2023-11-29, 10:47
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorzarn
Vljer att lyfta en gammal trd.

Har ftt Abilify nu fr min bipolra sjukdom. Hller p att varva upp och frgade lkaren om jag inte skulle hja lite p min Lamotorgin, jo det skulle jag, upp till 150mg frn nuvarande 100mg, samt brja med Abilify 7,5mg. Tar ven quentapin 50mg p kvllen. Vad fan r detta fr kombo, vanligt?
Skulle byta ut quietispin mot nozinan eller propavan. Vid 50 mg quietispin m den vara bra fr smnen men den r ocks antidepressiv i den dosen och riskerar frvrra begynnande uppvarvning.
Kombin i vrigt r vl inget konstigt, men frsiktighet gllande quietispins antidepressiva effekt vid 25-50 mg slarvas det med. Utifrn att du r p vg uppt kan jag tycka att den r det enda konstiga i den hr kombon.
Citera
2024-03-05, 17:31
Medlem
Slaskmedias avatar
Bumpar trd istllet fr att starta ny. Frgan r frmst till dem som har egen erfarenhet eller sett andra p nra hll.

Min vninna har ftt Abilify 5mg fr att, om jag frstr det rtt, m lite bttre och f ett jmnare humr, allts inte som direkt antipsykotiskt. Hur kan hon frvnta sig att det ska knnas eller hjlpa?

Hur snabbt kan hon frvnta sig nn typ av effekt efter frsta pillret? Brjar det verka liksom 100% direkt eller mste det byggas upp nn typ av dep frst?

Vilka biverkningar har ni knt av? ven den som inte knt av biverkningar fr grna svara.
Citera
2024-03-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Bumpar trd istllet fr att starta ny. Frgan r frmst till dem som har egen erfarenhet eller sett andra p nra hll.

Min vninna har ftt Abilify 5mg fr att, om jag frstr det rtt, m lite bttre och f ett jmnare humr, allts inte som direkt antipsykotiskt. Hur kan hon frvnta sig att det ska knnas eller hjlpa?

Hur snabbt kan hon frvnta sig nn typ av effekt efter frsta pillret? Brjar det verka liksom 100% direkt eller mste det byggas upp nn typ av dep frst?

Vilka biverkningar har ni knt av? ven den som inte knt av biverkningar fr grna svara.

t den inte s lnge pga fr jobbiga biverkningar s kan inte svara fr effekten. Fick extremt mycket kryp i benen, restless legs eller vad det kallas. Helt omjligt att ligga still. Verkar vara en vanlig biverkning vad jag frstr, men mycket mjligt att det r vergende.
Citera
2024-11-27, 13:07
Medlem
Lifestealers avatar
En hel roman fr att bertta ngra ord.

Ta med tjejen och flytta till Tyskland. Om hon dissar kan du ju alltid skaffa ny flickvn dr nere som frmodligen r lite mera klok (liberal).
Citera
2024-11-27, 17:22
Medlem
DragforADHDs avatar
tror man kan bli trtt av abilify
Citera
2025-01-06, 23:04
Medlem
engammalfisks avatar
Abilify r det vrsta preparatet jag varit med om, ett par mnaders mardrm nr jag provade den sen ngra mnader till efter att ha slutat.

Synd fr jag gillar Japan, tv-spel & anime men mediciner r de inte bra p i Japan dr den utvecklades, den r bland de nyaste p marknaden men jag tror nog det ldsta/Haldol r mycket bttre.

En vldigt konstig bieffekt r att man kan spela mer fr pengar, lotto och snt & om gud ngonsin planerat att man skall vara hyperaktiv & energirik & uppspelt & glad en viss dag i sitt liv s avbokar Abilify den mjligheten permanent enligt tillverkarna & FASS.

Achtung, Abunai.
Citera
2025-01-10, 21:13
Medlem
Kommer pusha lkaren med att prova abilify igen d det dmpade mina paranoida tankar och rster i skallen som bst, har gtt igenom cirkus 6 neuroleptikor, 4 antidepp! Gr just nu p Reagila minimum dos som knns som ett sockerpiller fr mig!

Varfr jag slutade med abilify var fr jag blev s extremt rastls och kunde inte sitta still mer n 10 sekunder! Jag kommer be lkaren om att f prova abilify igen men denna gngen frska f akineton utskrivet p samma veva, r det ngon som har en aning hur jag ska lgga upp det fr lkaren mitt nsta mte?
Citera
2025-01-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsken1399
Kommer pusha lkaren med att prova abilify igen d det dmpade mina paranoida tankar och rster i skallen som bst, har gtt igenom cirkus 6 neuroleptikor, 4 antidepp! Gr just nu p Reagila minimum dos som knns som ett sockerpiller fr mig!

Varfr jag slutade med abilify var fr jag blev s extremt rastls och kunde inte sitta still mer n 10 sekunder! Jag kommer be lkaren om att f prova abilify igen men denna gngen frska f akineton utskrivet p samma veva, r det ngon som har en aning hur jag ska lgga upp det fr lkaren mitt nsta mte?

Jag tycker du kan lgga upp det precis som du skrivit hr.
Citera
2025-01-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Jag tycker du kan lgga upp det precis som du skrivit hr.

Japp, dessvrre har min lkare varit emot akineton tidigare s vet fan inte.. Ska jag be om en ny lkare kanske?
Citera
Igår, 16:42
Medlem
Citat:
Japp, dessvrre har min lkare varit emot akineton tidigare s vet fan inte.. Ska jag be om en ny lkare kanske?

Att f ny lkare kan ta lng tid om du gr inom den offentliga vrden.
Men sg att du vill prova Abilify igen fr att den fungerat bst mot det paranoida och rsterna men att du verkligen behver ngot som minskar rastlsheten som gr det omjligt att sitta still d. Helt enkelt fr att nuvarande medicin inte fungerar.

Lkaren kanske har ngot bttre alternativ d, eller ger dig Akineton. Fungerar inte den medicin du har nu och du har en psykossjukdom mste han hitta p ngot.
Citera
Igår, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Att f ny lkare kan ta lng tid om du gr inom den offentliga vrden.
Men sg att du vill prova Abilify igen fr att den fungerat bst mot det paranoida och rsterna men att du verkligen behver ngot som minskar rastlsheten som gr det omjligt att sitta still d. Helt enkelt fr att nuvarande medicin inte fungerar.

Lkaren kanske har ngot bttre alternativ d, eller ger dig Akineton. Fungerar inte den medicin du har nu och du har en psykossjukdom mste han hitta p ngot.

Lter vl bra, kommer lgga upp det exakt s! Har inte ens ftt psykos som diagnos men har paranoida tankar och rster i skallen som kommer och gr, vilket r vldigt jobbigt
Citera
Idag, 01:56
Medlem
engammalfisks avatar
Citat:
Lter vl bra, kommer lgga upp det exakt s! Har inte ens ftt psykos som diagnos men har paranoida tankar och rster i skallen som kommer och gr, vilket r vldigt jobbigt
Du kanske skulle m bttre om du flyttade till ett gruppboende s du kan prata bort det jobbiga.
Neuroleptika r lugnande, det finns ingen "medicin" mot "rster".

Nmnde gruppboende fr du verkar lite begvningshandikappad i och med att du tror att en sjukdom kan prata, inget fel med det jag ser endast elaka som defekta.

Nr det kommer till auditoriska "hallucinationer" s krvs att man lever fr att forma ord & sammanhngande meningar samtidigt s kan inte vetenskapen avgra ifall verkligheten r en simulation eller inte, gissa vilken som r den enda frutsttningen fr att man ska kunna hra rster r.

Vettigare att kalla det hgre makter s mycket kan jag medge men kalla det sjukdom eller magi d vaknar Spock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in