Citat:
Ursprungligen postat av Passenger-X
Naturligtvis är det psykiskt påfrestande att bli frihetsberövad, till skillnad från många andra interner? så tror jag att mitt psyke är lite skört och jag kan ärligt säga att jag, om än i mindre skala, såhär flera år senare fortfarande lider av den ångest som frihetsberövandet åsamkade mig och trots att jag sedan många år är laglydig så fungerar jag inge vidare som produktiv samhällsmedborgare i längden, naturligtvis finns det orsaker till det som härrör från en tid långt innan anstaltsvistelsen, men just frihetsberövandet satte livslånga spår i mig trots att jag "bara" satt fängslad en kortare tid, jag satt på en "öppen" anstalt, jag var mkt ung och brottet jag begick som föranledde straffet skadade varken någon individ eller staten, varken fysiskt, psykiskt eller ekonomiskt, jag tror bara att tingsrätten ville knäppa mig på näsan "medans tid var".
Nog fanns det ett par stycken andra intagna som var onödigt taskiga mot mig, men de allra flesta var justa mot mig.
Det värsta tyckte jag dock var att man inte kunde tvätta sig ordentligt, de duschar som fanns så sprutade det bara vatten från taket, det fanns ingen duschslang för att vi inte skulle kunna hänga oss i duschen, och det gjorde att det inte gick att tvätta sig i baken, var man dessutom dålig i magen vilket man kan bli om man har ångest och är nervös så får man helt enkelt inte bort allt med toapapper, och då gick det inte att duscha bort det heller eftersom att det bara sprutade vatten från taket, vilket ledde till att jag fick svåra besvär med huden "där bak", det var som indirekt tortyr, fy fan! Jag hatar samhället allt sedan fängelsetiden.
Hur andra löste detta vet jag inte, men för mig blev det fruktansvärt jobbigt, och någon sjukvård existerade knappt på anstalten, sjuksystern var en av de elakaste och mest arroganta människor jag någonsin träffat på, hon var sjuksyster men någon vård gavs inte. Förutom i de mest extrema fall antar jag.
Förlåt.. Jag kan förstå att du mår dåligt efter att du suttit i fängelse. Men detta med att tvätta sig i röven, ska det va så svårt,människa?!
Ta tvål och vatten. Du kan samla vattnet i händerna och tvätta på så vis. Du vet väl hur man kupar vänster hand? Av allt som jag hört angående att sitta så kan väl detta inte va något av det värsta?
Om du skulle säga att du inte fick knulla så skulle jag förstå.. Men att tvätta sig i röven?