• 1
  • 2
2007-08-23, 02:53
Bannlyst
Jag hinkade ett par stark öl innan uppkörningen det tog bort nervösiteten bra men jag misslyckades ändå
Citera
2007-08-23, 15:57
Medlem
Ouch gick inte bra, kuggade för att ja bromsade in för sent till en gående och för att jag tydligen visade upp osäkerhet vid påfarter.

Aja gäller att se det positiva i körningen också tyckte han och resten av körningen var mycket bra enligt honom, men det kanske han sa för att jag inte skulle bli fööör deppig. Känns faktiskt okej, hade det inte varit för att man ger de svinen pengar så hade ja inte brytt mig alls, vet att jag kommer ta det förr eller senare och som det känns nu så lär det bli rätt snart.
Tack för tipsen dock, frågade kanske lite för sent.
Citera
2007-08-23, 17:48
Medlem
Aloeveras avatar
Spring

Spring precis innan du ska ha uppkörning, få upp lite puls. Du kommer känna dig mycket lugnare när du fått upp lite flås. Hade samma problem som du, var så jävla nervös att mitt ben skakade vid varje rödljus.

Och tänk inte på det för mycket, tänk bara att det löser sig. Och som sagt visa att du verkligen är uppmärksam, rör verkligen på huvudet så han ser det. Du fixar det nästa gång.
Citera
2007-08-24, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloevera
Spring precis innan du ska ha uppkörning, få upp lite puls. Du kommer känna dig mycket lugnare när du fått upp lite flås. Hade samma problem som du, var så jävla nervös att mitt ben skakade vid varje rödljus.

Och tänk inte på det för mycket, tänk bara att det löser sig. Och som sagt visa att du verkligen är uppmärksam, rör verkligen på huvudet så han ser det. Du fixar det nästa gång.

Det är faktiskt sant. Tydligen så förhåller det sig så att all stress och nervositet man upplever i grunden är av ungefär samma sort. Våra förfäder blev stressade när de träffade på lejon, sabeltandade tigrar, björnar, osv. Att springa eller klättra upp i ett träd kunde naturligtvis hjälpa mot den stressen eftersom man sprang iväg från faran. (Oftast... ) Att springa eller motionera på annat sätt hjälper konstigt nog ungefär lika bra när det är körkortsprovet eller jobbet som stressar upp en.
Citera
2007-08-24, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Men andra gången så tog jag några Sobril innan (ej att rekommendera, men jag hade dem på recept). Så körde jag upp i farsans bil, o det gick hur bra som helst! Låtsas som om du övningskör med farsan eller morsan, o var absolut inte överdrivet försiktig som jag var.

Själv använde jag Stesolid andra gången, funkade perfekt..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in