Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Du gör det felaktiga antagandet att starta ett chapter av en 1%-klubb enbart handlar om att muta in ett territorium och göra skumma affärer där. OMC är den mest klassiska av alla MC och troligen så var det ett gäng bikerssom ville vara en del av den klassiska klubben. Och de råkade finnas i Åtvidaberg.
Observera att jag antar ovan, de faktiska omständigheterna känner jag inte till.
Och om de nu flyttade till Åtvidaberg från andra orter så kan det helt enkelt bero på att det inte fanns HA eller BMC i den omedelbara närheten där. Återigen ett antagande.
Jag kan inte uttala mig om Outlaws av den enkla anledningen att jag inte vet något om klubben, Loyalty som var deras supportcrew/hangaround hade dock en del personer som jag skulle klassa som skummisar.
En fundering jag går på är vilka intressen utländska Outlaws kan ha i den svenska klubben. Är det möjligen så att de ville bli av med en del killar som inte hade vad som behövs för att få vara med men lyckades slinka igenom? De som känner nybildade Outlaws kan väl berätta om det är några killar att räkna med.
@durden: Nog finns det pengar i hålor, du kan utan konkurrans och med lite inblanding av polisen kontrollera en hel ort! Bara svartsprit och oskattade cigg blir en mindre förmögenhet.