• 6
  • 7
2008-11-30, 15:16
Medlem
Engelska med Bostondialekt är gosig.
Sen tycker jag faktiskt britter pratar skitful engelska. Speciellt barnen, låter så konstigt.
Citera
2008-11-30, 15:55
Medlem
Satan i gatans avatar
Tycker vissa skotska dialekter är fina. Är även en stor anhängare av sydstatsengelska.

Fränaste brytningen är förmodligen den italienska eller den ryska.

Sydafrikansk engelska är ganska trist och finnar som försöker parata engelska låter ytterst osympatiska.
Citera
2008-11-30, 23:03
Medlem
Jag kommer från england och tycker att svenskar har sköna dialekter. Alla skandinavien brytningar låter väldigt cool faktiskt. Annars tycker jag att Nya Zeeland har en skön brytning.
Citera
2008-12-01, 14:47
Medlem
Diverse indiska nationaliteter talar märklig engelska. Lite väl mycket Kwik-e-mart och så för min smak.
Citera
2008-12-01, 20:16
Medlem
rymdraketens avatar
Det är någonting som gör att danskar som pratar engelska låter fruktansvärt roliga. Speciellt när det handlar om teknikrelaterade ord låter allting otroligt mycket häftigare. När en dansk förklarar att han köpte en widescreen-TV med high definition blir det hela otroligt mycket mer spejsat.

"Ja, for hilvede. Jag haur kopt en Waaajdscreen TIVI mi Haj Difiniition!"
Senast redigerad av rymdraketen 2008-12-01 kl. 20:22.
Citera
2024-11-10, 10:12
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtensson
Diverse indiska nationaliteter talar märklig engelska. Lite väl mycket Kwik-e-mart och så för min smak.

Jag håller med, indier som "försöker" prata engelska är det vidrigaste som finns att lyssna på, jag förstår inte hur svårt det kan vara att lägga om till en mer neutral engelsk accent, de är ju ändå ingenjörer?
Citera
2024-11-11, 05:30
Bannlyst
Kul tråd. Ja jamaikansk och indisk engelska kan låta kul. Arabisk engelska är sådan där de pratar i filmer som Delta Force. Australiensisk engelska är...ful. Vi svenskar som pratar, det gör ont i öronen på mig om det låter som amerikansk engelska.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in