• 1
  • 2
2007-08-22, 16:54
Medlem
loungepuppys avatar
Det sjlvklara svaret p frgan r frsts att man ska bertta fr sin terapeut att man har suicidtankar. Det r rimligen lttare fr en terapeut att hjlpa en person som inte sitter och undanhller viktig information om hur han/hon mr.

andra sidan s r det klart att en del behandlare reagerar kraftigt d sjlvmordstankar kommer fram. Jag tror dock att de som jobba ri landstinget r ganska vana och inte gr i taket precis. Det har funnits flera inlgg i detta forum dr man snarare kritiserat att man inte blir inlagd trots suicidtankar.

Jag rekommenderar ppna kort, annars bakbinder Du hnderna p Din terapeut.

Viktigt att Ni kan ha ett samtal om hur de dr tankarna mer exakt ser ut och hur Du knner fr dem. Om Du sjlv r orolig att Du skall ta livet av Dig i en svacka s br ju Din terapeut ocks vara det. Om det snarare r en slags flyktfantasi och Du r sker p att det aldrig kan hnda i verkligheten kan Ni tala om tankarnas funktion.
Citera
2007-08-22, 17:31
Medlem
Jag hll p att bli tvngsinlagd d jag rkade nmna att "hoppa framfr ett tg skulle kanske inte va s dumt nd". Att ligga vervakad p avdelning var inte en av mina hgsta nskningar s jag fick helt enkelt snacka mig ur det och har aldrig nmnt det sen dess. Och d pongterade jag nd att tanke inte r lika med handling, hon var lite knslig min psyktant .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in