Citat:
70-åringar skaffade barn via surrogatmödrarskap.
Fick barnen omhändertagna av socialen.
Gråter ut i SVT.
Båda ser ut att ha max 15 år kvar i livet. Troligtvis runt 10. Men ser inga problem i att skaffa barn och typ dö när barnen är 10-15 år.
Socialen tog barnen för att "föräldrarna" inte klarade av att ta hand om barnen och hemmiljön var undermålig, ostädat och dant. Nu är barnen i förskoleåldern och har flyttat mellan olika hem flera gånger.
Hur komplett idiot är man inte om man skaffar barn när man är runt 70?
Bland det sjukaste jag läst på hela veckan.
Fick barnen omhändertagna av socialen.
Gråter ut i SVT.
Båda ser ut att ha max 15 år kvar i livet. Troligtvis runt 10. Men ser inga problem i att skaffa barn och typ dö när barnen är 10-15 år.
Socialen tog barnen för att "föräldrarna" inte klarade av att ta hand om barnen och hemmiljön var undermålig, ostädat och dant. Nu är barnen i förskoleåldern och har flyttat mellan olika hem flera gånger.
Hur komplett idiot är man inte om man skaffar barn när man är runt 70?
Bland det sjukaste jag läst på hela veckan.
Tommy och Marie Söderlind blev tvillingföräldrar i 70-årsåldern, med hjälp av surrogat.
– Det var min högsta önskan, säger Marie Söderlind i Dokument inifrån: Vi ska ha barn.
När barnen var tre år omhändertogs de efter flera orosanmälningar.
Under surrogatprocessen uppmuntrades de i sin strävan – men som småbarnsföräldrar i 70-årsåldern möttes de av motstånd. Socialtjänsten fick in orosanmälningar om familjen när barnen fortfarande var spädbarn, och när de var tre år omhändertogs de eftersom hemmiljön bedömdes som undermålig.https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...n-via-surrogat
Efter att ha lyssnat på mamman...herregud! "Det klart, börjar man komma upp i 80års åldern, då kanske det är dags..." Sjukt själviskt att planera att ha barn i tio år och planera redan från början att lämna bort barnet efter de första tio åren. Görs inga som helst lämplighetstest vid surrogatföräldraskap genom byråer?