Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-07, 23:01
  #265
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxxen
tjena

Jag fråga i en affär när de skulle höja sin priser dagen efter nyår. De svarade att de skulle vänta med att höja tills den nya laveransen kom in, då lös-dosorna skulle bli mindre osv. Detta är en ren spekulation men det kan ju vara så att de fått in rapé i en ny levarans, men ännu inte köpt in grov och ettan. Så därför kanske de hade de nya priserna på rapé. Inte vet jag, men så kan det vara. Låter grymt ologiskt att man bara höjer på några av swedish match dosor.


Jag har iallafall fått betal 42:- för en General Portion, detta är ju helt jävla sjukt. När jag började snusa betalade jag 23:- för samma produkt. Antingen blir det budgett snus framöver eller så blir det att lägga av helt.


Jag har alltid bara behövt betala 2-3 kr mindre för Grovsnus portion, medan min kompis får betala 2-3 kr mer för General. Vet inte varför. Men kanske för att de vet att flest snusar General och därför har högst pris där?
Citera
2008-01-08, 15:03
  #266
Medlem
highriders avatar
Jag gick över till Kronan när General gick över 25 kronors stecket (när jag började snusa kostade general 17-18 kr) och Kronan har alltid legat under 20 kronors gränsen men nu kostar den 27.50 på mitt ICA så jag tänkte att jag kanske kunde varva Kronan med Onico (det tobaks och nikotinfria snuset) men då kostade Onico 30kr!

Har det alltid kostat 30 kronor? Hur motiverar swedish match priset på denna dosa då den inte är belastad av extra hög skatt? Om nu motivet för regeringens skattehöjning var att folk skulle sluta snusa så får de ju se till att det finns tobaksfri snus till rimliga priser (10-20 kr).
Citera
2008-01-08, 16:02
  #267
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highrider
Jag gick över till Kronan när General gick över 25 kronors stecket (när jag började snusa kostade general 17-18 kr) och Kronan har alltid legat under 20 kronors gränsen men nu kostar den 27.50 på mitt ICA så jag tänkte att jag kanske kunde varva Kronan med Onico (det tobaks och nikotinfria snuset) men då kostade Onico 30kr!

Har det alltid kostat 30 kronor? Hur motiverar swedish match priset på denna dosa då den inte är belastad av extra hög skatt? Om nu motivet för regeringens skattehöjning var att folk skulle sluta snusa så får de ju se till att det finns tobaksfri snus till rimliga priser (10-20 kr).


27,50 kr för Kronan? Där jag köper på lokala macken kostar den 24 kr.
Citera
2008-01-09, 00:37
  #268
Medlem
coqs avatar
Pungade ut 41 kronor för en helvetes jävla General-dosa. Fy satan vad det sved...
Citera
2008-01-09, 17:13
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Jag har alltid bara behövt betala 2-3 kr mindre för Grovsnus portion, medan min kompis får betala 2-3 kr mer för General. Vet inte varför. Men kanske för att de vet att flest snusar General och därför har högst pris där?

aha okej, jag har aldrig uplevt att det varit olika pris på de dosorna, men det kanske det har varit, har nog aldrig tänkt på det bara.
Citera
2008-01-09, 18:38
  #270
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highrider
men då kostade Onico 30kr!

Det är ju fan inte ens någon tobak att beskatta i dom dosorna!
Citera
2008-01-09, 18:45
  #271
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det är ju fan inte ens någon tobak att beskatta i dom dosorna!
Nej precis, men dom är smarta och följer med tobakspriserna i övrigt eftersom de vet att folk är så desperata att sluta snusa.
Citera
2008-01-09, 18:47
  #272
Medlem
Betalade idag 310 kronor för en stock rapé, det är 60 kronor mer än innan årskiftet, alltså sex (6) jävla kronor per dosa.
Citera
2008-01-09, 20:34
  #273
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarte Petter
Betalade idag 310 kronor för en stock rapé, det är 60 kronor mer än innan årskiftet, alltså sex (6) jävla kronor per dosa.


Det låter jävligt skumt då höjningen skulle vara 2,70. Det är visserligen skattehöjningen, sen har ju SM höjt sina priser med. De kmr att bli utkonkurerrade snart...
Citera
2008-01-09, 23:20
  #274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Det låter jävligt skumt då höjningen skulle vara 2,70. Det är visserligen skattehöjningen, sen har ju SM höjt sina priser med. De kmr att bli utkonkurerrade snart...

Otroligt är det, blir så förbannad. Inte nog med det, killen i affären sa att det snart kommer att höjas ännu mer Kan man inte få ha sitt snus ifred?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback