2007-09-22, 11:16
Medlem
Använder sedan en tid tillbaka Comodo som brandvägg. Den tycks emellertid blockera 90 procent av min brandbredd till uTorrent, och först när jag "tillåter allt" laddar uTorrent ner i normal hastighet. Som kanske märks kan jag ingenting om sånt här.

Hur tvingar jag Comodo att undanta uTorrent?

Kan jag skapa "ny zon" eller handlar det om något annat? Om det är ny zon jag ska skapa, hur går jag till väga?

Jag har redan försökt med "Definiera nytt tillåtet program" som enligt beskrivningen ska ge "ett program att full internetåtkomst" utan framgång.
Citera
2007-09-23, 13:33
Medlem
sektledarens avatar
Hade samma problem med DC++ för cirka ett halvår sen när jag också testade comodo, fick det aldrig att fungera så jag bytte brandvägg

Hoppas du lyckas bättre
Citera
2007-09-23, 14:11
Medlem
Titus pollos avatar
Nu var det ett tag sen jag använde Comodo, men som vanligt med det flesta brandväggar så gäller det att skapa en "network rule" där du anger porten du vill använda (TCP o UDP brukade jag tillåta) se till att utorrent inte kör med slumpmässiga portar utan bestäm en port du vill använda.

När man väl gjort det så funkar Comodo perfekt med utorrent, eller vilket fildelningsprogram som helst för den delen, bara man lär sig hur brandväggen fungerar.

Kolla denna trådpå Comodo forum om du vill veta exakt hur:
http://forums.comodo.com/svenska_swe...29773#msg29773
Citera
2007-10-01, 23:18
Medlem
Tack för hjälpen, nu fungerar det utmärkt!
Citera
2008-12-09, 23:04
Medlem
brolijas avatar
Jag har ett liknande problem fast än mer mogolojdiskt.

Jag har fixat en öppen port i min Router, fine. Det fungerar i ca 1 minut sedan säger utorrent att porten är stängd. Jag ändrar port, det fungerar i 1 minut etc etc. Jag stänger då av Comodo och vipps börjar det fungera 24/7. Min slutsats är att comodo äter upp porten och påstår att den ska vara stängd.

Hur ska jag någonsin få upp min ratio nu? Detta började hända efter den senaste uppdateringen jag fick från comodo.. Och alla guider jag följt fungerar inte till den här nya verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in