Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenmedgulhatt
t.ex. Sverige --buss+båt--> Tyskland --buss--> Frankrike --buss--> Schweiz --buss--> Frankrike

Alltså så här tänkte jag en gång när jag smugglade ca 15 gram gräs genom Europa, och lyckades. Jag åkte söderut. Knark transporteras norrut genom Europa, och tänkte väll att ingen tull letar efter knark söderut. Stötte inte på någon polis alls söderut, medans norrut kollade tysk polis om folk hade coronamasker.

Jag åkte dock tåg inte buss eller båt. Men om du åker ifrån Sverige till alla länder förutom Norge, Finland, och Island, så är det ganska chill och så måste du ha ganska mycket tur. Jag ser heller inte jätte pundig ut, var också nykter när jag reste. Hade vaccum burkar för gräset, små cylinder formade med en knapp på sidan som är lukttätt från en människa iaf. För hund är det en annan sak, den kan ta dig för lite hash under nageln.

Jag åkte rakt söder ut, så vet inte hur de är med till exempel, Tyskland till Frankrike till Schweiz. Jag vet att dom kan göra kontrollerer på bussarna genom att polisen bara går och koller efter misstänkta eller att alla får gå ut och en hund får lukta på väskan.

Du låter lite som att du tar typ Flixbus till Frankrike. Där kan du nog hitta lite röka om du pallar vara social, om de inte är liten by eller nåt.
Citera
2024-08-23, 23:50
Medlem
trueforgoods avatar
Är det verkligen nån som åker över till DK nu för tiden över köper gräs för att smuggla till Sverige? Bor själv i DK och här kostar gräs 500dkk/5gram och det är ju fan typ 750sek. Finns däremot massa bra gräs i Malmö så fattar inte om folk fortfarande drar över sundet med riskerna det innebär dessutom.
Citera
2024-08-24, 17:32
Medlem
Tja! Finns det risk för polishundar vid Köpenhamns tågstation? Med tanke på ökad gränskontroll mot svenskar.
Citera
2024-08-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isakp3
Tja! Finns det risk för polishundar vid Köpenhamns tågstation? Med tanke på ökad gränskontroll mot svenskar.

Förtydligande: Droghundar
Citera
2024-10-27, 19:17
Medlem
Kan polisen vara mig på spåren?

Jag odlar cannabis i ett växthus mitt ute i ingenstans. Jag upptäckte idag att två kvistar var brutna. Men jag hittade inte de avbrutna delarna.

Kan polisen ha varit där och brutit av två grenar för att torka och mäta thc för att sen göra tillslag?

Eller har jag någon granne som av någon anledning brutit av två grenar?
Citera
2024-10-27, 19:31
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kempea
Kan polisen vara mig på spåren?

Jag odlar cannabis i ett växthus mitt ute i ingenstans. Jag upptäckte idag att två kvistar var brutna. Men jag hittade inte de avbrutna delarna.

Kan polisen ha varit där och brutit av två grenar för att torka och mäta thc för att sen göra tillslag?

Eller har jag någon granne som av någon anledning brutit av två grenar?

Jadu, upp med en viltkamera så får du svar
Citera
2024-10-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsvrak
Jadu, upp med en viltkamera så får du svar
Jag får göra det.

Men tror du att det kan vara polisen eller en röksugen granne?
Citera
2024-10-28, 08:59
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kempea
Jag får göra det.

Men tror du att det kan vara polisen eller en röksugen granne?

Alltså jag tror en granne. Annars hade nog allt varit borta.
Upp me bilder på växthuset nu! Jag blev nyfiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in