Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-29, 10:13
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
70-åringar skaffade barn via surrogatmödrarskap.
Fick barnen omhändertagna av socialen.
Gråter ut i SVT.

Båda ser ut att ha max 15 år kvar i livet. Troligtvis runt 10. Men ser inga problem i att skaffa barn och typ dö när barnen är 10-15 år.

Socialen tog barnen för att "föräldrarna" inte klarade av att ta hand om barnen och hemmiljön var undermålig, ostädat och dant. Nu är barnen i förskoleåldern och har flyttat mellan olika hem flera gånger.

Hur komplett idiot är man inte om man skaffar barn när man är runt 70?

Bland det sjukaste jag läst på hela veckan.

Tommy och Marie Söderlind blev tvillingföräldrar i 70-årsåldern, med hjälp av surrogat.

– Det var min högsta önskan, säger Marie Söderlind i Dokument inifrån: Vi ska ha barn.

När barnen var tre år omhändertogs de efter flera orosanmälningar.
Under surrogatprocessen uppmuntrades de i sin strävan – men som småbarnsföräldrar i 70-årsåldern möttes de av motstånd. Socialtjänsten fick in orosanmälningar om familjen när barnen fortfarande var spädbarn, och när de var tre år omhändertogs de eftersom hemmiljön bedömdes som undermålig.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...n-via-surrogat

Efter att ha lyssnat på mamman...herregud! "Det klart, börjar man komma upp i 80års åldern, då kanske det är dags..." Sjukt själviskt att planera att ha barn i tio år och planera redan från början att lämna bort barnet efter de första tio åren. Görs inga som helst lämplighetstest vid surrogatföräldraskap genom byråer?
Citera
2024-05-29, 11:20
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Efter att ha lyssnat på mamman...herregud! "Det klart, börjar man komma upp i 80års åldern, då kanske det är dags..." Sjukt själviskt att planera att ha barn i tio år och planera redan från början att lämna bort barnet efter de första tio åren. Görs inga som helst lämplighetstest vid surrogatföräldraskap genom byråer?
Det görs nog inga lämplighetstest. Bara att betala. Verkar som att dom betalat ett privat företag som är mellanhand och arrangerar det hela i ett annat land. Nu säger väl killen med företaget att han nog inte borde ha godkänt dom, men det är bara något som är upp till honom. Vet inte om länderna som tillåter betalda surrogatmödrarskap ställer några krav. Enda jag vet är att vissa länder har krav på att det ska vara ett gift heterosexuellt par.

Boomers är verkligen generation Ego som bara tänker på sig själva. Men det här fallet är extremt även för boomers. 100% fokus på att prioritera sig själva och 0 fokus på barnen och att tillhandahålla en framtid för barnen.
Citera
2024-05-29, 11:57
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
70-åringar skaffade barn via surrogatmödrarskap.
Fick barnen omhändertagna av socialen.
Gråter ut i SVT.

Båda ser ut att ha max 15 år kvar i livet. Troligtvis runt 10. Men ser inga problem i att skaffa barn och typ dö när barnen är 10-15 år.

Socialen tog barnen för att "föräldrarna" inte klarade av att ta hand om barnen och hemmiljön var undermålig, ostädat och dant. Nu är barnen i förskoleåldern och har flyttat mellan olika hem flera gånger.

Hur komplett idiot är man inte om man skaffar barn när man är runt 70?

Bland det sjukaste jag läst på hela veckan.

Tommy och Marie Söderlind blev tvillingföräldrar i 70-årsåldern, med hjälp av surrogat.

– Det var min högsta önskan, säger Marie Söderlind i Dokument inifrån: Vi ska ha barn.

När barnen var tre år omhändertogs de efter flera orosanmälningar.
Under surrogatprocessen uppmuntrades de i sin strävan – men som småbarnsföräldrar i 70-årsåldern möttes de av motstånd. Socialtjänsten fick in orosanmälningar om familjen när barnen fortfarande var spädbarn, och när de var tre år omhändertogs de eftersom hemmiljön bedömdes som undermålig.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...n-via-surrogat

Barnen borde ha omhändertagits direkt.
Dock - jag är lite förvånad över att Nordic surrogacy får verka i Sverige med tanke på att surrogatmödrarskap är förbjudet här.
Citera
2024-05-29, 12:30
Medlem
Kungsgardens avatar
Jag ser att företaget har kritiserats hårt bl a för att de försöker ragga kunder på Pride. Så de är oetiska på flera sätt. Hittar ingen minimi- respektive maxålder annat än för kvinnorna som måste bära barnen (21-40 år)

Citat:
In the initial stages, the clinic conducts an assessment to ensure that the surrogate meets the eligibility requirements for the programme.

https://www.nordicsurrogacy.se/en/su...-for-everyone/

Man skulle testa att göra en förfrågan och uppge att man är 72 år...
Citera
2024-05-29, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden

Någon som har domen från domstolen gällande omhändertagandet?
Citera
2024-05-29, 15:52
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thousandwindows
Någon som har domen från domstolen gällande omhändertagandet?

Dokument inifrån om detta sänds på SVT ikväll. Det dyker säkert upp en egen tråd om fallet. Det känns off topic att posta mer här.
Citera
2024-05-29, 18:05
Medlem
Kungsgardens avatar
Det fanns redan en tråd i Barn och familj så jag lägger domen i den.

(FB) Föräldrar i 70-årsåldern via surrogat
Senast redigerad av Kungsgarden 2024-05-29 kl. 18:29.
Citera
2024-06-22, 16:42
Medlem
(FB) Ängelholmkonstnären Josefin Swan började plötsligt bryta på tyska, "mjukvarustörning"
Citera
2024-07-07, 19:21
Medlem
JustTrollings avatar
"Artisten" Samir Badran var ombord på ett SAS-flyg från Arlanda till Ängelholm, som krockade med en fågel i luften och vände tillbaka till Arlanda i höjd med Norrköping.

Samir gråter ut i Aftonbladet om denna nära döden upplevelse.

Viktor Frisk verkar dock inte märkt av denna dödsturbulens och krock med fågel, och väljer att fortsätta resan till Ängelholm.

Artisten Samir Badran befann sig ombord det drabbade flygplanet. På sin instagramstory syns bilder från hans sms-konversation med flickvännen Julia.

”Om något händer så älskar jag dig”, skriver han innan flyget krockar med fågeln.

Därefter följer sms:en:
”Vi har flugit in i en fågel!”, ”vi måste nödlanda”.
Grejen är att jag har haft en dålig magkänsla hela dagen. Det är ju orkanväder i Sverige liksom. Och så ska vi upp i luften med ett jävla propellerplan. Alltså det var väldigt turbulent, säger han.

– Jag är flygrädd och mår så dåligt av det här.
– Jag behöver inte bli livrädd för om jag dör så dör jag.
Kompanjonen Viktor Frisk syns också i videoklipp på Badrans Instagram. Han sov dock genom hela händelsen... Frisk kommer framträda i Båstad.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...fick-tvarvanda
Citera
2024-07-07, 19:42
Bannlyst
Citat:
"Artisten" Samir Badran var ombord på ett SAS-flyg från Arlanda till Ängelholm, som krockade med en fågel i luften och vände tillbaka till Arlanda i höjd med Norrköping.

Viktor Frisk verkar dock inte märkt av denna dödsturbulens och krock med fågel, och väljer att fortsätta resan till Ängelholm.

Artisten Samir Badran befann sig ombord det drabbade flygplanet. På sin instagramstory syns bilder från hans sms-konversation med flickvännen Julia.

”Om något händer så älskar jag dig”, skriver han innan flyget krockar med fågeln.

Grejen är att jag har haft en dålig magkänsla hela dagen. Det är ju orkanväder i Sverige liksom. Och så ska vi upp i luften med ett jävla propellerplan. Alltså det var väldigt turbulent, säger han.

Kompanjonen Viktor Frisk syns också i videoklipp på Badrans Instagram. Han sov dock genom hela händelsen... Frisk kommer framträda i Båstad.
Amir är dock rätt skön, han passar inte i tråden direkt
Citera
2024-07-15, 14:34
Medlem
Här är det en pappa som är säker på att det är maskar i drickan. Troligtvis har väl ungen haft munnen full med chips och sen råkat spotta tillbaka en bit. Det ser ju inte ens ut som en mask.

"När sonen öppnade en burk Fanta exotic och tog en klunk, sprang han omedelbart in i köket.
– Då började han kräkas, säger Andreas.
I förvåningen över det som precis hade hänt började Andreas ta sig en titt på innehållet i burken.
– Då var det maskliknande grejer i den, säger han.
Då fiskade han upp masken, som var svartbrun, ur burken och la den på ett papper."

https://www.expressen.se/nyheter/sve...mask-i-fantan/
Senast redigerad av tulipa 2024-07-15 kl. 14:37.
Citera
2024-07-15, 15:13
Medlem
NoTruces avatar
Citat:

Varför skriver han det innan planet krockar med fågeln. Är karln synsk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in