Flashback bygger pepparkakshus!
2012-02-01, 19:37
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Om det här stämmer (vilket det säkerligen gör) så är det en riktigt intressant artikel, dock helt felriktad: "Trots det var fallet nedlagt med motiveringen att "polisen inte gör något åt brott som ger under två års fängelse"".

Jag är till skillnad från dig av meningen att polisens uppgift är just att upprätthålla lagen. Kan eller vill polisen inte upprätthålla lagen så är frågan om en statlig poliskår kan anses vara legitim eller om den helt eller delvis skall privatiseras så att folk kan lägga sina pengar på fungerande lagupprätthållande enheter istället. Fast det är nog en fråga som med fördel behandlas bättre i en annan tråd.

Dock håller jag med dig om att människor är för jävla sköra nu för tiden.

För det första är citatet inte polisens. Sen är det såhär att trafikuppgifter skyddas hårt i lagen. Om en åklagare inte anser att brottet kommer att leda till minst 2 års fängelse skickar han ingen begäran om trafikuppgifter till berörd ISP.
Denna gräns tycker jag är bra. För annars kommer polisen (och ISP:erna) få fullt med galna kärringar som polisanmäler varandra hit och dit.
Som sagt, detta är trams och inget för polisen. Sen har hon ju själv redan lyckats reda ut brottet och fått en ursäkt.
Citera
2012-02-01, 19:57
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
För det första är citatet inte polisens.

Vart har jag påstått det?

Citat:
Sen är det såhär att trafikuppgifter skyddas hårt i lagen. Om en åklagare inte anser att brottet kommer att leda till minst 2 års fängelse skickar han ingen begäran om trafikuppgifter till berörd ISP.

Då får man ändra praxis eller lagen. Man kan inte ha lagar som inte upprätthålls, det är inte förenligt med ett legitimt rättsväsende.

Citat:
Denna gräns tycker jag är bra. För annars kommer polisen (och ISP:erna) få fullt med galna kärringar som polisanmäler varandra hit och dit.

Polisanmäla kan man göra oavsett, det du tänker på är att antalet åtal kommer öka. Jag ser det som positivt om lagen upprätthålls.

Citat:
Som sagt, detta är trams och inget för polisen.

Att upprätthålla lagen brukar annars vara något för polisen.

Citat:
Sen har hon ju själv redan lyckats reda ut brottet och fått en ursäkt.

Om jag slår dig på käften och sedan ber dig om ursäkt blandar du inte in polisen?

Det här börjar dock bli minst sagt OT så detta blir mitt sista svar i denna tråd gällande det här.
Citera
2012-02-01, 22:23
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Uttrycket att "gråta ut i slaskpressen" kan knappast vara mer passande :

http://www.aftonbladet.se/wendela/re...cle14301463.ab

Jag tror faktiskt att hon hade kunnat gå till jobbet ...

Antagligen har hon levt rövare på diverse dejtingssidor och sexchattat med ljusskygga individer och knackat febrilt på ett tangentbord som knastrar av gammalt slidsekret.

Hon får stå sitt kast. Polisen ska inte ägna sig åt sånt här trams!

Citat:
Maria, som bor i en stad i södra Sverige, fick i mellandagarna ett samtal från en gammal vän. Han hade hittat en bild på henne på en sexkontaktsida där någon som med hennes namn och bild sökte kontakt med kvinnor och män med avvikande sexuellt beteende.

Vilket underbart samtal det måste ha varit.

- Tjena, länge sen sist! Jo, jag var inne och surfade lite på Bodycontact och letade bland scat, bukkake och fistingannonser och döm om min förvåning när jag hittade dig där.
Citera
2012-02-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Vilket underbart samtal det måste ha varit.

- Tjena, länge sen sist! Jo, jag var inne och surfade lite på Bodycontact och letade bland scat, bukkake och fistingannonser och döm om min förvåning när jag hittade dig där.

Eller så är det det sociala stigmat som spökat här.
Tanten har egentligen visst varit inne och letat efter folk som kan bajsa henne i munnen men när det når ut till irl-kretsen finns inget annat val än att spela offer och polisanmäla.
Citera
2012-02-06, 13:08
Medlem
BaalZeBubs avatar
Minns ni när Pippi Långstrump var avundsjuk på Tommy och Annika, för att hon aldrig kunde få vara ledig från skolan? Argumentet att hon inte ens gick i skolan bet inte på henne.

Och här har vi ett liknande fall, en kvinna som aldrig arbetat i hela sitt liv, men som nu är upprörd över att hon inte kan få bli sjukledig från arbetet!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14322609.ab

Guldkorn:

"Lisa Markstedt från Altersbruk i Norrbotten tog studenten i julas, eftersom hon har varit mammaledig med dottern Selma som föddes i mars. Mellan skolan och dotterns födsel har 19-åriga Lisa inte hunnit med att arbeta.."

Hon är upprörd över att ...ja, att det faktiskt finns ett skyddsnät som garanterar henne försörjning?
"För henne återstår bara samma besked som hon redan fått från Försäkringskassan – socialbidrag."
Citera
2012-02-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Eller så är det det sociala stigmat som spökat här.
Tanten har egentligen visst varit inne och letat efter folk som kan bajsa henne i munnen men när det når ut till irl-kretsen finns inget annat val än att spela offer och polisanmäla.

Ja, det känns ju jävligt troligt att man lägger ut sin bild och riktiga namn om man söker snuskgubbar på nätet för att förverkliga scat, bukkake och fistingfantasier...

Självklart gör hon ju helt rätt som anmäler det och jag måste säga att det är jävligt slappt av polisen att inte ta tag i det när man dessutom vet vem det är som hängde ut henne.
Citera
2012-02-07, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Minns ni när Pippi Långstrump var avundsjuk på Tommy och Annika, för att hon aldrig kunde få vara ledig från skolan? Argumentet att hon inte ens gick i skolan bet inte på henne.

Och här har vi ett liknande fall, en kvinna som aldrig arbetat i hela sitt liv, men som nu är upprörd över att hon inte kan få bli sjukledig från arbetet!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14322609.ab

Guldkorn:

"Lisa Markstedt från Altersbruk i Norrbotten tog studenten i julas, eftersom hon har varit mammaledig med dottern Selma som föddes i mars. Mellan skolan och dotterns födsel har 19-åriga Lisa inte hunnit med att arbeta.."

Hon är upprörd över att ...ja, att det faktiskt finns ett skyddsnät som garanterar henne försörjning?
"För henne återstår bara samma besked som hon redan fått från Försäkringskassan – socialbidrag."
Man och barn när man är 19, herregud alltså.
Citera
2012-02-08, 13:47
Medlem
Heeklas avatar
De e väl inget konstigt att de lever på freak-artiklar? Sådant säljer ju.
Citera
2012-02-12, 14:12
Medlem
BaalZeBubs avatar
Dagens Nyheter bjuder på en artikel värdig Expressen.

Polishatande fotbollssupporter tar med sin lille son, och är sedan arg på polisen när de ingriper mot supportrarnas huliganism.

http://www.dn.se/sport/ishockey/poli...n-sjuarige-son
Citera
2012-02-12, 14:24
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Dagens Nyheter bjuder på en artikel värdig Expressen.

Polishatande fotbollssupporter tar med sin lille son, och är sedan arg på polisen när de ingriper mot supportrarnas huliganism.

http://www.dn.se/sport/ishockey/poli...n-sjuarige-son
Så du tycker att man ska räkna med att bli slagen om man går på Hockye?
Du tycker siffran 850 talar en del till mannens fördel?
Citera
2012-02-12, 15:54
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Så du tycker att man ska räkna med att bli slagen om man går på Hockye?
Du tycker siffran 850 talar en del till mannens fördel?

Ja, man ska räkna med våld om man är Black Army och hänger med de värsta supporterhuliganerna när det hettar till, och ger sig i kast med poliserna under pågående ingrepp. Han tycker själv att hans angrepp på polisen var fel, men reflekterar tydligen inte över att man inte gör sådant tillsammans med sin lilla pojk.
Citera
2012-02-14, 20:24
Medlem
Ett otacksamt Sliddjur som gråter ut.

"På grund av flygstrejken tvingas de nu flyga med mardrömsbolaget Air Memphis.

– Det är som om man skulle gå in på NK och köpa en Gucci, och så får man någonting billigt från Ellos, säger Katarina Remnemark."

http://www.expressen.se/nyheter/kata...nder-strejken/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in