligen maktmissbruk som ingen verkar ta ansvar för. Jag känner dock en som Socialen har "räddat" med hjälp av LVU och idag uppskattar personen deras arbete när de tänker på vilken situation han var i tidigare i livet.
Citera
2011-07-08, 15:33
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Låter sjukt. verkligen maktmissbruk som ingen verkar ta ansvar för. Jag känner dock en som Socialen har "räddat" med hjälp av LVU och idag uppskattar personen deras arbete när de tänker på vilken situation han var i tidigare i livet.

Grunden för deras bedömning var (detta var mitten på 80talet):

1: Farsan skjutsade mig till dagis på motorcyckel (gammal HD och han såg ut som en riktig jänkarknutte) och detta fick dagispersonalen att få totalt sammanbrott (och kontakta soc om hur opassande föräldrar jag hade som skjutsde sitt barn till dagis på en sån där hemsk motorcyckel)

2: Jag lekte med killarna, klättrade i träd/upp på lekstugetaken och ramlade ner ung lika ofta som jag klättrade ner, sparkcyckelrally som oftast slutade i gruppkrash så jag hade lika mycke blåmärken som killarna, och det var helt otänkbart att en tjej kunde ha blåmärken av nån annan anledning än misshandel från den hemska knuttepappan... (som var ung så överdumsnäll en människa bara kunde bli)
Citera
2011-07-08, 16:57
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Välkommen till Sverige, finns hur många konstiga omhändertagande som helst. Jag har själv kunnat iakta ett fall där en nyutexaminderad soc-sekreterare i 20 års-åldern, omhändertagit barn helt utan grund.
Citera
2011-07-08, 17:14
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Tyckte ju inte direkt att föräldrarna är idioter för att deras barn har vattenskalle och blir misstänka för barnmisshandel för just det? Det där var ju riktigt sjukt att soc tar deras barn utan någon som helst grund.
Håller med. Att diskutera om det är rätt sorts idioter för denna tråd är ju ett av de stora nöjena med tråden, men i detta fall har jag svårt att se poängen. Tvärtom - de flesta lider tyvärr i tysthet vid oriktiga omhändertaganden.

Jämför med människorna som ringer kvällspressen för att jätteupprört tala om att polisen vägrar ta bort en död älg från skogen!
Citera
2011-07-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Nej, det är en jävla skillnad mellan att posta på en blogg där bara en själv kan skriva eller som jag själv på det här forumet där alla är välkomna....
Det är väldigt oklart vad du menar med "att de inte tillåts att försvara sig" från mina kommentarer.

Så som jag ser det så är ju kommentarsfältet öppet på bloggen så det är väl bara posta på eller hur, lika väl som det är här eller hur?
Wilmas mormor hittade ju dit och Hotade bloggaren, så dom har ju lika stor möjlighet att "försvara" sig mot bloggarens blogginlägg, på bloggen, som bloggaren har att "försvara" sig mot ditt inlägg här?
Citera
2011-07-12, 02:48
Medlem
klarryknarrys avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1447362.ab

Gammal men störd artikel, om en lika störd ungjävel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem