2015-11-29, 14:50
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christofferfan
Jag förstår inte vad du vill ha ut med att Storbritannien kände till Molotov-Rebbentroppakten? Jag vet att dom kände till den men bara för att Storbritannien kände till den så behövde dom inte förklara krig mot både Sovjet och Tyskland, än en gång det var ingen militär allians utan en icke-angreppspakt. Vad vill du ha ut av just detta?

Har inte heller hävdat att Polen var orsaken till WWII och att Storbritannien inte ville ha krig mot Tyskland, sluta med att dra egna slutsatser och vrida mina ord till dina egna.

Uppenbarligen så var Storbritannien villiga att kriga mot Tyskland för att stoppa dom från att ta över hela Europa. Var det ett långt och blodigt världskrig som Storbritannien ville ha? Förmodligen inte. Var det ett pris dom var villiga att betala? Uppenbarligen, Hitler var ett nog stort hot för Storbritannien så dom kunde helt enkelt inte ignorera detta.

Nu halkar du allt längre bort från din ursprungliga hypotes och verkar ha landat i ett cirkelbevis. Så det hjältemodiga brittiska imperiet som höll över 20% av jordens landyta vid tidpunkten ville alltså hindra stygga Tyskland från att utmana? Är det så jag ska uppfatta din åsikt? Tror du att befolkningarna i de brittiska kolonierna hade delat din uppfattning?
Citera
2015-11-29, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Nu halkar du allt längre bort från din ursprungliga hypotes och verkar ha landat i ett cirkelbevis. Så det hjältemodiga brittiska imperiet som höll över 20% av jordens landyta vid tidpunkten ville alltså hindra stygga Tyskland från att utmana? Är det så jag ska uppfatta din åsikt? Tror du att befolkningarna i de brittiska kolonierna hade delat din uppfattning?

Säger inte att Engelsmännen var några änglar, även dom led av storhetsvansinne och dom gjorde absolut inte alltid rätt för sig, har för mig att jag har läst att England har invaderat 90% av världens länder genom åren och det talar väl sitt tydliga språk om det nu stämmer.

Förmodligen så använde sig även Engelsmännen av våld då och då för att utöka sitt imperium.

Men med tanke på vad Tyskland höll på med från när Hitler kom till makten till 1945 så skulle jag säga att England använde sin makt på rätt sätt och besegrade Tyskland som behandlade folk bra mycket värre än Engelsmännen.
Citera
2015-11-29, 15:09
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Som någon annan redan nämn Churchill förklarade inte krig mot Tyskland utan han blev premiärminister för Storbritannien samma dag som Tyskland anföll Frankrike dvs 10maj 1940.
Inte för att det spelar så stor roll i detta sammanhang.

Men när ett land som Tyskland med Hitler i spetsen helt plötsligt vänder sin ekonomi totalt så är det givetvis bra. Men när Tyskland börjar visa tecken på att deras ambitionen inte slutar med att Tyskland ska få en ordentlig ekonomi utan dom utökar även sitt territorium, flyttar sina gränser och utökar sin armé från 100 000män+ 15 000 sjömän och från att inte ha något flygvapen eller ordentligt artilleri till att återinföra den allmäna värnplikten igen och även bygga upp dåtiden starkaste flygvapen så blir dom även ett större hot ur ett militäriskt perspektiv.

Tyskland gjorde inte allt i smyg och med tanke på deras redan dåliga rykte om hur opålitliga dom var så drog nog många slutsatsen att dom kommer fortsätta expandera och flytta ut sina gränser, vilket dom också gjorde.

Hur kan judarna ha profiterat och inte blivit bestulna? Att judiska butiker blir plundrade och beslagtagna. Judiska fastigheter blir beslagtagna av staten och judarna själva blir rånade, mördade och skickade till läger.
Det som hände på kristallnatten är väl ett bra bevis på att Judarna blev bestulna på det dom hade.

Judarna som plundrat Tyskland in på bara skinnet under Weimarrepubliken tjänade enorma summor pengar mellan 1933-38. Den judiske bankiren Max Warburg satt t.o.m i Reichbank's styrelse fram till 1938 och var en av dem som godkände rekryteringen av Hjalmar Schacht. Icke att förglömma så tjänade hans bank, Warburg Bank i Hamburg, mycket pengar under det tyska ekonomiska undret. Så den judiska lipvalsen får du allt dra någon annanstans.
Citera
2015-11-29, 15:16
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Säger inte att Engelsmännen var några änglar, även dom led av storhetsvansinne och dom gjorde absolut inte alltid rätt för sig, har för mig att jag har läst att England har invaderat 90% av världens länder genom åren och det talar väl sitt tydliga språk om det nu stämmer.

Förmodligen så använde sig även Engelsmännen av våld då och då för att utöka sitt imperium.

Men med tanke på vad Tyskland höll på med från när Hitler kom till makten till 1945 så skulle jag säga att England använde sin makt på rätt sätt och besegrade Tyskland som behandlade folk bra mycket värre än Engelsmännen.

Som sagt, fråga folk i de forna brittiska kolonierna istället. Ditt synsätt är typiskt anglofilt men det är britterna som förstås fått skriva historien. Någon sanning finns dock inte alls i den historieskrivningen. Det brittiska imperiet var en synnerligen ondskefull plundrarhydra som i realiteten kontrollerades av Rotschildkabalen. USA är arvtagare till det brittiska imperiet och de har samma megalomaniska globalistplaner. Sagan om de hjältemodiga världsbefriarna är just en...saga.
Citera
2015-11-29, 15:52
Medlem
Dorniers avatar
Å andra sidan så beundrade Hitler engelsmännen och dess imperium trots allt. Det bestod ju också av hela länder som inte längre var rena kolonier utan istället såkallade dominions, Kanada, Australien, Nya Zeeland, Sydafrika.

Det var den vite mannens utbredning över världen. För övrigt hade de flesta länder i Europa kolonier, även Tyskland före första världskriget.

Brittiska kolonier var besittningar i Karibien, Afrika, Hong Kong, Indien, Egypten med Suezkanalen, mfl.

Man använde självklart också våld för att erövra och upprätthålla imperiet, det är bara inte lika känt som det våld Nazityskland använde. Sen grejen med Hitler är att det skedde i Europa och inte på andra sidan jordklotet vilket gjorde att det blev mer påtagligt.
Citera
2015-11-29, 17:18
Medlem
Citat:
Judarna som plundrat Tyskland in på bara skinnet under Weimarrepubliken tjänade enorma summor pengar mellan 1933-38. Den judiske bankiren Max Warburg satt t.o.m i Reichbank's styrelse fram till 1938 och var en av dem som godkände rekryteringen av Hjalmar Schacht. Icke att förglömma så tjänade hans bank, Warburg Bank i Hamburg, mycket pengar under det tyska ekonomiska undret. Så den judiska lipvalsen får du allt dra någon annanstans.

Det intressanta här är att du nämner en person. Tycker det är nästan roligt på något sätt att så fort det är judar i farten så pratas det om dom som ett gäng, som om dom vore en maffia eller något. Det är aldrig så när det gäller säg tex Donald Trump, han är sjukt rik och kristen men ingen säger att det är kristna som mjölkar ut pengar från fastighetsbranschen. Men så fort det är en jude som gör det så är det helt plötsligt "judarna" som mjölkar något på pengar.

Och som sagt du nämnde en jude som tjänade mycket pengar i Tyskland under WWII. Men visst, jag är realistisk jag tror det var fler än en jude som tjänade pengar på WWII men antalet judar som förlorade all sin förmögenhet och även livet är förmodligen mer än dom som tjänade på det.

Så att säga att "judarna" inte blev rånade utan att dom profiterade på WWII är ju världens största lögn. Sen att det var någon jude som tjänade på det är lika intressant som att en vanlig kristen tjänade på det, borde ju inte vara någon skillnad kan man tycka.

Och vad menar du med judiska lipvalsen? Anser du att judehatet i Tyskland var legit eller?

Citat:
Som sagt, fråga folk i de forna brittiska kolonierna istället. Ditt synsätt är typiskt anglofilt men det är britterna som förstås fått skriva historien. Någon sanning finns dock inte alls i den historieskrivningen. Det brittiska imperiet var en synnerligen ondskefull plundrarhydra som i realiteten kontrollerades av Rotschildkabalen. USA är arvtagare till det brittiska imperiet och de har samma megalomaniska globalistplaner. Sagan om de hjältemodiga världsbefriarna är just en...saga.

Vet att Engelsmännen inte var änglar, men en fråga till dig! Behandlade Tyskarna folk bättre? I tex deras ockuperade länder? Du verkar ju tro att Engelsmännen var roten till allt ont medans Tyskarna var en oskyldig nation som bara försökte överleva.
Senast redigerad av christofferfan 2015-11-29 kl. 17:23.
Citera
2015-11-29, 19:38
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Det intressanta här är att du nämner en person. Tycker det är nästan roligt på något sätt att så fort det är judar i farten så pratas det om dom som ett gäng, som om dom vore en maffia eller något. Det är aldrig så när det gäller säg tex Donald Trump, han är sjukt rik och kristen men ingen säger att det är kristna som mjölkar ut pengar från fastighetsbranschen. Men så fort det är en jude som gör det så är det helt plötsligt "judarna" som mjölkar något på pengar.

Och som sagt du nämnde en jude som tjänade mycket pengar i Tyskland under WWII. Men visst, jag är realistisk jag tror det var fler än en jude som tjänade pengar på WWII men antalet judar som förlorade all sin förmögenhet och även livet är förmodligen mer än dom som tjänade på det.

Så att säga att "judarna" inte blev rånade utan att dom profiterade på WWII är ju världens största lögn. Sen att det var någon jude som tjänade på det är lika intressant som att en vanlig kristen tjänade på det, borde ju inte vara någon skillnad kan man tycka.

Och vad menar du med judiska lipvalsen? Anser du att judehatet i Tyskland var legit eller?

Vet att Engelsmännen inte var änglar, men en fråga till dig! Behandlade Tyskarna folk bättre? I tex deras ockuperade länder? Du verkar ju tro att Engelsmännen var roten till allt ont medans Tyskarna var en oskyldig nation som bara försökte överleva.

"Bara en person". Max Warburg var inte direkt vem som helst utan Tysklands mäktigaste jude och därtill var bankirfamiljen Warburgs som bodde i USA också väldigt mäktiga. Judenheten är en maffia, en global sådan, och det är inget påstående som vår sida dragit ur röven förstår du. Eftersom banksystemet som det är uppbyggt är helt centralt för all maktutövning och de mäktigaste bankirfamiljerna har varit judar sedan Rotschild skapade det moderna centralbankssystemet. Trump är fastighetsmagnat, förstår du skillnaden mellan det och att skapa luftpengar som man får ta ut ränta på? Du kanske skulle förkovra dig i hur banksystemet fungerar?

Jag kan försäkra dig om att de vinster som judarna som grupp gjorde under fredsåren, krigsåren och efter kriget är löjligt mycket mer än eventuella förluster som åsamkades judar. Du får ursäkta om jag inte instämmer i den judiska gnölkören. Läs om Balfourdeklarationen så får du en litet aptitretare till varför judar blev alltmer hatade i Tyskland efter WWI. De tyska judarna sålde ut Tyskland fullständigt.

Fråga fransmännen vad de tycker om de allierades ockupation jämfört med den tyska. En vecka efter landsstigningen i Normandie hade fler franska kvinnor våldtagits än under hela den tyska ockupationen.
Citera
2015-11-29, 20:13
Medlem
Citat:
"Bara en person". Max Warburg var inte direkt vem som helst utan Tysklands mäktigaste jude och därtill var bankirfamiljen Warburgs som bodde i USA också väldigt mäktiga. Judenheten är en maffia, en global sådan, och det är inget påstående som vår sida dragit ur röven förstår du. Eftersom banksystemet som det är uppbyggt är helt centralt för all maktutövning och de mäktigaste bankirfamiljerna har varit judar sedan Rotschild skapade det moderna centralbankssystemet. Trump är fastighetsmagnat, förstår du skillnaden mellan det och att skapa luftpengar som man får ta ut ränta på? Du kanske skulle förkovra dig i hur banksystemet fungerar?

Jag kan försäkra dig om att de vinster som judarna som grupp gjorde under fredsåren, krigsåren och efter kriget är löjligt mycket mer än eventuella förluster som åsamkades judar. Du får ursäkta om jag inte instämmer i den judiska gnölkören. Läs om Balfourdeklarationen så får du en litet aptitretare till varför judar blev alltmer hatade i Tyskland efter WWI. De tyska judarna sålde ut Tyskland fullständigt.

Fråga fransmännen vad de tycker om de allierades ockupation jämfört med den tyska. En vecka efter landsstigningen i Normandie hade fler franska kvinnor våldtagits än under hela den tyska ockupationen.

Visst han var inte vem som helst men han var inte heller en av dom 6millar judar som mördades av Tyskarna under WWII heller, varför ska dom 6miljoner människorna få ta skiten för att han tjänade pengar? Snacka om att du drar alla över en och samma kam... eller jaa inte alla dom måste ju vara judar först.

Det är sjukt när du skriver att judarna som grupp tjänade mer än eventuella förluster. Ett fåtal personer som nu råkade vara judar tjänade en massa pengar medans 6millar blev mördade. Jag vet inte men det känns inte som ett den vanliga juden tjänade så mycket på det.
Bara för att några få personer som delar samma tro som dig tjänar mycket pengar så betyder det inte att du tjänar på det.

Tar gärna en källa på ditt påstående om att de allierade våldtog fler än Tyskarna i Frankrike efter så lite som en vecka!
Och du verkar vilja att jag ska fråga en herrans massa människor om hur det var för länge sen, men du kan ju då gå och fråga hur det var för polackerna, ryssarna eller alla som Tyskland ansåg som undermänniskor hur det var.
Citera
2015-11-29, 21:30
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Det var en ganska dålig liknelse med den italienska maffian faktiskt, Hjalle.

Det är ju inte så att alla italienare ursäktar maffian på samma sätt som judar oftast ursäktar judisk makt.

Som Lasse Wilhelmson sade i Radio Nordfront så är det få judar som kritiserar andra judar, skulle det då vara få italienare som kritiserar maffian?

Alla italienare är mafiosos?

Jämförelsen är intressant i avseendet att till skillnad mot den judiska maffian är det ingen som förnekar att den italienska maffian existerar. Några likheter i övrigt har jag inte hävdat.
Citera
2015-11-29, 21:32
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
1. det saknas krigsförklaring

2. officerare dödades

3. krigsfångar behandlades ej enligt genevekonventionen

4. civilbefolkningen utsattes för grymheter

5. civilbefolkning användes som slavarbetare

Att det därutöver utfördes våldtäkter, massakrer övergrepp mm

Men de sovjetiska trupperna gjorde bl a vad ?????? Försvarade sig ???

Allt enligt sovjetiska anklagelser. Och vi vet ju alla hur enormt trovärdigt Sovjet var som styrdes av den store humanisten Josef Stalin.
Citera
2015-11-29, 21:35
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Jämförelsen är intressant i avseendet att till skillnad mot den judiska maffian är det ingen som förnekar att den italienska maffian existerar. Några likheter i övrigt har jag inte hävdat.

Både jag och förmodligen även christofferfan tolkade ditt argument som att italienare som folk har samma relation till maffian som judar har till judisk makt.

Nu tror inte christofferfan att judar ser på judisk makt på det sättet, men det är en annan sak.
Citera
2015-11-29, 21:41
Medlem
Citat:
Allt enligt sovjetiska anklagelser. Och vi vet ju alla hur enormt trovärdigt Sovjet var som styrdes av den store humanisten Josef Stalin.

nr 1 dvs att Tyskland inte förklarade krig är alltså endast en sovjetisk anklagelse ?????????????????????????????????????????????????? ????????

Källa på krigsförklaringen

och att övrigt endast är sovjetiska anklagelser

Att det råkade finnas ryska civila i tyska koncentrationsläger/arbetsläger i Tyskland var väl bara en lapsus

Babi Yar var väl även det en stor lögn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in