• 1
  • 2
2007-08-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krumbukto
Ett liv med dessa nmnda attributer r definitivt inte att frringa.

Skulle sjlv ge mycket fr att tminstone f leva s ngra r.

Det r lite lustigt; nu nr man vl har en karrir att bygga p, har ordnat boende, bil osv osv, s r det sdant dr man ofta tnker p (allts att man lngtar bort nnstans dr man inte behver knna av alla krav osv som stlls p en) - sen kanske den dagen kommer nr man str utan arbete och har all tid i vrlden till att leva det liv man sjlv vill...och d helt pltsligt s r jobb, ekonomi och stabilitet det enda som upptar ens tankar.

Mnniskoslktet r i sanning ett mrkligt slkte...

Jo, jag kunde ju lagt av och haft det sdr...
Nr det faktiskt hade en viss lockelse...
Nu mste kjag vilja ngt.
Som liten frgade de, vad r du intreserad av...jag svarade att jag gillade saker som historia och psykologi frst, mmen han ville hra ngt annt....fiska, sa jag...o sen des har jag gillat fiske, nt mste man ju vara intresserad av.
Citera
2007-08-26, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Jo, jag kunde ju lagt av och haft det sdr...
Nr det faktiskt hade en viss lockelse...
Nu mste kjag vilja ngt.
Som liten frgade de, vad r du intreserad av...jag svarade att jag gillade saker som historia och psykologi frst, mmen han ville hra ngt annt....fiska, sa jag...o sen des har jag gillat fiske, nt mste man ju vara intresserad av.

Jag antar att vad du frsker sga r att du mer eller mindre har blivit pproppsad saker och ting fastn du egentligen inte har tyckt om det eller velat ngot annat (rtta mig grna om jag har fel)?

Med risk fr att lta som en papegoja som hakat upp sig tnker jag stlla samma frga som zodiac stllde; dvs vad hindrar dig frn att realisera de drmmar du nd nnstans mste bra p? Alla drmmer vi om ngot - varesig det r hgst medvetet, omedvetet eller en blandning drutav och detta gller ven dig.

Om inte annat s r det kanske hgt p tiden att du stter dig ner och verkligen funderar p vad som ligger dig nrmast och varmast om hjrtat, och sedan inser att det aldrig r fr sent till frndring.
Citera
2007-08-26, 22:50
Medlem
Resistances avatar
Ja, det vore sknt. Jag har inte sovit sen jag vaknade.
Citera
2007-08-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krumbukto
Jag antar att vad du frsker sga r att du mer eller mindre har blivit pproppsad saker och ting fastn du egentligen inte har tyckt om det eller velat ngot annat (rtta mig grna om jag har fel)?

Med risk fr att lta som en papegoja som hakat upp sig tnker jag stlla samma frga som zodiac stllde; dvs vad hindrar dig frn att realisera de drmmar du nd nnstans mste bra p? Alla drmmer vi om ngot - varesig det r hgst medvetet, omedvetet eller en blandning drutav och detta gller ven dig.

Om inte annat s r det kanske hgt p tiden att du stter dig ner och verkligen funderar p vad som ligger dig nrmast och varmast om hjrtat, och sedan inser att det aldrig r fr sent till frndring.

Men nu brjar vi prata grandiositet. Universums hrskare och den nye jeus.
Det var vl drmmarna.

Idag vill jag vara ifred och f d nr tiden kommer och kunna njuta av gamal-gube-saker. ha OK ekonomi. Men drmarna r slut. Blir inga barn, ingen fmailj, jag blir aldrig en "toppkraft" fr jag vet att jag inte orkar. Jag r slut i delar av kroppen. Min frldrar r da och jag har ingen nra slkt.

Det knns att det r dags att d, snart. Trist att gra det inlst i sthlms folkhav.
Citera
2007-08-27, 10:52
Medlem
zodiackillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Drm? nej, men bttrer n det hr, eller sugsvensson och jobba fr att "arbetskamraterna gr det vrt".
Frstr inte riktigt hur du menar?

Menar du att du skulle nska ett vanligt jobb och trevliga arbetskamrater eller?
Citera
2007-08-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zodiackiller
Frstr inte riktigt hur du menar?

Menar du att du skulle nska ett vanligt jobb och trevliga arbetskamrater eller?

Onej.
Det r en mardrm. Speciellt arbetskamrater.
Folk du tvingas att vara med och vara mysig, fr konflikter dr man ofta fr kra kallt krig.

Dessutom r svenssonjobben s lgavlnade mnga ggr att det r ett hn, man mste jobba p tv jobb om man ska ha ln, annars blir det socialbidtrag nd, och ska jag ha det s s...
Nej, jag jobbar fr pengar, bra pengar, glatt och grna, som ngn form av terapi suger arbete fetballe. Det tog mig 15 r innan de kom p det, och fortfrande fr jag hra att jag ska ha "sysselsttning" g p trffpunkter etc.
Problemet med att jobba fr pengar r ju att jag r handikappad, inte s farlligt, men det ger mig kanske 50-75% arbetsfrmga nr man behver 125%.
Citera
2007-08-27, 14:38
Medlem
[SIZE=2]Jag vill att du provar en av mina ider... :-)[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Kp dig ngra e och smll i dig dom... sen s hyr du dig ett litet cessna med tillhrande pilot... nr du r p toppen av e'na s brjar du trna fallskrmshoppning... UTAN fallskrm... givetvis p hg hjd... :-) se till att frska landa p s hrt underlag som mjligt typ asfalt eller betong... mjuka underlag fr du bara brutna lrben och ngra frakturer av... samt att jepparna p sjukhuset kommer gra allt fr att hlla dig vid liv... inte bra alls juh... :-)[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Men ne... dlig id va... istllet ska du gra som jag gjorde nr jag var lngst nere i den dra brunnen; ge sig fan p att man ska ta sig upp till vilket pris som helst... kosta vad det kosta vill... fr upp ska du...[/SIZE]

FAN I HELVETES JVLA KUKFITTA!!! Nu knarkade vBulletin loss som vanligt igen...
Citera
2007-08-27, 23:39
Medlem
Ja, jag flyger ju inte....

Det blir slitsamt att g med stenen ochsen rasa gng p gng.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in