Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-28, 14:16
Medlem
biiHaas avatar
bögstämpel??

varför skulle man ge det bögstämpel..alla vet ju att om killen själv får välja så tar man pruppen på tjejen!!
Citera
2007-06-28, 14:47
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Lagligt att inneha.

Hmm förklara vidare, så vad är det klassas som då?
Citera
2007-06-28, 14:58
Medlem
Cocaine Cowboys avatar
Det är väl lagligt att inneha, olagligt att sälja och om man tar offentligt så kan man åka dit för förargelseväckande beteénde.

I think
Citera
2007-06-28, 15:05
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine Cowboy
Det är väl lagligt att inneha, olagligt att sälja och om man tar offentligt så kan man åka dit för förargelseväckande beteénde.

I think

Och vad heter den lagen då?
Citera
2007-06-28, 15:45
Bannlyst
Har sökt med ljus och lykta efter något som skulle kunna vara en lag. Det är förbjudet att sälja och köpa, men ej inneha för eget bruk?, ligger nog i samma klassning som effedrin... dvs du får ha det och använda det men inte köpa och sälja det..? Rätta mig om jag är ute och cyklar...
Citera
2007-06-28, 16:12
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lessismore
Har sökt med ljus och lykta efter något som skulle kunna vara en lag. Det är förbjudet att sälja och köpa, men ej inneha för eget bruk?, ligger nog i samma klassning som effedrin... dvs du får ha det och använda det men inte köpa och sälja det..? Rätta mig om jag är ute och cyklar...

Jo det kan stämma, men efedrin är väl klassat som läkemedel elr dylikt? Hur skulle poppers kunna användas som läkemedel?
Citera
2007-06-28, 16:25
Bannlyst
- "poppers"?

Läkemedelsverket har beslutat att läkemedelslagen skall omfatta preparat som innehåller isoamylnitrit, n-amylnitrit och isobutylnitrit ("poppers"). Det får bland annat till följd att man inte får importera eller sälja sådana produkter.

källa: http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/N...e____3449.aspx
Citera
2007-06-28, 16:28
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lessismore
- "poppers"?

Läkemedelsverket har beslutat att läkemedelslagen skall omfatta preparat som innehåller isoamylnitrit, n-amylnitrit och isobutylnitrit ("poppers"). Det får bland annat till följd att man inte får importera eller sälja sådana produkter.

Trevligt en källa tackar.
Citera
2007-06-28, 19:25
Medlem
Cocaine Cowboys avatar
Trollish, Poppers användes ju förr som hjärtmedicin.
Citera
2007-06-28, 20:03
Medlem
NutidensUnges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine Cowboy
Trollish, Poppers användes ju förr som hjärtmedicin.

Så poppers är det rätta för mitt brustna hjärta alltså?!
Citera
2007-07-06, 03:33
Medlem
2500s avatar
Poppers är skitpopulärt i min stad. Alltid någon som har en kär flaska. Och vad jag vet så är det fan inte "lagligt"
Antar det är hälsovådligt eller någonting men lagligt är det absolut inte
Citera
2007-07-06, 03:46
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Poppers är skitpopulärt i min stad. Alltid någon som har en kär flaska. Och vad jag vet så är det fan inte "lagligt"
Antar det är hälsovådligt eller någonting men lagligt är det absolut inte

Du missade denna länk då?

Originally Posted by lessismore
- "poppers"?

Står ingeting om att innehav är olagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in