2007-08-30, 02:49
Medlem
bjornebarns avatar
Jag ber om ursäkt ifall ni tycker att denna tråd passa bättre i Medicin, men jag antog att flest kompetent folk skulle finnas här...

Jag har social fobi, den är mycket bättre nu för tiden, men den har lämnat sina spår; jag vågar inte prata. Det handlar inte om att jag inte kan, eller att jag får ångest eller liknande när jag gör det, utan jag vågar helt enkelt inte. Till exmpel när jag sitter med några personer och kommer på någonting att säga så struntar jag bara i det...

Vad finns det för medicin som tar bort rädslan, och inte bara ångestsymptomen?
Citera
2007-08-30, 03:28
Medlem
Free_Mary_Janes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Jag ber om ursäkt ifall ni tycker att denna tråd passa bättre i Medicin, men jag antog att flest kompetent folk skulle finnas här...

Jag har social fobi, den är mycket bättre nu för tiden, men den har lämnat sina spår; jag vågar inte prata. Det handlar inte om att jag inte kan, eller att jag får ångest eller liknande när jag gör det, utan jag vågar helt enkelt inte. Till exmpel när jag sitter med några personer och kommer på någonting att säga så struntar jag bara i det...

Vad finns det för medicin som tar bort rädslan, och inte bara ångestsymptomen?

Tjack... det är dagens sanning. Men håll dig borta från det. Det leder bara till värre saker. Det enda du behöver är att lära dig att det är du som bestämmer. Ta kontroll på tanken. Säg vad du vill o stå för det. Du skapar själv din verklighet. Om du har i tanken att du inte vågar prata, då gör du det inte. Fuck that. Berätta vad du har att säga. Lättare sagt än gjort, det vet jag, men du som ofta inte pratar har oftast vettigast saker att säga. Tro på dig själv! Va sann mot dig själv! Åt helvete med allt annat!! Tro mig. Det är den enda vägen! Är du rädd för att göra nån chockad genom att ge en åsikt så säg åt dig själv att de som blir chockade kan suga din &%¤. INGET betyder nåt förutom dina egna tankar om dig själv! Du lever i en verklighet. Nästa person lever i en annan. Va inte rädd. Det enda det handlar om är att va sann mot sig själv. Om någon motarbetar ditt nya sätt så stick därifrån. Dom kommer inse att det är du som vunnit.
Citera
2007-08-30, 04:17
Medlem
Domedagens avatar
ovning ger fardighet!!

jag har samma problem.

Det galler att kampa och ge sig fan pa att ga emot kanslan.
Efterat mar man mycket battre.. Sen kan man battre pa dag for dag.

Borja i liten skala.. inte for manga manniskor.
Sag hej till turken i afferen.. o hej till grannen o dylikt..
Sen utokar du.. du kommer kanna en ganska skon kansla som om du vunnit ett masterskap varje gang du kommer hem.

Undvik droger!!! for mig innebar det att jag maste starta om pa ruta 1 varje gang nar jag slutar.. vilket e djavligt jobbigt.

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in