Citat:
Ursprungligen postat av
Mannenmedgulhatt
t.ex. Sverige --buss+båt--> Tyskland --buss--> Frankrike --buss--> Schweiz --buss--> Frankrike
Alltså så här tänkte jag en gång när jag smugglade ca 15 gram gräs genom Europa, och lyckades. Jag åkte söderut. Knark transporteras norrut genom Europa, och tänkte väll att ingen tull letar efter knark söderut. Stötte inte på någon polis alls söderut, medans norrut kollade tysk polis om folk hade coronamasker.
Jag åkte dock tåg inte buss eller båt. Men om du åker ifrån Sverige till alla länder förutom Norge, Finland, och Island, så är det ganska chill och så måste du ha ganska mycket tur. Jag ser heller inte jätte pundig ut, var också nykter när jag reste. Hade vaccum burkar för gräset, små cylinder formade med en knapp på sidan som är lukttätt från en människa iaf. För hund är det en annan sak, den kan ta dig för lite hash under nageln.
Jag åkte rakt söder ut, så vet inte hur de är med till exempel, Tyskland till Frankrike till Schweiz. Jag vet att dom kan göra kontrollerer på bussarna genom att polisen bara går och koller efter misstänkta eller att alla får gå ut och en hund får lukta på väskan.
Du låter lite som att du tar typ Flixbus till Frankrike. Där kan du nog hitta lite röka om du pallar vara social, om de inte är liten by eller nåt.