2002-04-16, 16:39
Medlem
Någon som vet hur det är med banklån.
Om de kan låna ut pengar till någon utan fast jobb och någon säkerhet på så sätt, för att starta ett företag? har fått för mig att om det är en serriös affärside som banken kan tro på så kan de låna ut.
till ett startkapital alltså.
Citera
2002-04-16, 19:10
Medlem
.. du bör nog ha en väldigt bra bankkontakt om dem ska låna ut pengar på de förutsättningarna, helst ser dem väl att du har ett kapital själv samt att du har någon som kan rekomendera företagsstart utifrån en analys av vad du ska göra i ditt företag .. kan bli svårt om du inte har hittat den perfekta affärside´n utan konkurenter ..

8) Bohlin
Citera
2002-04-17, 02:49
Medlem
Ah vafan, det lär ju lösa sig på nåt sätt.. fattigare än jag har ju starta eget

Har haft kontakt med någon på arbetsförmedlingen ang. lite frågor i övrigt om starta eget. Pratade med honom som har hand om starta eget utbildningen här i stan.
Ska höra av mig till honom i veckan igen o höra vad han har att säga.
Hörde av en bekant att arbetsförmedlingen kan hjälpa till med start kapital på något sätt också, vet inget om det direkt.
Det enda jag visste va att man kan få starta eget bidrag men det är ju inte mer än stämpling eller så... Och det är väl inte direkt af som betalar det heller.... pengar är ett jävla peace of crap ibland :roll:
Citera
2002-04-17, 19:58
Medlem
.. du kan ju börja med att söka i Nuteks finanseringsbas http://www2.nutek.se/finans/sok/sokstart.taf det finns även en Riskkapitalbank där man kan söka i ..

8) Bohlin
Citera
2002-04-18, 12:04
Medlem
tack för tipsen...
ska kolla närmare på det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem