Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-02, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Du gör det felaktiga antagandet att starta ett chapter av en 1%-klubb enbart handlar om att muta in ett territorium och göra skumma affärer där. OMC är den mest klassiska av alla MC och troligen så var det ett gäng bikerssom ville vara en del av den klassiska klubben. Och de råkade finnas i Åtvidaberg.

Observera att jag antar ovan, de faktiska omständigheterna känner jag inte till.

Och om de nu flyttade till Åtvidaberg från andra orter så kan det helt enkelt bero på att det inte fanns HA eller BMC i den omedelbara närheten där. Återigen ett antagande.
Jag kan inte uttala mig om Outlaws av den enkla anledningen att jag inte vet något om klubben, Loyalty som var deras supportcrew/hangaround hade dock en del personer som jag skulle klassa som skummisar.

En fundering jag går på är vilka intressen utländska Outlaws kan ha i den svenska klubben. Är det möjligen så att de ville bli av med en del killar som inte hade vad som behövs för att få vara med men lyckades slinka igenom? De som känner nybildade Outlaws kan väl berätta om det är några killar att räkna med.

@durden: Nog finns det pengar i hålor, du kan utan konkurrans och med lite inblanding av polisen kontrollera en hel ort! Bara svartsprit och oskattade cigg blir en mindre förmögenhet.
Citera
2007-10-03, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wreckingball
Hörde någonstans att Outlaws i Norge får militärträning, kanske borde skicka över sina svenska "bröder" på det med.

Stämmer bra det ..
Citera
2007-10-03, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heinxe
undra vad som häner nu ?
Ja det kanske är så enkelt att det går en jävla massa flyttlast från Engand , Tyskland , Polen , Ryssland osv för att styra upp saker och ting (vet tex att en från England har tillhört SAS elitstyrka som har viss rutin på att operera bakom fiendens linje typ Irak , funkar med all säkerhet i Sverige oxå)
Citera
2007-10-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Så få personer, så många nick

Ptoma, det du citerade va mitt första inlägg på detta forum. Mao har aldrig haft nåt annat nick här. Men jag ska bjuda på ett annat citat kommet ifrån en vis man " I krig finns bara förlorare och dömda mördare "
Citera
2007-10-03, 22:34
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban77
Ptoma, det du citerade va mitt första inlägg på detta forum. Mao har aldrig haft nåt annat nick här. Men jag ska bjuda på ett annat citat kommet ifrån en vis man " I krig finns bara förlorare och dömda mördare "

Sorry, men det har varit väldigt många nya nicks av samma personer och tog för givet att du var en av dem, my bad. Bjuder på ett citat tillbaka.
"Krigets historia skrivs av segrarna"
Citera
2007-10-04, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Ok du som verkar ha lite koll på det här kan inte du förklara varför det skall finnas en massa klubbar i småhålor med bara 5 (!) medlemmar, vad är poängen med det egentligen?

antagligen för att det är bra mkt lättare att arbeta ostört om man har en polisstation 2 mil bort ist för 3 i samma stad som man arbetar...+ alla vet ju att det inte direkt är SWAR team som sitter och trycker i "byhåla"
Citera
2007-10-04, 00:53
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Sorry, men det har varit väldigt många nya nicks av samma personer och tog för givet att du var en av dem, my bad. Bjuder på ett citat tillbaka.
"Krigets historia skrivs av segrarna"

aaa... citat... sånt är kul...

"Det bor en Hitler i oss alla, men väldigt få får chansen att visa det"
Citera
2007-10-07, 00:13
Bannlyst
har det inte varit lite väl tyst om Outlaws den senaste tiden
Citera
2007-10-07, 00:28
Bannlyst
Till alla som blev oroliga nu när man inte längre kommer in på Rough Creed Sweden MC sida http://www.roughcreed.se/

Så här skriver Rough Creed International Motorcycle Club

Please Note: Rough Creed Sweden Have NOT Closed Down

An ex member registered the domain roughcreed.se

We have no control over the roughcreed.se domain

Any statements posted on roughcreed.se are false

http://www.roughcreed.com/chapters.html
Citera
2007-10-07, 21:50
Medlem
wreckingballs avatar
Om man tittar på www.outlawsmceurope.com så står Stockholm som enda chapter i Sverige nu.
Citera
2007-10-07, 21:55
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreckingball
Om man tittar på www.outlawsmceurope.com så står Stockholm som enda chapter i Sverige nu.
Då är det som många gissat officiellt med andra ord.
Citera
2007-10-07, 22:00
Medlem
wreckingballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Då är det som många gissat officiellt med andra ord.

Ja tidningarna verkade nöja sig med att OMCs hemsida var offline för att dom skulle lagt ner i Sverige. Men man blir ju inte förvånad, var länge sedan jag slutade tro på vad som står i tidningen. Min egen gissning var att Stockholm och Åtvidaberg skulle vara kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in