2024-10-02, 21:44
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Ngon som vet hur snabbt toleransen kar p Svamp? Jag brukar trippa typ 4 - 5ggr per r men jag upplever nu att mina trippar endast hller i sig typ 2 timmar innan det gr nert till en skn Afterglow.

Men nr jag brjade trippa fr typ 3 r sedan s kunde det hlla i sig betydligt lngre innan det gick ner.

Fortfarande fantastiskt sknt och ger mig mycket gldje och harmoni!

Men har fortfarande aldrig ngonsin upplevt ngra riktiga hallucinationer p detta

/Mvh
Citera
2024-10-06, 22:10
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Ngon som vet hur snabbt toleransen kar p Svamp? Jag brukar trippa typ 4 - 5ggr per r men jag upplever nu att mina trippar endast hller i sig typ 2 timmar innan det gr nert till en skn Afterglow.

Men nr jag brjade trippa fr typ 3 r sedan s kunde det hlla i sig betydligt lngre innan det gick ner.

Fortfarande fantastiskt sknt och ger mig mycket gldje och harmoni!

Men har fortfarande aldrig ngonsin upplevt ngra riktiga hallucinationer p detta

/Mvh
Med mnader mellan tripparna hinner tolerensen nollstllas med god marginal. Antingen r svampen du tar nufrtiden mindre potent n den du tog fr tre r sedan, dosen lgre eller s har ditt behov kat (exempelvis p grund av viktkning eller eventuell medicinering).

Vill du f mer lngvarig effekt s r det enklaste sttet att ka dosen.
Citera
2024-10-07, 23:17
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Med mnader mellan tripparna hinner tolerensen nollstllas med god marginal. Antingen r svampen du tar nufrtiden mindre potent n den du tog fr tre r sedan, dosen lgre eller s har ditt behov kat (exempelvis p grund av viktkning eller eventuell medicinering).

Vill du f mer lngvarig effekt s r det enklaste sttet att ka dosen.

Har som mest tagit 7,5g <3

//Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2024-10-07 kl. 23:57.
Citera
2024-10-18, 19:22
Medlem
tja! jag undrar om det funkar att trippa p svamp p mitrazapin?

(Jag har bara kkat mitrazapin i 3 dagar p lgdos (7,5mg) och tnkte trippa om 2 dagar, och om ndvndigt ta en paus frn mitrazapinen nu tills efter trippen)
Citera
2024-10-20, 21:45
Medlem
mysko-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombmannen60
tja! jag undrar om det funkar att trippa p svamp p mitrazapin?

(Jag har bara kkat mitrazapin i 3 dagar p lgdos (7,5mg) och tnkte trippa om 2 dagar, och om ndvndigt ta en paus frn mitrazapinen nu tills efter trippen)

Ne, man vill inte blanda med ngon psykofarmaka, det vill man vara sker p att f ur sitt system frst.
Kolla halveringstiden p ditt lkemedel, s kan du f ett hum om hur lnge det tar att g ur kroppen.

Och ha ffa inte brttom med att ta svamp. A och O att gra det utan stress och i trygg milj osv. Och s ren i kroppen som mjligt fr bsta (godaste) effekt.
Citera
2024-12-13, 15:17
Medlem
Hej

Skrev det hr inlgget i frsta trippen - men inser att jag skulle postat hr. S jag testar hr

Ska testa svampar inom kort fr frsta gngen.

Jag har lst att en del rekommenderar att man inte dricker alkohol (allt frn 24 h innan till en veckan innan). Lste dock ett inlgg ( (FB) Frsta trippen - FAQ) dr en person inte tyckte att det pverkar (om man inte super ner sig d).

Vad r era erfarenheter av alkohol dagen innan man tar svampar?
Citera
2024-12-14, 16:14
Medlem
Du kan absolut dricka dagen innan trip, det kommer inte pverka trippen mer n att du inte vill vara bakis, fr d kommer du antagligen inte vara s sugen p att ta svamp.

Tvrtom kan du dessutom ven dricka nr du trippar. Jag vet att mnga motsger sig detta, men av egen erfarenhet fungerar det bra.

Det kan vara sknt med ngon grogg eller ett par l innan man doserar, fr att ta bort ev oro infr trippen, eller fr att vga dosera hgre (om man r rdd fr det).

Svampen kommer kra ver ven ett kraftigt alkoholrus, om man druckit lite mer eller under trippen.

Kan ven va fint att landa p 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in