• 5
  • 6
2007-08-12, 11:53
Medlem
Ekkis avatar
men om de nu är så farligt, varför har inte några terrorister ringt samtidigt någon gång och därför få planet att krascha?
Citera
2007-08-12, 16:37
Medlem
kamicazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekki
men om de nu är så farligt, varför har inte några terrorister ringt samtidigt någon gång och därför få planet att krascha?
Nej men alltså de vill ju åka in i byggnader och förstöra så mycket som möjligt, som sagt så är planet väldigt svårmanövrerat med mobiltelefonen så därför har terrorrister inte testat det, sen har de ju inte heller tillgång till flashback så de är inte så kunniga som vi.
Citera
2007-08-13, 13:53
Medlem
NoRegretss avatar
När jag åkte så va dom MYCKET noga med att påpeka i högtalarna att mobilerna skulle vara avstängda.
Har man flygplansläge på mobilen så är de självklart att du får ha mobilen på...

...för att vara seriös en sekund!
Citera
2011-03-17, 13:18
Medlem
daicazzos avatar
Vad är påhittet med att man inte får ha annan elektronisk utrustning på under start och landning?

Finns det en bra anledning till allt detta trams när man är ute och flyger?

Jag tror att fler och fler skiter i att stänga av mobilen osv.
Citera
2011-03-17, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lakritssnöret
haha, jag ska titta upp hur mycket sanning det är i det du säger. En bekant har precis blivit färdigutbildad pilot. Han kör Boeing etc...ska ta ett snack med han.

Jag uttalar mig inget om det du säger, för jag vet inte. Men jag tror inte ett skvatt på det.

EDIT:
Du svarade aldrig på min frågeställning:

Hoppas verkligen du förstår att han skämtade med dig...
Citera
2012-03-30, 15:26
Medlem
Agreatdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGF
jag vet inte riktigt hur reglerna är men när jag åkte med ryanair till marsielle i våras så hade jag på mig min w850i som jag körde på flightmode, vette fan om det är ok eller inte med det funka
Eftersom du hade flightmode på så är de okej för flightmode stänger att allt nätverk på telefonen och då så kan man ju ha de på för de är ju nätverket som kan störa men jag har surfat på telefonen förut utan flightmode så de är nog inte sån fara tror jag.
Citera
2012-03-30, 16:02
Medlem
screamerns avatar
Nu för tiden är det så att ALL elektronik ska vara avstängd under lyftning och landning.
Däremot när man är uppe i luften så får man slå på igen, och de flesta planen har Wifi som man kan koppla upp sig mot med telefon eller laptop.

Varför den ska vara det just när man far upp och ner vet jag inte.
Citera
2012-03-30, 16:23
Medlem
Hallonjudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av screamern
Nu för tiden är det så att ALL elektronik ska vara avstängd under lyftning och landning.
Däremot när man är uppe i luften så får man slå på igen, och de flesta planen har Wifi som man kan koppla upp sig mot med telefon eller laptop.

Varför den ska vara det just när man far upp och ner vet jag inte.
Har till stor del att göra med att personalen ombord ska kunna ha din totala uppmärksamhet, då de flesta olyckor sker under start och landning.
Citera
2012-03-31, 00:37
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonjuden
Har till stor del att göra med att personalen ombord ska kunna ha din totala uppmärksamhet, då de flesta olyckor sker under start och landning.

Ja, och ingen facebook uppdatering vid olycka. Vid brand t.ex. så får man räkna med att man inte överlever 2 minuter efter upptäckten.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in