Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-06-20, 02:39
  #13
Avstängd
AmandaPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unknownsheep
Kod:
while (1=1) {
mail($to, $subject, $message, $headers);
}


Vad är detta för kod?
Citera
2007-06-20, 02:40
  #14
Avstängd
AmandaPandas avatar
Kom igen jag vill ha tips på sidor man kan anmäla hans adress till så han får massa skräpmail
Citera
2007-06-20, 02:45
  #15
Avstängd
Unknownsheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Vad är detta för kod?

php -

tex

Kod:
<?php
$to 
"till@mail.com";
$subject "Ämne";
$message "Meddelande";
$headers "From: spammer@mail.com";
while (
1=1) {
mail($to$subject$message$headers);
}
?>
Citera
2007-06-20, 05:37
  #16
Medlem
Peanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
En idiot har varit jävligt taskig med mig, och jag skulle vilja spamma hans hotmailadress med massa skräppost o liknande som straff. Hur gör man detta? Kan man skriva in mailadressen på någon sida som skickar ut massa spam?
Hotmail ar jakligt uppdaterat sa att spammarna inte kommer igenom (ar det iaf tankt).
Du kan ju iaf ge ut addressen pa krogen och saga att den ar din?
Annars far du nog fundera ut en annan hamnd.
Citera
2007-06-20, 06:08
  #17
Avstängd
SplendiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
En idiot har varit jävligt taskig med mig, och jag skulle vilja spamma hans hotmailadress med massa skräppost o liknande som straff. Hur gör man detta? Kan man skriva in mailadressen på någon sida som skickar ut massa spam?

Det mest störande du kan göra är väl att ge ut hans MSN (om det nu är samma som email) på aftonbladets äckliga chat ( http://chat.aftonbladet.se ) och skriva att du visar "allt" i cam eller något i den stilen.
Citera
2007-06-20, 12:54
  #18
Medlem
barreths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SplendiX

Det mest störande du kan göra är väl att ge ut hans MSN (om det nu är samma som email) på aftonbladets äckliga chat ( http://chat.aftonbladet.se ) och skriva att du visar "allt" i cam eller något i den stilen.

Citat:
Ursprungligen postat av SplendiX
Det mest störande du kan göra är väl att ge ut hans MSN (om det nu är samma som email) på aftonbladets äckliga chat ( http://chat.aftonbladet.se ) och skriva att du visar "allt" i cam eller något i den stilen.
Jävligt vettigt förslag faktiskt, in på några olika chattar och skriv detta nån gång om dan i en vecka, in på comunitys. Lunarstorm har vad jag vet något man kunde SMS:a till för att det skulle synas på framsidan, gör det där.

Sen som någon skriver så har tydligen hotmail, ett ganska bra skräppostfiler, men ta hans mail. Gå in på alla tänkbara sidor (nästan alla har nyhetsmail) pokersidor, porrsidor, olika typer av butiker som CDon osv
Citera
2013-12-07, 13:50
  #19
Medlem
Frågan är dock om det är olagligt?

Om någon exempelvis anmäler Erik Erikssons email till nån porrsajt och fyller i hans namn, adress och givetvis hans korrekta email adress, är det då straffbart?

I så fall, enligt vilken lag då?

Mig veterligen så är det väl ej straffbart att använda ett oriktigt namn vid registrering?
Citera
2024-03-13, 12:15
  #20
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tivook
Frågan är dock om det är olagligt?

Om någon exempelvis anmäler Erik Erikssons email till nån porrsajt och fyller i hans namn, adress och givetvis hans korrekta email adress, är det då straffbart?

I så fall, enligt vilken lag då?

Mig veterligen så är det väl ej straffbart att använda ett oriktigt namn vid registrering?

På sin höjd kan det väl ses som olaga identitetskapning, men polisen är väldigt slapp när det gäller sådana ärenden än idag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback