• 2
  • 3
2007-07-06, 00:58
Medlem
Doctor Whos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammad_Akbar
Det är en negativ konsekvens utav många som vi får genom invandringen och den totalt misslyckade integrationen.

ATT någon som är invandrare rånar en utvecklingsstörd i malmö är knappast något som omedelbart kan skyllas på dålig integration och invandring. Kanske skulle det kunna komma något vettigt ur tråden om vi började blanda in detaljerade fakta kring brotten/brottet och förövararen/förövarna ifråga istället för att bara prata om hur "nån invandrade knackade en utvecklingsstörd i huvudet"?.
2007-07-06, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Who
ATT någon som är invandrare rånar en utvecklingsstörd i malmö är knappast något som omedelbart kan skyllas på dålig integration och invandring. Kanske skulle det kunna komma något vettigt ur tråden om vi började blanda in detaljerade fakta kring brotten/brottet och förövararen/förövarna ifråga istället för att bara prata om hur "nån invandrade knackade en utvecklingsstörd i huvudet"?.

Kan man påvisa skillnader mellan dessa typer av brott på hur stor andel som utförs av svenskar och invandrare så är det en I&I-fråga. Nu saknas förvisso några bevis vilket gör det till lite av en spekulationstråd. Jag baserar mina uttalanden på annan brottslighet som innehåller empatilöshet och sadism som gemensam nämnare. Därför gör jag ett antagande att dessa typer av brott är vanligare hos invandrare, vilket är ett ganska logiskt sådant. Men tills någon presenterar en källa eller undersökning så kan man ju inte vara säker.
2007-07-06, 01:47
Medlem
Doctor Whos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammad_Akbar
Kan man påvisa skillnader mellan dessa typer av brott på hur stor andel som utförs av svenskar och invandrare så är det en I&I-fråga. Nu saknas förvisso några bevis vilket gör det till lite av en spekulationstråd. Jag baserar mina uttalanden på annan brottslighet som innehåller empatilöshet och sadism som gemensam nämnare. Därför gör jag ett antagande att dessa typer av brott är vanligare hos invandrare, vilket är ett ganska logiskt sådant. Men tills någon presenterar en källa eller undersökning så kan man ju inte vara säker.

Så den hör kanske bättre hemma i forat jag nämnde tidigare?

"Så länge"
2007-07-06, 04:30
Medlem
ronnie10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grinig
Svårt att komma på något som gör mig mer upprörd än försvarslösa djur som far illa.. Bevittnade för ett par år sedan hur 3-4 snorungar hivade tegelstenar på en igelkott som var inträngd i ett hörn.. Det var vid någon rivningstomt mitt inne i stan vill jag minnas. Inget man var förberedd på precis, minns bara jag blev heligt förbannad, sen nästan gråtfärdig och, tja, ställd.. "Hur kan nån göra så här" var väl ungefär vad jag tänkte direkt.. Hade önskat banka in vett i dem men minns de sprang iväg så fort de insåg de var iakttagna. Det rörde sig om irakier eller iaf i den regionen. Nånting är jävligt fel i den kulturen.. Har inga fler personliga erfarenheter av djurplågeri än detta
På min högstadieskola var det ett gäng WT-killar (som sedermera alla gick fordonsprogrammet på gymnasiet) som hoppade ihjäl igelkottar (dessa killar vägde redan då 100kg+ så ett hopp räckte nog), halshögg svanar i svandammen med häcksax och fan vet vad mer de tog sig till. Samtidigt känner jag till två zigenarbröder som fimpade en kanin i ögonen med cigaretter och sedan hällde bensin på den och tände på. Så nog fan finns det idioter med 0 empati för djur i både invandrar- och svenskgrupperingar.
2007-07-06, 08:48
Medlem
Zog Ruless avatar
Låser tråden då det citerade har föga med I&I att göra.//mod.
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in