Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-07-14, 17:58
  #13
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughb0y
Som tidigare sagt använd filtret som finns i kranen på toan hemma.
Även jag bor fortf. hemma och har använt det till en liten liten bong som jag har från turkiet .
Det finns ca 2-3 filter i kranen så man märker ingen skillnad om du lossar ett filter.

Men personligen så använde inte jag något filter första gången jag använde majspippa, man får LITe gräs i munnen till en början men det är bara svälja, THC där med

Lycka till !

Inte så kul när man får brinnande gräs i munnen dock.
Hur lossar man ett såntdär filter? Har försökt nån gång, men gett upp snabbt.
Citera
2007-07-14, 18:08
  #14
Avstängd
SenGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Inte så kul när man får brinnande gräs i munnen dock.
Hur lossar man ett såntdär filter? Har försökt nån gång, men gett upp snabbt.
Skruva för kung och fosterland
Citera
2007-07-14, 18:10
  #15
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SenG
Skruva för kung och fosterland

Jag ska alltså skruva i den nedersta delen av kranen, för att sedan pilla loss filtrer när den delen väl har lossnat?
Citera
2007-07-14, 18:12
  #16
Medlem
Snusets avatar
Citat:
Hur lossar man ett såntdär filter? Har försökt nån gång, men gett upp snabbt.


Alltså, hur man lossar från kranen? Enkelt, ta en polygrip eller rörtång och nyp åt runt den platta delen. Bara skruva loss lite försiktigt. Sen är det förbannat svårt att få loss näten, så det bästa är att bege sig till järnaffären och köpa nytt. Det kan vara lätt pinsamt att behöva förklara varför vattnet i badrummet sprutar åt alla möjliga håll. Det kostar mindre än en femtiolapp, som den uppmärksamme vet, och framför allt, det minskar risken att åka dit på grund av en pissgrejj som ett trasigt vattenfilter.

Men om du envisas med att använda filter hemifrån så brukar det bästa vara att pilla in en knivkant eller något annat pillverktyg i en maska och sen dra eller bräcka uppåt. Försiktigt. Och det märks på strålen att något är vajsing sen. Tag varning!

Kör på!
Citera
2007-07-14, 18:25
  #17
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuset
Alltså, hur man lossar från kranen? Enkelt, ta en polygrip eller rörtång och nyp åt runt den platta delen. Bara skruva loss lite försiktigt. Sen är det förbannat svårt att få loss näten, så det bästa är att bege sig till järnaffären och köpa nytt. Det kan vara lätt pinsamt att behöva förklara varför vattnet i badrummet sprutar åt alla möjliga håll. Det kostar mindre än en femtiolapp, som den uppmärksamme vet, och framför allt, det minskar risken att åka dit på grund av en pissgrejj som ett trasigt vattenfilter.

Men om du envisas med att använda filter hemifrån så brukar det bästa vara att pilla in en knivkant eller något annat pillverktyg i en maska och sen dra eller bräcka uppåt. Försiktigt. Och det märks på strålen att något är vajsing sen. Tag varning!

Kör på!

Då vet jag, tack.
Får nästan ta och hasa mig bort till närmsta järnhandel.
Citera
2007-07-15, 03:35
  #18
Avstängd
Brain Formulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocobe
Aluminiumfolie är inte nyttigt. Men däremot borde väl grillfolie fungera? Eftersom man använder det när man grillar.

Nja det vettefan. Tänkte att det är ju onödigt pga alla kemikalier som man andas in när man hettar upp skiten.
Citera
2007-07-15, 08:08
  #19
Medlem
Jag brukar bara ta en kniv och sätta mot ena sidan, för att sedan bända loss nätet.
Citera
2022-12-22, 14:48
  #20
Medlem
b00b00s avatar
Bump deluxe:

Ni som höll på att röka under denna tråds start, hur gör ni nu? Röker ni fortfarande? Lyxiga bongar? En somalie som rullar färdiga pinnar?
Citera
2022-12-22, 15:04
  #21
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuset
Annars kostar en ny krandel ca. 35-40 riksdaler. Har man vägarna förbi malmö så knallar man in på Thomas Tobak - ett veritabelt Mekka (no pun intended) för pipor, blunts, reservdelar och annat. Även nät, 5 för 20.

Och får man lov att rekommendera att du huttar majspipan och införskaffar något stiligare. Det är ju faktiskt helt ok med en schysst "vanlig" pipa som man kan dra fram på stan, menar jag.

Dessutom så ska du leva med den länge, så det lönar sig att lägga ner några kronor på den.

Nåväl, om du envisas med att hålla fast vid majspipan (små sår, fattiga vänner och majspipor ska man trots allt inte förakta) så ta hand om din kompis ordentligt. Rengör var femte gram ungefär, eller på torsdagskvällar. Vilket som går bra.
Införskaffa piprensare. Bra till rengöring men även som budgetfilter. Elda av all bomull och rulla ihop till en rulle. Vips, ett fint filter.
Aceton/T-röd för att doppa piprensarna i innan rengöring.
Braständare, mest för att du ska slippa bränna sidan på tummen hela tiden.

Så, var nu varsam så ska nog allt gå bra. Annars kommer FB's hela GubbFlummarliga och tar dig!

Det där ordspråket <3
Citera
2024-03-20, 22:01
  #22
Medlem
Snusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Bump deluxe:

Ni som höll på att röka under denna tråds start, hur gör ni nu? Röker ni fortfarande? Lyxiga bongar? En somalie som rullar färdiga pinnar?

Inte nog med att jag fortfarande puffar, jag har skaffat mig ett jobb så jag kan puffa ännu mer. Däremot röker jag inte tobak längre, har helt gått över till vejp som ersättning för både cigg och cannabis.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback