• 4
  • 5
2000-07-01, 22:29
Medlem
Felet med ateism...

Warp + Bawler = Sant

nananananaaaaana
Citera
2000-07-02, 15:19
Medlem
Felet med ateism...

observer: Kanske dags att brja leva upp till ditt 'nick'! ;)
Citera
2000-07-04, 10:21
Medlem
Felet med ateism...

Jag tycker ocks om Bawler och Warp. Bigamist?
Vill bara ppeka att livet fr en agnostiker inte r en dans p rosor. Att aldrig ha fast mark under ftterna r inte p ngot stt bekvmt, som jag ser det. Tvrtom resulterar det i en del otrevligheter. Borde inte troende och ateister ha det bttre? Obs, detta var ingen kritik mot just troende och ateister, bara en frga.
Citera
2000-07-05, 01:03
Medlem
Felet med ateism...

Jag anser att s kallade "agnostiker" r lika mycket ateister som vi andra. De vgar bara inte st fr det.

Resten r semantiskt tjafs som bygger p att man antar vissa definitioner, men vgrar acceptera att man utifrn dessa definitioner kan avgra om det definierade begreppet r mjligt eller ej.

MVH,
/Fredrik Bendz
Citera
2000-07-11, 00:17
Medlem
Felet med ateism...

Nstan alla tycker likadant. Ingen av oss verkar vara anhngare av ngon religion och sen har vi olika namn p det.

S knns det ven om det nu inte r hela sanningen men jag upplever det som att skillnaden r strre mellan de ord vi vljer fr att benmna vra stndpunkter n det innehll vi lter dem beteckna.

Citera
2000-07-12, 09:07
Medlem
Felet med ateism...

Markus: Jag hller med dig. Mnniskan har en mrklig tendens att brka, ven nr man i grund och botten tror p samma sak. Jag r inte ett dugg oskyldig sjlv, men jag tycker nd det r vrt att nmna (och beklaga sig ver). :)
Citera
2000-07-20, 20:03
Medlem
Felet med ateism...

Felet med Warps argument r att han pstr sig veta allt vad ateisten vet, och mer drtill. Drfr kan han sjlv gra en bttre bedmning.

Men vad vet du om alla ateisters argument fr att inte tro p gud? Det kanske finns ateister dr som har argument som inte du knner till. Hur vet du att det r blind tro som har gjort de mnniskorna till ateister? Det skulle jag bra grna vilja veta!

MVH,
/Fredrik Bendz
Citera
2000-07-20, 22:28
Medlem
Felet med ateism...

Fredrik: Vi har haft debatten. Fr att f tyst p dig: Jag vet inte. Jag har ingen aning om det finns ateister som sitter och trycker p sanningen om hela vr existens. Om s r fallet r jag jtteglad fr deras skull. Jag tvivlar starkt p det, men jag kan inte veta skert.

S! Njd?
Citera
2000-07-20, 23:20
Medlem
Felet med ateism...

S lnge du inte kastar sten i glashus i fortsttningen och anklagar ateister fr blind tro r jag njd.

/Fredrik
Citera
2000-08-01, 21:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Felet med ateism...

Hll kften frfan.
Jag har trffat jultomten.. Mumin ocks.
Jag ringde ven till jultomten en gng.

S visst finns han. Men inte fan fr man ngra jul klappar av honom.

Jag tror Jultomten r gud. r man snll blir man belnad.. Om inte gr det t helvete.
Citera
2000-08-01, 21:51
äldre konto (old)
Ej medlem
Felet med ateism...

Att en osynlig elefant med magiska krafter som snurrar runt olika planeter r lika sant som att det finns en "Gud".

Vi skickar alla troende till Ryssland. Dr kan de slss tills det bara finns en pers kvar. Sen skjuter vi honom.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in