• 4
  • 5
2012-10-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genzil
valfrids eller cazanova...bra råvaror o riktiga saker...resten i kd e mer lr mindre pub mat....

Valfrids krog har bra råvaror? Då vet du inte mycket om mat.

Citat:
Ursprungligen postat av Neppos
Var på o'learys igår, nyöppnat sen i onsdags.
Trevlig restaurang, "wow" intryck, trevlig personal, god mat, bra priser.
Det enda jag kan klaga på är den höga musiken och den snåla menyn, men det blir säkert bättre med tiden då det är fullt hus ett tag framöver. Pommes fritesen var även kalla

o learys i Karlstad är bland det sämsta som finns. Dålig mat som dessutom serveras kall.
Citera
2012-11-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neppos
Enligt white guide så är 3 kök den bästa restaurangen i Karlstad just nu. Dom har just fått en stjärna i den.

Bäst mat i stan!!
Lunch och kvällstid.

Säkert kort alla dagar i veckan.

Sofias på Norrstrand gör också grymt fin lunch.
Citera
2012-11-11, 11:06
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Mina damer och herrar!

Inom ett par veckor kommer jag tillbringa ett par dagar i Karlstad. Tänkte passa på att efterfråga lite tips från infödingar eller andra som passerat staden vad gäller restaurangutbudet. Prisnivån kvittar, är ingen finsmakare normalt men betalat gärna en slant om det behövs för att få äta och dricka gott. Alla förslag är intressanta, undviker gärna klassiska turistfällor.

En intressant sak har jag hittat, viltbuffèn på nöjesfabriken. Någon som har testat den?

http://www.nojesfabriken.se/sidor/ma...-okt-nov.shtml

Pitchers kan jag rekomendera..var där i höstas och käkade en burgare...världsklass på den minsann! Trevligt ställe och trevligt folk i Karlstad dessutom...
Citera
2015-01-01, 11:20
Medlem
Benefits avatar
Bumpar den här tråden. Tänkte gå på 3kök, men de verkar ha lagt ner... Några andra tips? Får gärna ha öppet ikväll.
Citera
2015-01-07, 12:16
Medlem
genzils avatar
http://www.kitchenandtable.se/karlstad
helt ok.
beror på va du är ute efter?
kungsgatan äre massa pubrätter..rekommenderar inte pitchers..åt där igår...oxfilé toast...as torr.
Citera
2015-01-30, 13:19
Medlem
Iamthebatmans avatar
Jag vill rekommendera Koi för den som är på jakt efter sushi i Karlstad.

Happy Kitchen är ett av de bättre sushiställena i Karlstad. Och det säger tyvärr en hel del.
Det finns bara riktiga skitställen för sushi här i Karlstad (enligt min erfarenhet). Oproportionerliga bitar där man får en mun full av sött ris verkar vara normen.
Även nymodigheter med amerikaniserade "caleforniarolls" och allt vad fan det heter.
Jag får lust att köra en katana i halsen på dem varje gång jag ser sån skit på menyn.

Undantaget i Karlstad är då alltså Koi, enligt min ödmjuka åsikt.

Lagom stora, proportionerliga bitar, och väldigt(!) billigt för take-away under lunchtid (iallafall då jag var där för kanske 2 veckor sedan).
Dessutom så stod det en japan i köket som den annars trevliga personalen talade engelska med, vilket förmodligen gör en hel del.

Beställde man för avhämtning så fick man plocka på sig egna bitar i en liten lunchlåda som man kan fylla till bredden om man så önskar.

Det var inget spår av de hemska bitarna med majonnäs i heller på bordet där det var uppdukat.
Citera
2015-02-15, 19:48
Medlem
XtraCreams avatar
Testade Olsson´s elektriska och Kitchen and table sist jag var i karlstad, båda två restaurangerna kan jag rekommendera!
Citera
2015-03-05, 21:55
Medlem
eight8t8s avatar
Restaurang Blå på Stora torget helt klart bäst i stan just nu.
Vill man göra sig omaket att åka en bit utanför stan( ca 15 km) är Almars gård ett alternativ.
Trist att 3kök konkat.
Citera
2015-08-19, 20:50
Medlem
Cykeltutas avatar
Kitchen and tables tyckte jag var skit. Inte för att maten var dålig, men för att servicen och maten långt ifrån motiverade priserna.

Prisvärt: Brasseriet (Tempel). Inte så mkt på menyn, men vettiga priser och jag har varit väldigt nöjd varje gång jag ätit där.

Mezze tycker jag är bra också, humana priser och schysst käk (turkiskt). Vet dock inte om de har middag där, har bara ätit lunch.
Citera
2023-09-27, 13:08
Medlem
Vad finns det för bra ställen i Karlstad om man gillar asiatiskt käk? Hur är det med barer och nattklubbar? Var hänger man om man är under trettio?
Citera
2024-11-27, 16:38
Medlem
Mohaves avatar
Jag ska jobba en vecka i Karlstad. Var äter man gott?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in