2007-07-06, 20:21
Bannlyst
Att flytta till det varmare Skne kan vnda, om detta vder fortstter fr vi svenska klimatflyktingar som drar sig norrut, ven med nettoinflyttning av danskar. Och alla i sdra EU som istllet drabbas av torka och vattenbrist, har redan rtt att flytta hit. UtomEUropeiska klimatflyktingar har ocks en rtt att bo hr om jag minns rtt. Klimatmigrationen att ka sderut kan vi snart glmma.

Har vi ftt ngra klimatflyktingar n, nr kan det ta fart p allvar och mste man inte dra ner p asylinvandringen lngt innan s alla fr plats?
2007-07-06, 20:41
Medlem
Jackthehammers avatar
Jag har inte riktigt hrt om ngra klimatflyktingar i den bemrkelsen. MEN det r helt klart ett problem som kommer att komma knackades p drren inom en snar framtid.
Min sikt r glasklar, Sverige har redan fr LNGE sedan tagit dess del av flyktingar oavsett orsak. Sverige varken behver eller har rd med fler.
2007-07-06, 20:52
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Om det kommer hit personer som sger att de r klimatflyktingar s kommer svenska myndigheter g p det i vanlig ordning. Sen gr ordet om att de dumma svenskarna tror p att det finns klimatflyktingar s kommer folket i stora flockar.
2007-07-06, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jackthehammer
Jag har inte riktigt hrt om ngra klimatflyktingar i den bemrkelsen. MEN det r helt klart ett problem som kommer att komma knackades p drren inom en snar framtid.
Min sikt r glasklar, Sverige har redan fr LNGE sedan tagit dess del av flyktingar oavsett orsak. Sverige varken behver eller har rd med fler.
Att neka svenskar att flytta norrut, samma som antagligen kommer att ske i USA med amerikaner, r inte att tnka p. Att neka EUmedborgare r ocks svrt, precis som vi kan flytta sderut ifrn kylan nu.

I asylreglerna finns visst redan klimatet med som skl, fast 98%(?) kommit med andra som inte r asylskl. Lyckas inte moderaterna/regeringen bromsa det, kan vi ha ont om plats fr de som verkligen mste flyttta.
2007-07-06, 21:24
Medlem
Jackthehammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hola Bandola
Att neka svenskar att flytta norrut, samma som antagligen kommer att ske i USA med amerikaner, r inte att tnka p. Att neka EUmedborgare r ocks svrt, precis som vi kan flytta sderut ifrn kylan nu.

Nej svenskar skall ju naturligtvis inte nekas i deras egna land. Nr det kommer till EU-medborgare r jag lite halvt reserverad. Jag anser att de EU-medborgare som var EU-medborgare fre den stora expansionen i 2004 eller nr det nu var, ocks skall f flytta till Sverige, allts med andra ord steuropeiska EU-medborgare skall inte vara vlkomna i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Hola Bandola
I asylreglerna finns visst redan klimatet med som skl, fast 98%(?) kommit med andra som inte r asylskl. Lyckas inte moderaterna/regeringen bromsa det, kan vi ha ont om plats fr de som verkligen mste flyttta.
Tror inte de har ngra som helst planer p att bromsa ngot verhuvudtaget.
2007-07-06, 21:28
Medlem
Detfrinteplatss avatar
Hmmm...
Jag blev tillrckligt cklad av Aftonhorans mngkulturella artiklar om den framtida klimatinvandringen. Ingen vill ju ha tjurrusning p Gotland, eller hur?

EU mste vi lmna s fort som mjligt, annars blir vi "skuldsatta" av det vrdelsa projektet.
Vi riskerar att f en blandning av terror/tjurfktning i bussen.

Om klimathotet faktiskt r s illa som det sgs, s ska vi vl vara mer nationalistiska nu, n vad vi var fr 30 r sen?

Det r VI som har rtt att verleva i VRT land, och det r VI och vra frfder som har grundat vrt ideala tillstnd.

"Survival of the fittest" klmmer vissa fram nr jag sger att nordbor r bttre n balkaniter.

Survival of the blatte sger jag. Helt och hllet uselt av svenska regeringen att inte stoppa den skeva evolutionen.
2007-07-06, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Om det kommer hit personer som sger att de r klimatflyktingar s kommer svenska myndigheter g p det i vanlig ordning. Sen gr ordet om att de dumma svenskarna tror p att det finns klimatflyktingar s kommer folket i stora flockar.
Hlla reda p klimatet r lttare n att veta om asylskande ljuger nu, d man egentligen redan har kunnat avsl 98% av de ankommande med befintlig kunskap.
2007-07-06, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jackthehammer
Nej svenskar skall ju naturligtvis inte nekas i deras egna land. Nr det kommer till EU-medborgare r jag lite halvt reserverad. Jag anser att de EU-medborgare som var EU-medborgare fre den stora expansionen i 2004 eller nr det nu var, ocks skall f flytta till Sverige, allts med andra ord steuropeiska EU-medborgare skall inte vara vlkomna i Sverige.

Tror inte de har ngra som helst planer p att bromsa ngot verhuvudtaget.
Det r gamla sdra EU som fr problem, dom nya har ingen vgat tala om n.

Regeringen kommer med ett frslag i mars, som skulle ha kommit redan, om arbetskraftsinvandring. Ministern har uttalat att han vill reducera asylinvandringen kraftigt med detta.
Det kan fungera med arbetsdugliga men asylnringen vill nog inte d ut.
2007-07-06, 22:34
Medlem
Zog Ruless avatar
Tramstrd. Tillsgelese till Hola Bandola. Lser.//mod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in