• 1
  • 2
2007-09-03, 20:11
Medlem
Det finns maskiner med möjligheten att ta in varmt vatten...

Men då är det DUBBLA anslutningar, för kallt vatten behöver den också.

Dem som tex eldar med ved, och får billigt varmvatten, dem kan anväda detta och tjäna lite.... med betoning på lite.

Men det FINNS!
Citera
2007-09-03, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aerobix
Det finns maskiner med möjligheten att ta in varmt vatten...

Men då är det DUBBLA anslutningar, för kallt vatten behöver den också.

Dem som tex eldar med ved, och får billigt varmvatten, dem kan anväda detta och tjäna lite.... med betoning på lite.

Men det FINNS!

Blir stor vinst när man får köpa en tvättstugemaskin för 35k för att få både varm och kallvatten anslutning
Citera
2007-09-03, 23:01
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwintus
Blir stor vinst när man får köpa en tvättstugemaskin för 35k för att få både varm och kallvatten anslutning
Varför springa och köpa en sådyr maskin när det finns betydligt billigare, lägsta jag sett hittills låg på 6000kr.
Citera
2007-09-05, 21:36
Medlem
Jag sa aldrig att det lönade sig.

Jag bara talade om att det finns.

Läs noga...
Citera
2007-09-09, 11:06
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Spolar du in 40 gradigt vatten på smutsig tvätt så löser du inte fläckarna utan tvärtom du permanentar dem på kläderna. Äggviteämnen t.ex. stelnar strax över 40 grader. Många andra fläckar kräver kallvatten först för att lösas.

Det är ju därför man har tvättmedel.. Dock om man skall köra kallt handtvättsprogram i maskinen så skall man inte köra ut 40 gradigt vatten till den..
Citera
2007-09-09, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är ju därför man har tvättmedel.. Dock om man skall köra kallt handtvättsprogram i maskinen så skall man inte köra ut 40 gradigt vatten till den..

Tvättmedlet får för kort tid att jobba under 45grader där det gör mest nytta, men ska man köra 40graders pprogram så fungera det ialla fall.
Citera
2007-09-09, 15:34
Medlem
Hårbolls avatar
Min tvättmaskin går på 38 grader från duschblandaren. Funkar utmärkt och sparar några ören eftersom jag betalar elen själv men varmvatten ingår i hyran. Dessutom är det betydligt trevligare att hänga ljummen tvätt än iskall tvätt.
Citera
2007-09-09, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Min tvättmaskin går på 38 grader från duschblandaren. Funkar utmärkt och sparar några ören eftersom jag betalar elen själv men varmvatten ingår i hyran. Dessutom är det betydligt trevligare att hänga ljummen tvätt än iskall tvätt.

Småläning
Citera
2021-10-21, 19:28
Medlem
Swe1227s avatar
I dessa dyra elprisers tider har jag börjat spola hetvatten i tvättmaskinen innan jag startar den (då varmvattnet är gratis). Tror ni det fungerar?
Citera
2021-10-21, 20:03
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
I dessa dyra elprisers tider har jag börjat spola hetvatten i tvättmaskinen innan jag startar den (då varmvattnet är gratis). Tror ni det fungerar?

Ja men endast om du har "gratis" varmvatten.
Maskinen behöver ju då bara "topp värma" med el upp till 40 gr c eller 60C vad du nu valt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in