Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-07, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Nja, hr honom p radio i skrivande stund. Verkar inte alls senil utan lika hrligt nrdig som alltid.

Jo, han hller ju p som vanligt, har mycket svrt att tro att han flera r ska ha gtt mot senilitet. Har fr mig att han frn brjan hll p med motorsport sjlv, och det var dr han blev vn med Gunnar Nilsson, kan dock ha fel. Hursomhelst gr han ett utmrkt jobb nr han rapporterar om F1-loppen, finns knappast ngon som skulle gra det lika bra.
Citera
2022-05-30, 00:17
Medlem
outback4s avatar
Hrde Farbror Fredrik p radiosporten frut ang Marcus Ericssons bedrift.
Helt otroligt att han lmnar rapporter nnu till radion.
Minns han var bisittare till Jan Svanlund p Monza nr Ronnie Peterson kraschade 1978.
1978 allts! Inte igr direkt...
Han lter ju likadan idag af Petersens. Still going strong.
Citera
2022-11-17, 11:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Fredrik af Petersen r 10x mer kunnig n vad idioten Janne Blomqvist r.
Citera
2022-11-17, 11:50
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Hller med
Han var dessutom p plats p alla lopp vilket Blomman sllan r. Han sitter p Viasat i STHLM
Citera
2022-11-17, 13:16
Medlem
MustMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Jag har vldigt svrt fr Blomqvist. Knns stundom som att han r mer mn om att prata om sin egen excellens n om loppet/sporten.
Lyssnade sporadiskt p F1-podden innan den blev en betalpodd men skulle aldrig i min vildaste fantasi betala pengar fr drabblet. Det blev lite komiskt nr Blomqvist blev s uppenbart sttt av att folk inte vill betala fr att lyssna p honom.
Numera lyssnar jag nstan enbart p "The Race" och ser F1 sndningarna via F1 TV. Mycket bttre kommentatorer som har substans i vad de frmedlar.
Citera
2023-05-04, 06:59
Medlem
horomhebs avatar
Att denna person fortfarande fr skriva sina F1-krnikor i DN r mrkligt. Att han har kunskap och ett stort kontaktnt r en annan sak, men skriva kan han inte: svammel och syftningsfel, personer nmns omvxlande med fr- och efternamn, en meningsbyggnad som r, fr att uttrycka det milt, en katastrof.
Sergio [...] kommer in och byter mens de andra kr sakta runt p banan. Tack vare att alla krde in klttrade Max upp till tredje mens Checo kunde behlla ledningen.
S krde alla sakta runt eller "krde in"? Mens? Det brukar fertila kvinnor ha. Att nmnda Max heter Verstappen och r vrldsmstare nmns inte verhuvudtaget. Vem Checo r har jag ingen aning om, och jag fljer nd med lite frstrtt p avstnd.
Och s hr hller det p - och detta stycke var taget p mf. Att Ferrari benmns omvxlande s, eller Scuderia, eller den sla svarta hsten frn Maranello, och att Red Bull benmns den energiladdade rda tjuren mste f en mindre insatt ngot frvirrad.
Ferrarin var lite snabbare p den lnga rakan och trots att Lewis [...] kunde ppna bakvingen kom han nra men aldrig frbi innan han tvingades stnga den igen. Kanske berodde det p att man kortat strckan, som man fr anvnda DRS systemet, hade med 100 m.
Fr en icke initierad mste det vara obegripligt. Dessutom obegriplig kommatering, och ett mrkligt hade.
Varfr ingen p DN granskar och redigerar texten r konstigt - det knns som en mindre sprkbegvad gymnasist knpat ihop elndet.
Citera
2023-05-06, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horomheb
Att denna person fortfarande fr skriva sina F1-krnikor i DN r mrkligt. Att han har kunskap och ett stort kontaktnt r en annan sak, men skriva kan han inte: svammel och syftningsfel, personer nmns omvxlande med fr- och efternamn, en meningsbyggnad som r, fr att uttrycka det milt, en katastrof.
Sergio [...] kommer in och byter mens de andra kr sakta runt p banan. Tack vare att alla krde in klttrade Max upp till tredje mens Checo kunde behlla ledningen.
S krde alla sakta runt eller "krde in"? Mens? Det brukar fertila kvinnor ha. Att nmnda Max heter Verstappen och r vrldsmstare nmns inte verhuvudtaget. Vem Checo r har jag ingen aning om, och jag fljer nd med lite frstrtt p avstnd.
Och s hr hller det p - och detta stycke var taget p mf. Att Ferrari benmns omvxlande s, eller Scuderia, eller den sla svarta hsten frn Maranello, och att Red Bull benmns den energiladdade rda tjuren mste f en mindre insatt ngot frvirrad.
Ferrarin var lite snabbare p den lnga rakan och trots att Lewis [...] kunde ppna bakvingen kom han nra men aldrig frbi innan han tvingades stnga den igen. Kanske berodde det p att man kortat strckan, som man fr anvnda DRS systemet, hade med 100 m.
Fr en icke initierad mste det vara obegripligt. Dessutom obegriplig kommatering, och ett mrkligt hade.
Varfr ingen p DN granskar och redigerar texten r konstigt - det knns som en mindre sprkbegvad gymnasist knpat ihop elndet.

Mens r en subjunktion som finns med i SAOL

https://svenska.se/tre/?sok=Mens&pz=1
Citera
2023-05-07, 21:53
Medlem
horomhebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Mens r en subjunktion som finns med i SAOL

https://svenska.se/tre/?sok=Mens&pz=1

M s vara, men en erfaren och mindre obegvad skribent har tillrcklig knsla fr texten genom att undvika vissa ord eller uttryck. Som om man skulle beskriva en tidigare olycksdrabbad kapten p en kapsejsad frja med flera ddsoffer fr att "ha mnga lik i lasten".
Citera
2023-07-29, 10:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
Jag har vldigt svrt fr Blomqvist. Knns stundom som att han r mer mn om att prata om sin egen excellens n om loppet/sporten.
Lyssnade sporadiskt p F1-podden innan den blev en betalpodd men skulle aldrig i min vildaste fantasi betala pengar fr drabblet. Det blev lite komiskt nr Blomqvist blev s uppenbart sttt av att folk inte vill betala fr att lyssna p honom.
Numera lyssnar jag nstan enbart p "The Race" och ser F1 sndningarna via F1 TV. Mycket bttre kommentatorer som har substans i vad de frmedlar.
Ett lite sent svar men.. Det r exakt s som jag ox knner kring Janne B. Tror att han r mer kunnig n vad han egentligen r, ven om det mrks klart o tydligt att hans kunskaper om F1 och motorsport i vrigt inte r de strsta - tycker faktiskt att det r stor skillnad p kunskapen/expertisen till Janne mot de norska o danska kommentatorerna/experterna. Jag fattar bara inte hur han har ftt kommentera F1 i Sverige i ver 20 r.

Annars s tycks han vara, precis som du skriver, en sjlvgod liten jkel.. tycker ven att han har en tendens till att bli otrevlig p den SK F1 bloggen som han hade i flera r, och p sociala medier om ngn sger emot han eller ifrgastter saker o ting som han pstr.

Ja, vi fr tacka oss till att det finns andra alternativ n JB.
Citera
2023-07-29, 10:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horomheb
Jag vet inte ju inte, men p mig s verkar det som att ldern har hmtat in Fredrik af Petersen p senare r, tycker att han mer eller mindre framstr som dement nr man lyssnar p han i dag.

Kanske p tiden att pensionera sig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in